درباره فیلم
در پایانبندی باشکوه و دلگرمکننده این فیلم، صحنههایی از نوشیدن الکل و موضوعات بزرگسالانه وجود دارد.
تصاویر فیلم
پیشنهادهای مشابه
نمایش همهنقد و بررسی
معتبر: این تحلیلها بهترین و دقیقترین نتایج رو دارن! ما دادههای کافی و باکیفیت داشتیم و هوش مصنوعی ما نتایج مناسبی رو برای این دسته از فیلمها بهمون داده.
خشونت: خیلی کم
ترس: خیلی کم
ناهنجاری اجتماعی: زیاد
الگوی مثبت: زیاد
پیام مثبت: زیاد
خلاصه فیلم
ویرایشدانتون ابی: عصر جدید با ازدواج تام برانسون (الن لیچ) و لوسی اسمیت (تاپنس میدلتون) آغاز میشود، که او را برای اولین بار در جریان وقایع فیلم قبلی ملاقات کرد. بعد از آن، دو اتفاق غیرمنتظره خانواده را به هم میریزد: فیلمساز جک باربر (هیو دانسی) اجازه میخواهد تا از ملک برای فیلمبرداری یک فیلم صامت استفاده کند، و بانوی مسن کنتس ویولت (مگی اسمیت) میشنود که یک ویلا در جنوب فرانسه را از یک خواستگار سابق، یک مارکیز فرانسوی به ارث برده است. ویولت تصمیم میگیرد ویلا را به سیبیل کوچک (دختر تام با سیبیل مرحوم کرالی) واگذار کند، زیرا تمام نتیجههای دیگر او دارای عنوان هستند و در جای دیگری ارث میبرند. وارث مرحوم اشرافزاده فرانسوی از تام و لوسی و لرد و لیدی گرانتام (هیو بونویل و الیزابت مکگاورن) دعوت میکند تا از ویلا بازدید کنند. لیدی ادیت (لورا کارمایکل)، همسرش برتی (هری هادون-پاتون) و مادر لوسی، بانوی مسن بارونس باگشو (ایملدا استانتون) در این سفر به آنها میپیوندند - ظاهراً برای دیدن اینکه آیا میزبان آنها وصیتنامه پدرش را به چالش میکشد (و احتمالاً برای کشف جزئیات بیشتر در مورد رابطه مارکیز و کنتس). در همین حال، در دانتون، لیدی مری (میشل داکری)، سرپیشخدمت بارو (راب جیمز-کالیر) و بقیه خدمه میزبان ستارگان جذاب و گروه مزاحم فیلم درون فیلم، از جمله مرد جذاب و نقش اول گای دکستر (دومینیک وست) و ستاره زیبا اما بیادب مینا داگلیش (لورا هادوک) هستند.
درباره این موارد گفتگو کنید
- خانوادهها میتوانند در مورد شباهتهای شخصیتپردازی و روند داستان فیلم جدید نسبت به فیلم قبلی و سریال تلویزیونی صحبت کنند. آیا فکر میکنید شخصیتها به نسخه اصلی وفادار بودند؟ چه تغییراتی را متوجه شدید؟
- آیا فکر میکنید این فیلم به درستی نشان میدهد که چگونه فیلمهای ناطق فرهنگ عامه را تغییر دادند و برای ستارگان فیلمهای صامت سختتر شد تا خود را با آن وفق دهند؟ برای مثال دیگری از گذار از فیلمهای صامت به ناطق، به فیلم «آواز در باران» نگاه کنید.
- فیلم تنوع اجتماعی-اقتصادی را به نمایش میگذارد، اما تنوع نژادی یا قومی ندارد. آیا فکر میکنید نمایش تنوع در فیلمهای تاریخی مهم است؟
- آیا فکر میکنید داستان دانتون ابی به پایان رسیده است؟ آیا تمایل دارید قسمت ویژه یا فیلم دیگری از آن را ببینید؟ چرا بله یا خیر؟
آنچه والدین باید بدانند
ویرایشوالدین باید بدانند که فیلم «دانستن ابی: عصر جدید» دنبالهای بر فیلم «دانستن ابی» در سال ۲۰۱۹ است که خود از سریال محبوب انگلیسی الهام گرفته شده است. این فیلم در سال ۱۹۲۸ و در پایان دهه پرشور ۱۹۲۰ اتفاق میافتد و همزمان تصمیم لیدی مری (میشل داکری) برای اجازه فیلمبرداری یک فیلم صامت در دانستن ابی و سفر خانواده به ریویرا فرانسه برای بازدید از ویلایی که کنتس کهنسال ویولت (مگی اسمیت) به طور غیرمنتظرهای به ارث میبرد را دنبال میکند. این فیلم کمی ملایمتر و کمتر خشونتآمیز از سریال و فیلم قبلی است، اما همچنان موضوعات بالغانهای را شامل میشود، از جمله چالشهای همجنسگرایی در اوایل قرن بیستم، پرسش در مورد مشروعیت، خیانت به شریک زندگی و مواجهه با بیماری و پیری. زبان فیلم محدود به کلمات «لعنتی»، «جهنم» و «نامشروع» است و صحنههای رمانتیک عمدتا شامل نگاههای عاشقانه و بوسیدن زوجهای متاهل است. بزرگسالان در وعدههای غذایی و مهمانیها هر شب نوشیدنی الکلی (شراب، شامپاین، کوکتل) مینوشند. پیامهای مثبت فیلم شامل ارزش همدردی و کار تیمی است که در نزدیکی خانواده و کارکنان به نمایش گذاشته میشود، بدون حسادت یا نزاع. این فیلم، پایانبندی مناسب و دلگرمکنندهای برای مجموعه دانستن ابی است. برای اطلاع از فیلمهای مشابه، میتوانید برای دریافت ایمیلهای هفتگی «شب فیلم خانوادگی» ثبتنام کنید.
این فیلم چه نکات مثبتی دارد
این یک پایان تلخ و شیرین مناسب برای خاندان اشرافی و در حال تحول دانتون است، که به لطف بازیگران همیشه جذاب آن میسر شده است، کسانی که حالا بیش از یک دهه است این نقشها را بازی میکنند. بعد از آن همه درام و رسوایی گذشته، خانواده و خدمه از داستانی کمتنش در «عصر جدید» لذت میبرند، زمانی که لیدی مری در تلاش است تا بار مالی نگهداری از عمارت را کاهش دهد و بقیه خانواده در تلاشند تا بفهمند آیا وایولت با مارکی فرانسوی رابطه داشته است یا نه. تماشای گروه فیلمسازی هالیوود سرگرمکننده است، بهخصوص وقتی که جک به مری علاقهمند میشود و به او وابسته میشود، کسی که در نقش تصمیمگیرنده نهایی دانتون درخشان است. سن، سردی لیدی مری را آب کرده است؛ او حالا دستیافتنیتر است، حالا که با ادیت کنار میآید و همسر ماجراجویش، هنری (متیو گود) را که در این فیلم حضور ندارد، از دست داده است. شوخیهای مری با جک و تمایلش به یادگیری درباره کسبوکار فیلمسازی، تازگی دارد، حتی اگر کمی جلوتر از زمانش باشد. خدمه طبقه پایین همگی زیرداستانهای کوچک خودشان را دارند، به جز آنا و بیتس، که آنقدر درد و رنج کشیدهاند که در واقع یک نعمت است. حتی آقای مولسلی (کوین دایل) هم از نظر حرفهای (که بهطور ناگهانی پزشک فیلمنامه میشود) و شخصی (او و خانم باکستر همچنان به هم علاقهمندند) رشد میکند.اما این فیلم را نه به خاطر پیشرفت داستان و نه به خاطر شخصیتهای جدید تماشا میکنید، صرف نظر از اینکه تماشای وست در نقش یک دلربای فیلم صامت چقدر سرگرمکننده است. این قسمت، مانند قسمت قبلی، بهترین گزینه برای طرفداران وفادار دانتون است که نیازی به مرور شخصیتها ندارند. طراحی لباسهای دورهای آنا رابینز بار دیگر شگفتانگیز است (حتی لباسهای شنا هم چشمنواز به نظر میرسند)، و همچنین طراحی تولید توسط دونال وودز. فیلمبرداری دو ملک اشرافی مجلل، مناظر سرسبز و نمای نزدیک و پرمعنای شخصیتها در گفتگوهای خصوصی را به زیبایی به تصویر میکشد. در مورد بانوی بزرگ فیلم - اسمیت در آستانه ۹۰ سالگی است، بنابراین بسیار زیبا است که این فیلم ظاهراً نهایی دانتون، نور ویژهای را بر روی نظرخواهی، بانوی سالخورده و مطمئن به خود میتاباند. اسمیت شخصیت خود را بسیار فراتر از یک اشرافزاده متعصب بالا برده است؛ او دوست عزیز ایزوبل و قهرمان تام شد و ثابت کرد که حتی نامحتملترین افراد گاهی با گذر زمان تغییر میکنند. با آرامش همه در طبقه بالا و پایین، تمام داستانها گفته شده به نظر میرسند. و با توجه به اینکه دنیای واقعی از سال ۱۹۲۹ (دوشنبه سیاه، رکود بزرگ، ظهور فاشیسم، جنگ جهانی دوم) بسیار غمانگیز میشود، سال ۱۹۲۸ به نظر سالی ایدهآل برای پایان دادن به این مجموعه محبوب است.
دیدگاههای کاربران
دیدگاهی ثبت نشده است.