تصاویر فیلم
پیشنهادهای مشابه
نمایش همهنقد و بررسی
معتبر: این تحلیلها بهترین و دقیقترین نتایج رو دارن! ما دادههای کافی و باکیفیت داشتیم و هوش مصنوعی ما نتایج مناسبی رو برای این دسته از فیلمها بهمون داده.
خشونت: متوسط
ترس: متوسط
ناهنجاری اجتماعی: زیاد
الگوی مثبت: متوسط
پیام مثبت: متوسط
خلاصه فیلم
ویرایشاز منظر تام پارکر (تام هنکس)، مدیر برنامهی بلندمدت الویس پرسلی، این فیلم به بررسی میپردازد که چگونه پسری از توپلو، میسیسیپی، به موفقترین خوانندهی تمام دوران تبدیل شد. تام پارکر، کارمند سابق کارناوال، با هدایت الویس پرسلی (آستین باتلر) در دنیایی که به سرعت در حال تغییر بود، او را در اوج نگه داشت، اما این کار برای الویس هزینههای شخصی، مالی و حرفهای زیادی داشت.
درباره این موارد گفتگو کنید
- خانوادهها میتوانند در مورد تعصب صحبت کنند. چگونه الویس استدلال میکند که مخالفتها با حرکات رقص پرسلی بر اساس نژادپرستی بوده است؟ فیلم چگونه پیشنهاد میکند که نقش موسیقیدانان سفیدپوست در ظهور راک اند رول مصادره فرهنگی بوده است؟
- آیا با نظر سرهنگ تام پارکر موافقید که: مهم نیست ده کار احمقانه انجام دهید، به شرطی که یک کار درست انجام دهید؟
- آیا مصرف مواد مخدر جذاب جلوه داده میشود؟ آیا پیامدهای واقعی وجود دارد؟ چرا این موضوع مهم است؟
- تا چه حد فکر میکنید این فیلم با رویدادهای واقعی زندگی پرسلی مطابقت دارد؟ چرا فیلمسازان ممکن است حقایق را در فیلمهایی که بر اساس داستانهای واقعی ساخته شدهاند، تغییر دهند؟
- این فیلم در مقایسه با فیلمهای زندگینامهای دیگری که دیدهاید چطور است؟ آیا از تلفیق موسیقی مدرن با آثار کلاسیک پرسلی لذت بردید؟
آنچه والدین باید بدانند
ویرایشوالدین باید بدانند که الویس، یک فیلم زندگینامهای موزیکال با سبک بصری خاص، به کارگردانی باز لورمان است که درباره پادشاه راک اند رول ساخته شده است. این فیلم از دیدگاه تام پارکر (تام هنکس)، مدیر برنامهی بلندمدت الویس، روایت میشود و زمان زیادی را به اوجگیری شهرت پرسلی (آستین باتلر)، جنبههای تجاری دوران شهرت او و اجراهای او در لاس وگاس در سالهای پایانی زندگیاش اختصاص میدهد. بخش زیادی از بقیه زندگی او به سرعت مرور میشود، از جمله ازدواجش با پرسیلا (الیویا داجون) و دوران حضور او در هالیوود. نوجوانان ممکن است از این موضوع شگفتزده شوند که مقامات حرکات رقص الویس را غیراخلاقی میدانستند؛ این فیلم همچنین نگرشهای نژادپرستانه دهههای ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ را به تصویر میکشد. انواع معضلات اخلاقی مانند نوشیدن الکل، سیگار کشیدن، ولخرجی، قمار و مصرف مواد مخدر، موجب رنج و بدبختی شخصیتهای مختلف میشود. صحنههای عاشقانه با تصاویری از بوسیدن پرشور و زنانی در رختخواب با لباسهای زیر و همچنین صحنههایی از پرسیلا در لباس شب کوتاه که باسن او را نمایان میکند، به تصویر کشیده شده است. الویس چندین اسلحه دارد و در حالی که در حالت غیرعادی قرار دارد، یکی از آنها را به دست میگیرد؛ همچنین صحنههای شورش در یک کنسرت، برخی موارد اورژانسی پزشکی، سوگواری و تصاویری از ترورهایی در تاریخ وجود دارد. الفاظی مانند «لعنتی»، «جهنم» و «خراب» و یک مورد «لعنتی» در فیلم به کار رفته است. برای اطلاع از فیلمهای مشابه، میتوانید برای دریافت ایمیلهای هفتگی شب فیلم خانوادگی ثبتنام کنید.
این فیلم چه نکات مثبتی دارد
تلاش برای روایت زندگینامهٔ بزرگترین سوپراستار جهانی در یک نشست، چالشی است، اگر نه نامعقول. تبدیل آنچه میتوانست یک سهگانه باشد به یک فیلم، تقریباً به نظر میرسد که نویسنده/کارگردان باز لورمان میپرسد، چه میشد اگر یک فیلم کامل یک مونتاژ بود؟ الویس با سرعت از رویدادهای مهم زندگی پرسلی عبور میکند، همه به دقت چیده شدهاند، گویی که در یک موزیک ویدئو هستند. برای هنرمندی که صعود به موفقیتش طوفانی بود، شاید انتخاب هنری این بود که آن را به شیوهای مشابه برای مخاطب به تصویر بکشد. اما سپس، وقتی مهمانی برای الویس تمام میشود، عمل هم متوقف میشود، و لورمان به طور ناگهانی به داستانگویی بیوگرافی سنتی روی میآورد در حالی که الویس بازگشت خود در ۱۹۶۸ را برنامهریزی میکند. با این حال، ممکن است مغز بینندگان تا آن زمان به قدری تحریک شده باشد که این تغییر ناگهانی باعث شود بقیهٔ زمان طولانی فیلم به طور غیرضروری کند به نظر برسد.علاوه بر این، روایت داستان از نگاه پارکر مانعی برای شناخت پرسلی ایجاد میکند. این قدرت موسیقی به صورت کودکانه نشان داده میشود، و فیلم القا میکند که دستکاریهای پارکر منجر به نابودی هر دو الویس و مادر عزیزش، گلادیس (هلن تامسون) شد. و پرسیلا پرسلی (الیویا دجونگ) بیشتر به عنوان یک شخصیت فرعی به تصویر کشیده میشود تا به عنوان عشق زندگی الویس. در اینجا، به نظر میرسد ازدواج واقعی الویس، شراکت او با پارکر بوده است. آیا این همان روایتی است که الویس از داستان زندگیاش ارائه میداد؟ دشوار است بگوییم، زیرا بعد از ۲ ساعت و نیم، این سوپراستار همچنان مرموز باقی میماند و توضیحات زیادی ارائه نمیشود. با این حال، اجرای باتلر مسحورکننده است، موسیقی متن برقی است (بسیاری از آهنگهای پرسلی با آهنگهای دیگر موسیقیدانان مهم تاریخی ترکیب شدهاند، و موسیقی متن شامل تعداد زیادی آهنگهای مدرن است)، و این ایده که لرزاندن پایین بدن الویس در واقع غیرقانونی بود، خندهدار است. بیشتر شخصیتهای مرکزی عادتهای مخربی را توسعه میدهند -- اما مواد مخدر، نوشیدن، سیگار کشیدن و قمار هرگز به عنوان تفریح نشان داده نمیشوند، بلکه به عنوان دریچهای به سمت بدبختی. به عنوان یک فیلم زندگینامهای از الویس، این فیلم ناکامل است. اما به عنوان راهی هیجانانگیز برای نوجوانان تا طعم روزهای "خوب قدیم" را بچشند، که به اندازهای که برخی میخواهند به یاد بیاورند "خوب" نبود، ایدهآل است.
دیدگاههای کاربران
دیدگاهی ثبت نشده است.