درباره فیلم
این انیمیشن از سری انیمیشنهای «اسکوبیدو» است که در سال 2001 در آمریکا ساخته شده است. در این قسمت، «اسکوبیدو» و دوستانش وارد یک بازی رایانهای میشوند که «اریک»، دوست آنها، طراحی کرده است و با مبارزه با هیولای هر مرحله، به مرحلهی بعدی میروند. این انیمیشن فضا و داستانی خیالی دارد و شامل صحنههای درگیری، مبارزه و تعقیبوگریز متعددی است.
تصاویر فیلم
پیشنهادهای مشابه
نمایش همهنقد و بررسی
معتبر: این تحلیلها بهترین و دقیقترین نتایج رو دارن! ما دادههای کافی و باکیفیت داشتیم و هوش مصنوعی ما نتایج مناسبی رو برای این دسته از فیلمها بهمون داده.
خشونت: کم
ترس: کم
ناهنجاری اجتماعی: کم
الگوی مثبت: خیلی زیاد
پیام مثبت: خیلی زیاد
خلاصه فیلم
ویرایشسری انیمیشنهای «اسکوبیدو» ماجراجوییهای یک گروه دوستی (دختر و پسر) است که در هر قسمت بهدنبال راهحل یک معما هستند. در این قسمت، آنها به دیدار دوستشان، «اریک» میروند. اریک همرا با پروفسور و دوستش، «بیل»، در دانشگاه، بازیهای رایانهای طراحی میکند.
بیل یک بازی بیسبال طراحی کرده است. اریک هم یک بازی براساس کاراکترهای اسکوبیدو و دوستانش طراحی کرده است که ده مرحله دارد و در هر مرحله باید با هیولا مبارزه و اسنک اسکوبی را پیدا کنند تا بتوانند به مرحلهی بعد بروند.
اریک میتواند با استفاده از یک لیزر، اجسام واقعی را به دنیای دیجیتالی وارد کند. اما بازی دچار یک مشکل میشود و یک هیولا (ویروس شبح) از بازی وارد دنیای واقعی میشود و به آنها حمله میکند و بعد فرار میکند. اسکوبی و دوستانش تلاش میکنند ویروس شبح را پیدا کنند.
طی حادثهای اسکوبی همراه با دوستانش بهوسیلهی لیزر همراه با هیولا وارد بازی میشوند. آنها برای خروج از بازی باید همهی مراحل بازی را با موفقیت طی کنند. با همکاری هم هر مرحله را با پیداکردن اسنک اسکوبی طی میکنند و در مرحلهی آخر با کاراکترهای دیجیتالی خود آشنا میشوند و با کمک هم هیولای مرحلهی آخر را شکست میدهند و به دنیای واقعی برمیگردند. با توجه به سرنخهایی که از بازی به دست آورده بودند متوجه میشوند که بیل، دوست اریک، این ویروس را وارد دنیای واقعی کرده است تا بازی اریک را خراب کند تا پروفسور بازی بیل را بهعنوان بازی برتر انتخاب کند.
درباره این موارد گفتگو کنید
- درمورد اینکه آیا در واقعیت هم امکان دارد بتوانیم به دنیای بازیها وارد شویم با فرزندتان صحبت کنید. دربارهی حلکردن مسائل با همفکری و همکاری در گروههای دوستی صحبت کنید و بپرسید آیا تابهحال تجربهی همفکری با گروه را داشته؟ چطور بوده؟ با او درمورد فرهنگ تمدنهای مختلف در زمان باستان صحبت کنید. درمورد نحوهی ساخت بازیهای رایانهای از او سؤال بپرسید و درموردش توضیح دهید سؤال کنید که آیا به ساخت و طراحی بازیهای دیجیتالی علاقه دارد. درمورد ویژگیهای شخصیتی هرکدام از کاراکترها با او صحبت کنید. خلاصه: درمورد نحوهی طراحی، داستانپردازی و ساخت بازیهای رایانهای صحبت کنید.
آنچه والدین باید بدانند
ویرایش«اسکوبیدو در فرار رایانهای» یک انیمیشن ماجراجویی، معمایی و علمی-تخیّلی است. داستان در یک گروه دوستی همسال دختر و پسر اتفاق میافتد. آنها سعی میکنند با همکاری هم مسائل و معماها را حل کنند. این انیمیشن صحنههای درگیری و تعقیبوگریز متعددی دارد که ممکن است در بعضی از کودکان باعث ترس یا دلهره شود.
برای بعضی از کودکان فهم مرز واقعیت و خیال سخت است. ازطرفی هم یکی از علاقهمندیهای امروز کودکان بازیهای رایانهای و دیجیتالی است. با توجه به اینکه فضای این داستان هم در یک بازی دیجیتالی اتفاق میافتد، والدین توجه کنند که ممکن است باعث تخیّل و خیالپردازی کودک درمورد بازیهایش شود. باید این نکته را به فرزند خود یادآور شوید که این یک داستان تخیّلی است و امکان ندارد در واقعیت بتوان به دنیای دیجیتال وارد شد.
این انیمیشن بهخاطر صحنهها و اطلاعاتی که درمورد کرهی ماه، فرهنگ روم باستان و زمین در زمان دایناسورها و... نشان میدهد، معمولاً موردعلاقهی کودکان در سن دبستان است و شاید به کمک شما این انیمیشن بتواند شروع خوبی برای آشنایی کودکان با ساخت بازیهای دیجیتالی باشد.
خلاصه: انیمیشنی در فضای یک بازی رایانهای، همراه با صحنههای تعقیبوگریز و تلاش برای حل معماها.
این فیلم چه نکات مثبتی دارد
یک ماجراجویی معمولی اسکوبی دو، حداقل تا زمانی که قهرمانان با نسخههای دیجیتال خود در فضای سایبر مواجه میشوند و با انبوهی از هیولاها از گذشته، حال و آینده بمباران میشوند. وقتی شگی با شگی دیگر، ولما با ولما و... ملاقات میکنند، لحظات سرگرمکنندهای رقم میخورد، مانند آنچه در فیلم «اسکوبی دو و تعقیب سایبری» میبینیم. اما همانطور که معمولا در این دست داستانها اتفاق میافتد، صحنههای اکشن کارتونی بیپایان به نظر میرسند. ده سطح ماجراجویی کمی زیاد است، حتی اگر برخی از آنها در یک چشم به هم زدن اتفاق بیفتند. و نبردهای کوتاهشده نیز برای ایجاد فضای "سطح نهایی" هستند، که در یک پارک تفریحی/شهربازی اتفاق میافتد و به درازا میانجامد. این فیلم که در سال 2001 منتشر شد، فیلمسازان از آن زمان به این سو، هوشمندانه تصمیم گرفتند که داستانها را کوتاهتر کنند. این فیلم برای طرفداران این فرنچایز مناسب است، اما برای کودکان کوچک، صحنههای کارتونی خطرناک زیادی دارد.
دیدگاههای کاربران
دیدگاهی ثبت نشده است.