تصاویر فیلم
پیشنهادهای مشابه
نمایش همهنقد و بررسی
معتبر: این تحلیلها بهترین و دقیقترین نتایج رو دارن! ما دادههای کافی و باکیفیت داشتیم و هوش مصنوعی ما نتایج مناسبی رو برای این دسته از فیلمها بهمون داده.
خشونت: کم
ترس: کم
ناهنجاری اجتماعی: زیاد
الگوی مثبت: متوسط
پیام مثبت: متوسط
خلاصه فیلم
ویرایشدرام تکاندهنده بعد از عروسی، ایزابل (میشل ویلیامز) را دنبال میکند که به نیویورک سفر میکند تا با حامی ثروتمند خود، ترزا (جولیان مور) ملاقات کند و امیدوار است که کمک مالی دریافت کند. اما ترزا در ذهن خود چیزهای بیشتری دارد تا فقط نوشتن یک چک پر مبلغ. وقتی او ایزابل را دعوت میکند تا در عروسی دخترش گریس (ابی کوئین) شرکت کند، ایزابل متوجه میشود که چیزهای بیشتری او را به ترزا، گریس و پدر گریس، اسکار (بیلی کراداپ) متصل میکند تا چیزی که ایزابل تصور میکرد و اینکه تصمیمی ویرانگر وجود دارد که او باید بگیرد و زندگی همه آنها را برای همیشه تغییر خواهد داد.
درباره این موارد گفتگو کنید
- خانوادهها میتوانند در مورد فیلمهایی که جنسیت شخصیتها را تغییر میدهند، صحبت کنند. آیا میتوانید مثالی از شخصیتهایی که در ابتدا با یک جنسیت تصور شده بودند، اما در نهایت با جنسیت متفاوتی به تصویر کشیده شدند، بیاورید؟ این تغییر چگونه بر داستان یا شخصیتپردازی تأثیر میگذارد، اگر اصلاً تأثیری داشته باشد؟ چرا فکر میکنید فیلمسازان گاهی این انتخاب را انجام میدهند؟
- آیا بینندگان باید از ایزابلا و ترزا خوششان بیاید و با آنها ارتباط برقرار کنند؟ چطور میتوان فهمید؟ چطور میتوانیم بفهمیم در یک درام مثل این به چه کسی اعتماد کنیم و با چه کسی ارتباط برقرار کنیم؟ چطور زندگی درونی و انگیزههای شخصیتها آشکار میشود؟
- شخصیتها در فیلم «بعد از عروسی» چگونه همدلی و ارتباط را به نمایش میگذارند؟ چرا این ویژگیهای شخصیتی مهم هستند؟
آنچه والدین باید بدانند
ویرایشوالدین باید بدانند که فیلم «بعد از ازدواج» یک درام در مورد زنی (میشل ویلیامز) است که زندگیاش پس از ارتباط با یک حامی مالی (جولیان مور) که پیشنهاد تأمین مالی یتیمخانهاش را میدهد، به طرز غیرمنتظرهای تغییر میکند. مرگ قریبالوقوع نقش بزرگی در این درام دارد، اما بینندگان شاهد هیچ تصویری از مرگ روی پرده نیستند؛ در عوض، تمرکز بر عشق و اندوه در یک خانواده است. فیلم در هند شروع میشود، جایی که بینندگان مردمی فقیر را میبینند که در خیابان زندگی میکنند و صحبتهایی در مورد کودکان میشنوند که از سوءتغذیه میمیرند و به کار جنسی وادار میشوند. الفاظ زشت در فیلم کم است، اما انتظار کلماتی مانند «لعنتی»، «خرافات»، «احمق» و «فحش» را داشته باشید؛ همچنین چند بحث بلند و پرتنش وجود دارد. محتوای جنسی محدود به یک صحنه است که در آن یک شخصیت به وان حمام همسرش میرود تا او را ببوسد؛ هیچ برهنهای دیده نمیشود و دوربین به سرعت صحنه را عوض میکند. شخصیتها در مهمانیها نوشیدنی میخورند، و دو نفر از آنها در حالی که جمعیت تشویق میکند، نوشیدنی را سر میکشند، اما کسی مست نیست. شخصیتها هر کاری که از دستشان بربیاید برای محافظت از خانوادهشان انجام میدهند، حتی بهقدری که انتخابهایی میکنند که همه با آن موافق نیستند. هر دو شجاع و قوی هستند، و در تلاش برای حفظ امنیت خانوادهشان، همدردی و ارتباط را نشان میدهند. این فیلم بازسازی فیلمی دانمارکی با همین نام در سال ۲۰۰۶ است که در آن نقشهای جنسیتی برعکس شدهاند. برای آگاهی از فیلمهای مشابه بیشتر، میتوانید برای دریافت ایمیلهای هفتگی شب فیلم خانوادگی ثبتنام کنید.
این فیلم چه نکات مثبتی دارد
بر اساس درام دانمارکی ۲۰۰۶ با همین نام، این بازسازی امتیاز میگیرد با تغییر جنسیت در اکشن و قرار دادن بار عاطفی داستان بر دوش بازیگران قدرتمند مور و ویلیامز. در نسخه اصلی، دو پدر بر سر پول و خانواده دست و پنجه نرم میکردند؛ این نسخه بههوشمندانهای پیچشهای ویرانگر فیلم ۲۰۰۶ را حفظ میکند اما وضعیت شخصیت اصلی را به ایزابلا و ترزا منتقل میکند. این ریسک جواب میدهد، با اجرای قدرتمندانه مور که اشک تماشاگران حساس را درمیآورد و بازی ظریف اما ویرانگر ویلیامز در نقش زنی که در شرایطی فراتر از کنترلش در زندگیای که هرگز انتخاب نکرده گرفتار شده است.از آنجا که برخی از بهترین بخشهای این فیلم آرام و عاطفی، افشاگریهای شگفتانگیزی هستند که مسیر فیلم را از آنچه فکر میکردید به سمت دیگری میبرند، بهتر است بدون دانستن اطلاعات زیادی وارد آن شوید (بدون هیچ اسپویلری!). کافی است بگوییم که هر شخصیت مانند یک فرد واقعی است که از تغییرات ویرانگر عبور میکند و انتخابهایی میکند که زندگی اطرافیانش را تحت تأثیر قرار میدهد، چه بهتر و چه بدتر. ترزا از ایزابلا کمک میخواهد، کسی که شفقت بیحد و حصری به یتیمان تحت مراقبت خود میدهد اما به ترزا با شک و تردید عمیق نگاه میکند. آیا باید در نیمهی دیگر دنیا باشم تا به من کمک کنی؟ ایزابلا در بحران وجدان خود، همین را میپرسد. آیا کار خیرخواهانهاش در هند فقط راهی برای پوشاندن حفرههای عمیقی است که در خانهاش به جا گذاشته؟ آیا در این مرحله شانسی برای انتخاب مسیر متفاوتی وجود دارد؟ مبارزهاش دردناک است، اما آنچه در نهایت پدیدار میشود، به سادگی زیبا است.
دیدگاههای کاربران
دیدگاهی ثبت نشده است.