درباره فیلم
ماجراهای خندهدار اسباببازیهای بامزه سرگرمکننده است اما در واقع یک تبلیغ بزرگ است.
تصاویر فیلم
پیشنهادهای مشابه
نمایش همهنقد و بررسی
معتبر: این تحلیلها بهترین و دقیقترین نتایج رو دارن! ما دادههای کافی و باکیفیت داشتیم و هوش مصنوعی ما نتایج مناسبی رو برای این دسته از فیلمها بهمون داده.
خشونت: خیلی کم
ترس: خیلی کم
ناهنجاری اجتماعی: خیلی کم
الگوی مثبت: زیاد
پیام مثبت: زیاد
خلاصه فیلم
ویرایشدر SHOPKINS: CHEF CLUB، سه شخصیت انسانی مرکزی، جسیکیک، دوناتینا و بابلایشا، تیمهایی از دوستان کوچولوی شاپکین خود را که شامل کوکی کوکی، لیبی لیپس، چیکی چاکلت و میس اسپرینکلز میشوند، جمعآوری میکنند تا به آکادمی آشپزی محلی، باشگاه آشپزی، بپیوندند. پپرمنت، رهبر باشگاه، میخواهد هر تیم چهار دستور غذایی فانتزی (از جمله سوپ هوبی روبین وارونه و اسپاگتی و کوفته با پاپکورن) را برای عضویت در باشگاه آماده کنند. همه شاپکینزها در آشپزخانه راحت نیستند، بنابراین هرج و مرج اجتنابناپذیر است. با وجود سس اسپاگتی منفجر شده، یک درخت گامگام بداخلاق، نجات جسورانه کوکی و یک کار تمیزسازی عظیم، شاپکینزها با هم کار میکنند تا عضویت در باشگاه خود را به واقعیت تبدیل کنند. پپرمنت ثابت میکند که در تمام طول مسیر درست میگوید -- آشپزی یک ماجراجویی است و زمانی که دوستان با هم آن را انجام میدهند، بهترین است.
درباره این موارد گفتگو کنید
- خانوادهها میتوانند در مورد این واقعیت صحبت کنند که هدف نعناع در باشگاه آشپزی، ترویج دوستی در شاپکینز: باشگاه آشپزی بود. آیا او در هدفش موفق شد؟ هدف یک باشگاه چیست؟
- شرکتها چگونه از عرضه عروسکها یا اسباببازیهای خاص برای مدت محدودی سود میبرند، در حالی که آنها را به عنوان کالاهای «نادر»، «بسیار نادر» یا «نسخه ویژه» برچسبگذاری میکنند؟
- بابلیشا در مورد دریافت تعریف و تمجید از دیگران چه چیزی یاد گرفت؟ هم از انجام درست کار و هم از تشکر شدن به خاطر آن پاداش وجود دارد. کدام یک برای شما مهمتر است؟ چرا؟
- این فیلم چگونه طراحی شده است تا شما را به خرید وسایل تشویق کند؟
آنچه والدین باید بدانند
ویرایشوالدین باید بدانند که شاپکینز: باشگاه آشپز اولین دیویدی شاپکینز است که توسط مووز تویز (استرالیا) منتشر شده است، شرکتی اسباببازی که مجموعهای گسترده از محصولات برند را خلق و بازاریابی میکند، از جمله عروسکها و مجموعههای بازی، کتابها، ویدئوهای وب، کارتهای تجاری، و محصولات مرتبط که برای مصرفکنندگان بسیار جوان طراحی شدهاند. این ویدئوی ۴۴ دقیقهای، که بعد از چند «فصل» از وبسریهای دو دقیقهای یوتیوب میآید، این اسباببازیهای بسیار کوچک (یک اینچ در یک اینچ) را تبلیغ میکند، بیشترشان که زندگی را به کالاهای روزمره سوپرمارکتی میبخشند («شکوفه سیب»، «کوکی کوکو»، «نینا نودلز»). در این داستان، گروهی از شاپکینز برای عضویت در باشگاه آشپزهای مرکز خرید تست میدهند. بیشتر شخصیتها و دستور پختهایی که دنبال میکنند مربوط به شیرینیجات است («برجی از ریسمان دارچینی با شکلات تند» و «میوهای آدامسی که با میوههای آدامسی پر شده است»). مجموعهای از پیامها (مثلاً دلسرد کردن تقلب و هشدار در مورد نیاز به تعریف و تایید دیگران) معرفی میشود، و در خود داستان واقعاً چیزی نیست که بتوان به آن اعتراض کرد (هیچ شروری یا ترسی وجود ندارد). بچههای کوچک درگیر خواهند شد و از شخصیتهای کمیک اما اندک آن لذت خواهند برد. والدینی که در نظر دارند برند شاپکینز را برای بچههایشان انتخاب کنند باید از توصیف وبسایت شرکت از محصولشان آگاه باشند: «بیایید خرید کنیم! شاپکینز شخصیتهای فوقالعاده بامزه و کوچکی هستند که در دنیای بزرگی از خرید زندگی میکنند! صدها شاپکینز از انواع تمهای سرگرمکننده وجود دارد! پس سبد خریدتان را بردارید و شروع کنید-- چون وقتی خرید را شروع کنید، نمیتوانید متوقف شوید! همهشان را جمع کنید و دنیای شاپکینزتان را بسازید.» برای اینکه از فیلمهای مشابه بیشتر باخبر شوید، میتوانید برای دریافت ایمیلهای هفتگی شب فیلم خانوادگی ثبتنام کنید.
این فیلم چه نکات مثبتی دارد
این جذابیت تجاری با محصولات روزمره تضمین میکند که بیشتر کودکان به یک برند اسباببازی دیگر، یک هجوم دیگر از کالاهای قابل جمعآوری و یک کارتون معمولی دیگر پاسخ میدهند. چه کودک ۴ یا ۵ سالهای از سس اسپاگتی منفجر شده، شخصیتهایی بر اساس تنقلات، شیرینیجات و لوازم آرایشی، و آشپزخانهای که از دیوار تا دیوار با غذاهای ریخته شده پوشانده شده است، نخواهد خندید؟ جالب است که با وجود فرصتی برای ارائه برخی حقایق ساده در مورد تغذیه سالم و مصرفگرایی هوشمندانه حتی برای کودکان خردسال، این برند عمدتاً بر روی آنچه که کودکان از قبل دوست دارند تمرکز میکند، اما همیشه بهترین انتخاب برای آنها نیست. با رنگارنگی و خندهدار بودن، موسیقی عمومی و کمی پیامرسانی آشکار، شاپکینز: باشگاه آشپزها بیضرر است (به جز برای کودکان بسیار کوچک که آمادگی عروسکهای یک اینچی را ندارند) اما قابل توجه نیست.
دیدگاههای کاربران
دیدگاهی ثبت نشده است.