تصاویر فیلم
پیشنهادهای مشابه
نمایش همهنقد و بررسی
معتبر: این تحلیلها بهترین و دقیقترین نتایج رو دارن! ما دادههای کافی و باکیفیت داشتیم و هوش مصنوعی ما نتایج مناسبی رو برای این دسته از فیلمها بهمون داده.
خشونت: کم
ترس: کم
ناهنجاری اجتماعی: خیلی زیاد
الگوی مثبت: زیاد
پیام مثبت: زیاد
خلاصه فیلم
ویرایشرای لین داستان دو دوست به نامهای دام (دیوید جانسون) و یاس (وایون اپرا) را روایت میکند که در یک نمایشگاه هنری دوستانه در پکام لندن با هم آشنا میشوند. در ابتدا، این دو بر سر یک تجربه مشترک پیوند میخورند: هر دو به تازگی از رابطههای بلندمدت خود جدا شدهاند. آنها با هم به گشت و گذار در این محله پر جنب و جوش جنوب لندن میپردازند، همدیگر را بهتر میشناسند و متوجه میشوند که شاید واقعاً کسی در بیرون باشد که بتواند جای خالی رابطه قبلی را پر کند.
درباره این موارد گفتگو کنید
- خانوادهها میتوانند در مورد پیامهای فیلم درباره روابط و ریشههای آن صحبت کنند. آیا پیوند دام و یاس واقعگرایانه به نظر میرسید؟ چه چیزی آنها را به هم جذب کرد؟ این فیلم در مقایسه با سایر فیلمهای کمدی رمانتیک چگونه بود؟
- این فیلم در بخش چندفرهنگی لندن با شخصیتهای متنوعی که این موضوع را منعکس میکنند، اتفاق میافتد. این موضوع چه چیزی به فیلم اضافه میکند؟ چرا نمایش تنوع در رسانههای کودکان مهم است؟
- آیا میتوانید دام و یاس را به عنوان الگوهایی مثبت توصیف کنید؟ چرا بله و یا خیر؟ چه ویژگیهای شخصیتی مثبتی را هر دو به نمایش گذاشتند؟
- دربارهی زبان تند و خشن فیلم صحبت کنید. آیا ضروری به نظر میرسید یا اغراقآمیز؟ چه تاثیری بر فیلم داشت؟
- در فیلمها و رسانهها، صحنههای جنسی و برهنگی چگونه نمایش داده میشوند؟ آیا این تصاویر محبتآمیز و احترامبرانگیز هستند؟ والدین، با نوجوانان خود در مورد ارزشها و دیدگاههای خود در مورد روابط و مسائل جنسی گفتگو کنید.
آنچه والدین باید بدانند
ویرایشوالدین باید بدانند که ری لین یک کمدی رمانتیک بریتانیایی دلنشین در مورد یافتن عشق دوباره است، زمانی که اصلا انتظارش را ندارید. دام (دیوید جانسون) و یاس (ویویان اپرا) هر دو اخیراً از روابط آشفتهای رنج بردهاند، اما فیلم نشان میدهد که در انتهای تونل نور وجود دارد و هنوز خوشبختی در انتظار است. این فیلم تصویری مثبت و اصیل از جوانان در لندن ارائه میدهد، که در انعکاس شهر متنوع و چند فرهنگی شکوفا میشود. هر دو دام و یاس شخصیتهای سیاهپوست مثبتی هستند، افراد جوان جاهطلب و سختکوش. دام در حالی که فیلم آسیبپذیری و حساسیت او را بررسی میکند، در حال گریه دیده میشود، چیزی که برای شخصیتهای مرد در سینما همچنان نادر است. زبان فیلم قوی و مکرر است و شامل یک مورد استفاده از "c--t" و همچنین "f--k"، "bitch"، "s--t" و موارد دیگر است. محتوای جنسی غیر صریح شامل شخصیت زن که در حال انجام رابطه دهانی با دوست پسرش است و تصویری از آلت تناسلی روی تلفن همراه. مقدار کمی خشونت وجود دارد، جایی که مردی که خانهاش مورد سرقت قرار گرفته، یکی از سارقان را به صورت میزند. شخصیتها در موقعیتهای اجتماعی الکل مینوشند و سیگار میکشند، اما هرگز به صورت افراطی یا اغراقآمیز نیست. برای اطلاع از فیلمهای بیشتر در این سبک، میتوانید برای دریافت ایمیلهای هفتگی شب فیلم خانوادگی ثبتنام کنید.
این فیلم چه نکات مثبتی دارد
این کمدی رمانتیک بریتانیایی قطعاً به عنوان یک کلاسیک مدرن ماندگار خواهد شد. راین آلن-میلر، کارگردان خیابان ری، توانسته ادای احترامی به کلیشههای آشنای ژانر کمدی رمانتیک بکند، اما در عین حال اثری خلق کرده که حس جدید و منحصر به فردی دارد. تاثیرات این فیلم از سهگانه «پیش از» ریچارد لینکلیتر تا «وقتی هری سالی را ملاقات کرد» را در بر میگیرد، و کمی هم از «کار درست را بکن» اسپایک لی. اما این فیلم به تنهایی هم سرپاست. کسانی که با این منطقه آشنا هستند، از دیدن پکام در تمام شکوهش لذت خواهند برد، که با چشمی مهربان و گرم فیلمبرداری شده است. دیگران از کاوش در این بخش پر جنب و جوش لندن لذت خواهند برد. این فیلم از نظر سبکی هم ریسکپذیر است: قاببندی و لنز به کار رفته در آن کمی طول میکشد تا به آن عادت کنید. اما این فقط به شخصیت فیلم میافزاید. در مورد شخصیتهای مرکزی، دام و یاس، دو نامی که حس میکنید همیشه با هم بودهاند، به طور فوقالعادهای توسط جانسون و اپرا بازی شدهاند. این دو بازیگر به طور کامل عناصر کمدی (که بسیار هم هستند، گاهی تا حد خنداندن تماشاگر) را با عناصر تاثیرگذارتر در هم آمیختهاند، و به شکلی درخشان آن خط باریک را در نوردیدهاند. نگاه دام به یاس همه چیز است. این فیلم همه چیز است.
دیدگاههای کاربران
دیدگاهی ثبت نشده است.