درباره فیلم
سکانسهای کنایهآمیز در دنبالهی سوم این فیلم، تنها برای طرفداران دوآتشهی آن جذاب است.
تصاویر فیلم
پیشنهادهای مشابه
نمایش همهنقد و بررسی
معتبر: این تحلیلها بهترین و دقیقترین نتایج رو دارن! ما دادههای کافی و باکیفیت داشتیم و هوش مصنوعی ما نتایج مناسبی رو برای این دسته از فیلمها بهمون داده.
خشونت: خیلی کم
ترس: خیلی کم
ناهنجاری اجتماعی: متوسط
الگوی مثبت: متوسط
پیام مثبت: متوسط
خلاصه فیلم
ویرایشدر فیلم عروسی بزرگ و چاق یونانی من ۳، خانواده پورتوکالوس پدربزرگ خود، گاس (بازیگر مایکل کنستانتین در سال ۲۰۲۱ درگذشت) را از دست دادهاند. تولا (نویسنده و کارگردان نیا وردالوس)؛ همسرش، یان (جان کوربت)؛ و دخترشان در سن کالج، پاریس (النا کمپوریس) — به همراه برادر تولا، نیکوس (لوییس مندیلور)، عمههایشان وولا (آندریا مارتین) و فریدا (ماریا واکراتسیس)، و راهنمای هموطن یونانی-آمریکایی، ارسطو (الیاس کاکاواس)، که اتفاقاً کسی است که پاریس بهطور مختصر با او قرار ملاقات داشته است — به روستای یونانی گاس سفر میکنند تا در یک گردهمایی ویژه شرکت کنند. وقتی آنها میرسند، تولا مشتاق است تا آخرین آرزوی پدرش را برآورده کند: تحویل دادن دفترچه خاطرات شخصی او به سه دوست دوران کودکیاش. اما این مردان دیگر در روستا زندگی نمیکنند، و شهردار جوان، ویکتوری (ملینا کوتسلو)، اعتراف میکند که به جز خانواده پورتوکالوس، کسی برای شرکت در رویداد این روستای کوچک پاسخ مثبت نداده است. در حالی که تولا به دنبال دوستان پدرش میگردد، یکی از معدود ساکنان مسن، الکساندرا (آنتهی آندرهوپولو)، ارتباط مخفیانه خود با گاس را فاش میکند.
درباره این موارد گفتگو کنید
- خانوادهها میتوانند در مورد دلایل جذابیت کمدیهای بین نسلی مثل «عروسی بزرگ و چاق یونانی من 3» صحبت کنند. چه چیزی اینگونه فیلمها را خاص میکند؟ چرا فکر میکنید بسیاری از اینگونه فیلمها در مورد خانوادههای مهاجر هستند؟
- فیلم چگونه به تفاوتهای فرهنگی میپردازد؟ آیا خانوادههایی با پیشینههای مختلف میشناسید؟ چگونه مراسم عروسی در فیلم، جنبههایی از فرهنگ داماد و عروس را با هم تلفیق میکند؟
- شما چه کسی را در این داستان به عنوان الگو در نظر میگیرید؟ چه نقاط قوت شخصیتی را نشان میدهند؟
- چگونه نوشیدن در فیلم به تصویر کشیده شده است؟ آیا پیامدهای واقعگرایانهای وجود دارد؟ چرا این موضوع مهم است؟
- این سهگانه را با دو فیلم اول مقایسه کنید. آیا فکر میکنید این قسمت پایاندهندهی این مجموعه باشد، یا داستانهای بیشتری از خانوادهی پورتوکالوس باقی مانده است؟
آنچه والدین باید بدانند
ویرایشوالدین باید بدانند که فیلم عروسی بزرگ و چاق یونانی من ۳ سومین قسمت از مجموعه کمدی نیا وردالوس، نویسنده، کارگردان و بازیگر، در مورد زنی یونانی-آمریکایی و خانواده پر سر و صدای اوست. در این قسمت، تولا پورتوکالوس (وردالوس)، همسر غیر یونانی او، یان (جان کوربت) و دخترشان، پاریس (النا کمپوریس) به گروهی از خانواده پورتوکالوس میپیوندند که برای یک گردهمایی به یونان میروند. انتظار میرود مقداری کنایه و بوسیدن وجود داشته باشد، از جمله عموهایی که اغلب لباس ندارند، اگرچه برهنگی تصویری وجود ندارد، اما نمایش بدن زیاد است، به ویژه در صحنهای در یک ساحل برهنه. همچنین شوخیهای زیادی در مورد فرهنگ، آشپزی و رفتار یونانی وجود دارد. زبان فیلم قویتر از کلمات «sucks» و «damn» نیست، اما صحنههای متعددی از بزرگسالان در حال نوشیدن و مست شدن وجود دارد (برای طنز)، که همیشه با پیامدهای روز بعد همراه است. یک زن یونانی مرزها را رد میکند و با غریبههای بزرگسال دست و پا چلفتی برخورد میکند، آنها را نوازش میکند و میگوید که آنها خیلی لاغر هستند و چیزی برای شریک زندگیشان وجود ندارد که به آن «بچسبند». اگرچه فیلم از کلیشههای یونانی برای طنز استفاده میکند، اما با محبت طراحی شدهاند و بر اساس تجربه زندگی وردالوس (او و چند عضو از بازیگران فیلم یونانیتبار هستند) است. این فیلم پیوندهای خانوادگی قوی و ارتباط صادقانه را ترویج میکند. همچنین به بررسی نحوه استقبال از مهاجران/پناهندگان میپردازد - و همچنین مسئله پیچیدهتر مقاومت برخی افراد در برابر ازدواج خارج از جامعه فرهنگی خانواده. برای اطلاع از فیلمهای مشابه، میتوانید برای دریافت ایمیلهای هفتگی شب فیلم خانوادگی ثبت نام کنید.
این فیلم چه نکات مثبتی دارد
با وجود لحظات شیرین، این دنبالهی سهگانه با نیت خوب نتوانسته نوآوری و طنز نسخهی اصلی سال ۲۰۰۲ را بازآفرینی کند. این فصل سوم (و احتمالاً نهایی) در داستان تولا چیزی جدید به جز یادآوری ندارد که زوجهای میانسال نباید اجازه دهند چالشهای نسل ساندویچیشان مانع ماجراجویی یا ارتباط مجدد با ریشههایشان یا نسل بعدی شود. اما این پیام ستودنی (اگرچه تکراری) زیر انبوهی از شوخیهای بدیهی مدفون شده است. فیلمنامهی واردالوس بسیاری از همان شوخیهای فرهنگی فیلم اول را تکرار میکند که دو دهه بعد تازگی خود را از دست دادهاند. علاوه بر مراجعههای اجباری به وایندکس، صحنههای مداومی از نیکوس وجود دارد که در حال آراستن، اصلاح (گوشهایش، بینیاش، چانهاش، نواحی زیرینش) و خودآرایی نیمهعریان است، و همچنین اصرار خستهکنندهای وجود دارد که هر کلمه یا واقعیت تاریخی بر اساس زبان یا تاریخ یونانی است.داستان همچنین شامل برخی موضوعات سنگین است که با دقت (یا طنز) کافی پردازش نشدهاند. خانم پورتوکالوس (لاینی کازان) به دلیل زوال عقل خفیف، خانهنشین شده است، و یک زیرداستان شامل یک راز بزرگ به طرز مضحکی خوب دریافت شده، بدون ظرافتهای احساسی. از طرف دیگر، فیلمبرداری توسط باری پترسون شامل تصاویر زیبایی از مناظر، بازارهای و میدانهای جزایر یونان است. دومین فیلم کارگردانی شده توسط واردالوس بعد از فیلم کمدی رمانتیک سال ۲۰۰۹ من روز ولنتاین را دوست ندارم (با بازی کوربت)، عروسی بزرگ و چاق یونانی من ۳ یک کمدی خانوادگی گسترده است که هدف آن جلب رضایت مخاطب است، اما به هدف نمیرسد.
دیدگاههای کاربران
دیدگاهی ثبت نشده است.