درباره فیلم
این فیلم خانوادگی برای بزرگسالان است و حاوی صحنههای نیمه برهنه و الفاظ رکیک میباشد.
تصاویر فیلم
پیشنهادهای مشابه
نمایش همهنقد و بررسی
معتبر: این تحلیلها بهترین و دقیقترین نتایج رو دارن! ما دادههای کافی و باکیفیت داشتیم و هوش مصنوعی ما نتایج مناسبی رو برای این دسته از فیلمها بهمون داده.
خشونت: خیلی کم
ترس: خیلی کم
ناهنجاری اجتماعی: زیاد
الگوی مثبت: متوسط
پیام مثبت: متوسط
خلاصه فیلم
ویرایشدر فیلم «در زمانی غیر از اکنون» (Sometime Other Than Now)، یک ولگرد مرموز به نام سم (دونال لوگ) وارد یک شهر کوچک کنار دریا در ماساچوست میشود. او با کیت (کیت والش)، صاحب یک مسافرخانه و رستوران محلی دوست میشود و به آهستگی هدف خود از این سفر را آشکار میسازد. با حمایت کیت، سم درمییابد که باید با اشتباهات گذشتهاش روبرو شود تا بتواند قدم به آینده بگذارد.
درباره این موارد گفتگو کنید
- خانوادهها میتوانند در مورد این صحبت کنند که چگونه فیلمها میتوانند ابزاری برای ساختن همدلی و مهربانی باشند. آیا درک دیدگاه کسی که به ما آسیب رسانده است برای سلامتی عاطفی ما مفید است؟ یا اینکه روایت داستان از دیدگاه شخصیتهای منفی، قلدرها یا در این مورد، مردی که خانوادهاش را ترک کرده است، به ایجاد محیط همدست کمک میکند؟
- آیا فکر میکنید کتاب «گاهی اوقات غیر از حال» دیدگاهی عینی ارائه میدهد؟ اگر داستان از دیدگاه آدری یا مولی روایت میشد، چه تفاوتی پیدا میکرد؟
- چگونه نوشیدن الکل به تصویر کشیده شده است؟ آیا آن را جذاب و دلربا نشان میدهند؟ آیا پیامدهای واقعی آن نشان داده میشود؟ چرا این موضوع اهمیت دارد؟
- آیا فکر میکنید برای روایت یک داستان واقعی که شامل موقعیتهای جنسی است، نمایش برهنگی ضروری است؟ در این مورد، این صحنهها زنان میانسال را لاغر و متناسب و شرکای عاشقانه مرد را با شکم بزرگ و خارج از فرم نشان میدهند. این موضوع چه پیامی دارد؟
- آیا در فیلم به هرگونه کلیشهای برخورد کردید؟
آنچه والدین باید بدانند
ویرایشوالدین باید بدانند که «گاهی اوقات دیگری غیر از اکنون» یک درام عاشقانه دربارهٔ شخصیتهای میانسال است که احتمالاً برای کودکان جذابیتی ندارد. داستان بر روی مردی به نام سم (دونال لوگ) متمرکز است که 30 سال پیش خانوادهاش را ترک کرد و اکنون میخواهد با دختر بزرگسالش (تریسته کلی دان) و نوهاش (الکسا سوئینتون) آشتی کند. همه چیز به سرعت بخشیده نمیشود و توجهی هم به پشیمانی سم و خشم و تردید دخترش میشود. ترحم و همدلی تشویق میشود و پیام اصلی این است که برای عشق—چه عشقی خانوادگی، چه عشقی رمانتیک و چه عشقی به خود—هرگز دیر نیست. انتظار میرود چند صحنهٔ جنسی داغ با برهنگی جزئی (سینه، باسن) وجود داشته باشد، همچنین سم کاملاً از کنار به تصویر کشیده شده است (به گونهای فیلمبرداری شده است که مطمئن نیستید چه میبینید). این فیلم در زمینهٔ تنوع نژادی و قومیتی چندان غنی نیست: بازیگران تقریباً همه سفیدپوست هستند و شخصیتهای مرد به صورت کلیشهای به تصویر کشیده شدهاند. شخصیتهای بزرگسال نوشیدنی الکلی مینوشند و یک بار محل تجمع جامعه است. الفاظ تندی مانند "s--t" و "f--k" نیز استفاده میشود.
این فیلم چه نکات مثبتی دارد
این درام بلوغ درباره شخصیتهایی در میانه پنجاه سالگی ممکن است برای برخی بینندگان جذاب باشد، اما نوجوانان احتمالاً علاقهای به دیدن آن نخواهند داشت و نباید هم داشته باشند. سام مردی است که زمانی که شرایط دشوار شد، از مسئولیتهای خانوادگیاش فرار کرد. سه دهه بعد، پس از مرگ همسر سابقش، تصمیم میگیرد که برای دختر بزرگسالش حاضر شود و تلاش کند رابطهای با او برقرار کند. این داستان کاملاً توجیهگر نیست، زیرا دیدگاه مگس روی دیوار به بینندگان اجازه نمیدهد که به انگیزههای کسی فراتر از آنچه که به ما میگویند پی ببرند. به جای پیشنهاد تعمیر جادویی یک رابطه قطع شده، به بینندگان اجازه میدهد که به صورت درونی بحث کنند که آیا دختر سام، آدری (تریسته کلی دان)، باید او را ببخشد و دوباره به زندگیاش راه دهد یا به او بگوید که ناپدید شود.با این حال، بخش زیادی از سریال گاهی اوقات غیر از حالا شبیه رویای یک والد غایب طولانی است. اگر این داستان کسی باشد، داستان کیت است. او یک زن مطلقه است که ادارهی موتل و رستوران خانوادگیاش را بر عهده گرفته و خودش را در کار همه دخالت میدهد بدون اینکه بینندگان چیز زیادی دربارهی خود او بدانند. اما او چسب این داستان است، زنی که بخشهای شکستهی دیگران را تشخیص میدهد و خودش را درگیر میکند تا آنها را ترمیم کند. متاسفانه دیلن مککورمیک نویسنده، کارگردان و تهیهکنندهی سریال، شخصیتهای زن قوی خلق کرده اما به طور کامل به آنها نپرداخته است. در واقع، یک بینش کلیدی دربارهی کیت فقط از بازی والاش به دست میآید: وقتی سم از او میپرسد که آیا بچه دارد یا نه، او ساده میگوید نه -- اما چشمها، چهره و لحن کلامش به صورت ظریفی داستانی بسیار پیچیدهتر را القا میکنند. وقتی سم و کیت وارد رابطهی جنسی میشوند، واضح است که این یک داستان بالغ برای مخاطبان بالغ است.
دیدگاههای کاربران
دیدگاهی ثبت نشده است.