درباره فیلم
پاتوس، پیامهای مثبت در مجموعههای مستندِ بقا
تصاویر فیلم
پیشنهادهای مشابه
نمایش همهنقد و بررسی
معتبر: این تحلیلها بهترین و دقیقترین نتایج رو دارن! ما دادههای کافی و باکیفیت داشتیم و هوش مصنوعی ما نتایج مناسبی رو برای این دسته از فیلمها بهمون داده.
خشونت: خیلی کم
ترس: خیلی کم
ناهنجاری اجتماعی: کم
الگوی مثبت: متوسط
پیام مثبت: متوسط
خلاصه فیلم
ویرایشدر جایی از مجموعه جزایر متروکه در اقیانوس آرام جنوبی، ۱۲ غریبه از مشاغل مختلف به عنوان سرگردانان در جزیره رها شدهاند. هر کدام به تنهایی و با منابع ناکافی در جزیره رها شده و با سه انتخاب متفاوت روبرو هستند: تلاش برای زنده ماندن به تنهایی تا رسیدن تیم نجات، جستجو برای یافتن دیگر شرکتکنندگان و تلاش برای بقا به صورت گروهی، یا تسلیم شدن و بازگشت به خانه. در هر قسمت از این مجموعه، بر روی یک جزیره متفاوت و تلاش شجاعانه شرکتکنندگان برای بقا در آن جزیره تمرکز میشود، در حالی که ما به گذشته آنها و انتخابهایی که منجر به حضور آنها در این مجموعه شده نگاهی میاندازیم. چه کسی موفق خواهد شد؟ چه کسی به دوستی و موفقیت دست خواهد یافت، و چه کسی به تنهایی یا به صورت گروهی شکست خواهد خورد؟
درباره این موارد گفتگو کنید
- خانوادهها میتوانند در مورد کتابها، فیلمها و برنامههای تلویزیونی مختلف در مورد سرنوشت افرادی که در جزایر دور افتاده سرگردان شدهاند، صحبت کنند. معروفترین آنها کدامند؟ این داستانها چگونه با سرگذشت سرگردانان مقایسه میشوند؟
- شرکت کنندگان در این برنامه چگونه شجاعت، پشتکار و کار تیمی را نشان می دهند؟ چرا اینها نقاط قوت مهم شخصیتی هستند؟
- آیا سریالهای تلویزیونی مثل این میتوانند برای آموزش بقا در طبیعت وحشی مفید باشند؟ یا هدف اصلی سرگرمکنندگی است تا آموزشی؟ تا چه حد واقعبینانه است که فکر کنیم افرادی که آموزش ندیدهاند میتوانند در این شرایط سخت و انزوا برای مدت طولانی زنده بمانند؟
- خانوادهها همچنین میتوانند در مورد معنای یک بازمانده واقعی و میزان واقعگرایی برنامه صحبت کنند. آیا فکر میکنید شرکتکنندگان واقعاً در خطر گرسنگی یا آسیب جدی قرار دارند؟ آیا بازیکنان واقعاً همانطور که در تلویزیون به نظر میرسند هستند، یا تدوین و ویرایش نحوه نمایش آنها به بینندگان را شکل میدهد؟
آنچه والدین باید بدانند
ویرایشوالدین باید بدانند که Castaways یک برنامه واقعنمای بقا است در مورد افرادی که به تنهایی در جزایر متروکه و با منابع اندک سرگردان شدهاند و باید یا تلاش کنند به تنهایی زنده بمانند یا به جستجوی سایر شرکتکنندگان بپردازند. این برنامه تا حد زیادی از پیامها و محتوای نامناسب برای والدین عاری است: هیچ صحنهای از رابطه جنسی، خشونت گرافیکی (به جز چند سکانس که در آن شرکتکنندگان صدمههای جزئی میبینند و درد میکشند - البته بینندگان میدانند که در صورت خطر واقعی، شرکتکنندگان میتوانند نجات پیدا کنند)، سیگار، مواد مخدر یا الکل وجود ندارد (چند صحنه کوتاه در پسزمینه نشاندهنده مصرف الکل توسط بزرگسالان است، اما کسی مست نیست). فحاشی نیز خفیف است و محدود به کلمات "لعنتی، بله!" میشود. شرکتکنندگان از نظر سن، نژاد، جنسیت و پیشینه متنوع هستند و داستانهای زندگی آنها با همدردی روایت میشود. شرکتکنندگان برای زنده ماندن باید حیوانات را بکشند - گاهی اوقات این صحنهها ناراحتکننده است، مانند زمانی که یک مرد به طور تصادفی یک چنگال از یک خرچنگ زنده جدا میکند. پیامهای مثبت به طور مکرر وجود دارد، جایی که شرکتکنندگان مجبور به انجام کارهایی میشوند که مطمئن نیستند از پس آن بربیایند، و سپس زمانی که موفق میشوند، شادی میکنند. شرکتکنندگان اغلب در مواجهه با چالشها میگویند "من میتوانم" یا "باید اراده زنده ماندن در درون شما باشد."
این فیلم چه نکات مثبتی دارد
این مجموعه واقعنمای تلویزیونی، که بویی از برنامههای «بازمانده» و «عریان و ترسان» با خود دارد، یک قدم فراتر رفته و شرکتکنندگان را به تنهایی در جزیرهای دورافتاده رها میکند. در ابتدای این مجموعه، راوی با صدای پرطنین به ما میگوید: «از زندگی روزمرهشان جدا شدهاند... در جزیرهای دورافتاده در اقیانوس آرام جنوبی به گل نشستهاند... گمشده، رها شده و تنها.» البته، این را هم در نظر بگیرید که یک گروه فیلمبرداری هم در جزیره حضور دارند و شرکتکنندگان هم خیلی دور از هم نیستند، پس بیشترشان مشغول پیدا کردن بقیه میشوند و اغلب هم موفق میشوند، درست بعد از اینکه یاد میگیرند چطور سرپناه و غذایی برای خودشان دست و پا کنند.همانطور که در مجموعههای بقا معمول است، معمولاً جالبترین چیز برای تماشا کردن است، با راهحلهای خلاقانهای که بازماندگان با استفاده از مواد در دسترس برای مشکلاتشان ایجاد میکنند، درست مثل گیلیگن که با دو نارگیل و مقداری نخ یک رادیو میسازد. در بین ماهیگیری و خرچنگگیری و ساخت سرپناه، بازماندگان با تمرکز بر زندگی خصوصی و مبارزه شرکتکنندگان، نکتهای از احساسات را تزریق میکنند: یکی با تنهایی و رفتارهای اعتیادآور مشکل دارد، یکی به دلیل اینکه خیلی گرگ تنها است، به تازگی ترک شده است، یکی واقعاً میخواهد مادرش را خوشحال کند اما میترسد که برای بقا به اندازه کافی سخت نباشد. تماشای تلاش و موفقیت و/یا شکست بازیگران در مکانهای زیبا و/یا سخت چیز جدیدی نیست - اما کسانی که از تماشای نزاع از یک اتاق نشیمن راحت و دارای تهویه مطبوع لذت میبرند (اما تماشای شرکتکنندگان در بقا را دوست نداشتند که با هم بحث کنند و نقشه بکشند) مجذوب خواهند شد.
دیدگاههای کاربران
دیدگاهی ثبت نشده است.