سه تفنگدار: دارتانیان
The Three Musketeers - Part I: D'Artagnan
۱۴+
مناسب برای بالای ۱۴ سال
تصاویر فیلم
پیشنهادهای مشابه
نمایش همهنقد و بررسی
معتبر: این تحلیلها بهترین و دقیقترین نتایج رو دارن! ما دادههای کافی و باکیفیت داشتیم و هوش مصنوعی ما نتایج مناسبی رو برای این دسته از فیلمها بهمون داده.
خشونت: زیاد
ترس: زیاد
ناهنجاری اجتماعی: زیاد
الگوی مثبت: متوسط
پیام مثبت: متوسط
خلاصه فیلم
ویرایشدر سه تفنگدار - قسمت ۱: دارتانیان، شارل دارتانیان (فرانسوآ سیویل) با آرزوی پیوستن به تفنگداران مورد احترام پادشاه لوئی سیزدهم (لوئی گارل) به پاریس سفر میکند. در طول مسیر، او با توطئهای برای قتل یک زن ثروتمند مواجه میشود و به سختی جان سالم به در میبرد. در اولین روز خدمت خود به عنوان دانشجو در دربار پادشاه، دارتانیان متوجه میشود که درگیریای که از آن جان سالم به در برده، بخشی از یک توطئه برای سرنگونی سلطنت بوده است.
درباره این موارد گفتگو کنید
- خانوادهها میتوانند در مورد خشونت در سه تفنگدار - قسمت اول: دارتانیان صحبت کنند. چگونه با فیلمهای اکشن امروزی مقایسه میشود؟ کدام تاثیر بیشتری دارد؟
- سه تفنگدار قهرمان هستند، اما آیا الگو هستند؟ چرا بله یا خیر؟ این نسخه از آنها در مقایسه با نسخههای دیگر که دیدهاید چطور است؟
- چگونه بینندهها درگیر سکانسهای اکشن میشوند؟ این چگونه از نوع «ناظر» خشونت اکشن سنتی که معمولاً با این نوع فیلمها مرتبط است، متفاوت است؟
- سبک تاریخی-تخیلی چیست؟ چرا فکر میکنید رمان الکساندر دوما قرنها بعد از انتشارش همچنان مرتبط به نظر میرسد؟
- در صحنهای که ملکه و دوک دیده میشوند، در حالی که حملهای در بیرون پنجره در حال وقوع است، فیلمسازان چگونه ترس و وحشت ملکه را به شما منتقل میکنند؟ به نظر شما بیشتر فیلمسازان چگونه این صحنه را فیلمبرداری میکردند؟
آنچه والدین باید بدانند
ویرایشوالدین باید بدانند که سه تفنگدار - قسمت اول: دارتانیان، یک درام اکشن فرانسوی حماسی است که رویکرد بالغانهای به رمان کلاسیک الکساندر دوما دارد. به جای نمایش تفنگداران به عنوان ماجراجویان احمق، این فیلم بر لحظهای جدی و مرگبار تمرکز میکند که در آن فرانسه وارد جنگ داخلی مذهبی میشود. مبارزات شمشیر و تیراندازی به واقعیت خشونتآمیز آن نزدیک است. شکنجه، تیراندازی گسترده توسط یک تکتیرانداز، خودکشی (به عنوان یک عمل شجاعانه به تصویر کشیده شده)، حلقآویز و موارد دیگر وجود دارد. دوربین اغلب درست پشت شخصیتی قرار میگیرد که در حال مبارزه با مهاجمان است و رویکردی شدید و اول شخص ارائه میدهد که حس حمله از همه جهات با شمشیرهای تیز و تپانچههای دودزا را منتقل میکند. تفنگداران دارای صداقت و حس برادری هستند، اما نگرشهای منسوخشدهای نیز دارند. دوئلها به عنوان نمایشهایی از مردانگی تلقی میشوند، یکی از تفنگداران از اینکه چگونه میتوانست زنی را به تبعیت از خواستههای جنسی خود وادار کند، صحبت میکند، گویی این یک گزینه قابل قبول است، و دیگری به نظر میرسد از شکنجه مردی که معلول است، لذت میبرد. اگرچه زنان در حال سوءاستفاده، برندسازی، حلقآویز شدن و کشته شدن به صورت وحشیانه با چاقو نشان داده میشوند، اما به شخصیتهای زن قدرت و کنترل بیشتری نسبت به کتاب دوما داده شده است. نوشیدن و سیگار کشیدن وجود دارد، اما فحاشی نه. بدانید که این فیلم به عنوان قسمت اول، با یک پایان باز به پایان میرسد. برای اطلاع از فیلمهای مشابه بیشتر، میتوانید برای دریافت ایمیلهای هفتگی شب فیلم خانوادگی ثبت نام کنید.
این فیلم چه نکات مثبتی دارد
کارگردان مارتین بوربولون بینندگان را به اوایل قرن هفدهم میبرد و آنها را در رمان کلاسیک الکساندر دوما قرار میدهد، به روشی که تا به حال کسی انجام نداده است. سه تفنگدار - قسمت اول: دارتانیان با فیلمبرداری چشمنوازی که زیبایی حومه فرانسه و معماری باشکوه کاخهای فرانسوی را به تصویر میکشد، دیدگاههای اول شخص شگفتانگیزی از حضور در نبرد، و لباسهایی که حس واقعی بودن را القا میکنند، به گونهای که تقریبا میتوان بافت پارچه را حس کرد. علاوه بر این، بازیگران فرانسوی با احترام، این شخصیتهای بسیار فرانسوی را بازی میکنند که در حال تجربه تاریخ فرانسه هستند.ممکن است برایتان جالب باشد که چرا اینقدر طول کشیده تا یک فیلم جریان اصلی این شخصیتها را با چنین جدیتی به تصویر بکشد (از جمله به تصویر کشیدن بسیار واقعگرایانهتر کاردینال دو ریشلیو و پادشاه لوئی سیزدهم نسبت به نسخههای قبلی). فقط بدانید که رویکرد واقعگرایانهتر فیلم همچنین شامل رفتارهای بیرحمانه و به تصویر کشیدن مردانگی مغرور است. با این حال، کاملاً تحریککننده است و حتی ممکن است برخی از بینندگان را به جستجوی رمان دوما و مطالعه تاریخ فرانسه وادارد.
دیدگاههای کاربران
دیدگاهی ثبت نشده است.