تصاویر فیلم
پیشنهادهای مشابه
نمایش همهنقد و بررسی
معتبر: این تحلیلها بهترین و دقیقترین نتایج رو دارن! ما دادههای کافی و باکیفیت داشتیم و هوش مصنوعی ما نتایج مناسبی رو برای این دسته از فیلمها بهمون داده.
خشونت: متوسط
ترس: متوسط
ناهنجاری اجتماعی: زیاد
الگوی مثبت: متوسط
پیام مثبت: زیاد
خلاصه فیلم
ویرایشدر THE OLD OAK، TJ (دیو ترنر) آخرین پاب باقیمانده در یک روستا در شمال شرقی انگلستان را اداره میکند، که عمدتاً بعد از تعطیلی معادن دههها قبل متروکه شده است. وقتی پناهجویان سوری از جمله یارا (ابلا ماری) و خانوادهاش به این منطقه نقل مکان میکنند، تنشها بالا میگیرد و کینهها برانگیخته میشود. آیا TJ و یارا میتوانند دو جامعه در حال مبارزه را به هم نزدیک کنند و جرقهای از امید را در یک وضعیت غمانگیز روشن کنند؟
درباره این موارد گفتگو کنید
- خانوادهها میتوانند در مورد نژادپرستی در فیلم The Old Oak صحبت کنند. فیلم چگونه شخصیتهایی را که دیدگاههای نژادپرستانه داشتند، به تصویر کشیده است؟ فیلم چه چیزی در مورد مبارزه پناهجویان سوری و مردم ساکن در شهر قدیمی معدن به ما میآموزد؟ آیا میتوانید شباهتی در تجربیات آنها ببینید؟ شخصیتها چگونه بیشتر در مورد فرهنگ یکدیگر یاد گرفتند؟
- هر دو تی جی و یارا در فیلم همدلی و کار تیمی را نشان میدهند. چرا اینها نقاط قوت شخصیت مهمی هستند؟ چگونه به آنها کمک میکند تا جوامع را متحد کنند؟
- در این فیلم از زبان تند و خشن استفاده زیادی شده است. این موضوع چه تاثیری بر داستان داشت؟ آیا در فیلمی مثل این، انتظار چنین سطحی از زبان وجود دارد؟ اگر اینطور است، چرا؟
- کارگردان کن لوچ به دلیل پرداختن به مسائل اجتماعی در فیلمهایش شناخته شده است. آیا فیلمهای دیگری از او دیدهاید؟ چگونه آنها را ارزیابی میکنید؟ آیا فیلمهایی به ذهنتان میرسد که از ارائه دیدگاههای اجتماعی یا سیاسی دوری نکنند؟ چرا فکر میکنید مهم است که فیلمسازان این مسائل را به تصویر بکشند؟
آنچه والدین باید بدانند
ویرایشدرخت بلوط پیر، درام مهمی است به کارگردانی کن لوچ بریتانیایی که تنش بین خانوادههای درگیر در یک شهر معدن قدیمی و پناهجویان سوری ساکن در آن منطقه را به تصویر میکشد. این فیلم به موضوعات بالغانهای مانند جنگ، پناهندگی، نژادپرستی، طلاق، جدایی، اعتصاب معدنچیان و سختیهای اقتصادی میپردازد. گفتگوها به زبانهای انگلیسی و عربی است و شخصیتها در فیلم به ترجمه بین این دو زبان میپردازند. الفاظ زشت و نژادپرستانهای مانند "c--t"، "f--k"، "s--t"، "ragheads"، "Paki" و "Jihadi" در فیلم به کار رفته است. قلدری نژادپرستانه در مدرسه منجر به ضرب و شتم و لگد زدن به یک پسر میشود که با گوشی هوشمند فیلمبرداری میشود. اگرچه فیلم توسط مردان سفیدپوست نوشته و کارگردانی شده است، اما بازیگران سوری نقش شخصیتهای سوری را ایفا میکنند، برخی از آنها تجربه پناهندگی داشتهاند. در فیلم به جنگ، مرگ والدین و خودکشی اشاره شده است. اگرچه بخش زیادی از فیلم غمانگیز است، اما لحظات تاثیرگذار و امیدوارکنندهای نیز وجود دارد، و دو شخصیت اصلی، تیجی (دیو ترنر) و یارا (ابلا مری)، همدلی و کار تیمی را به نمایش میگذارند. برای آگاهی از فیلمهای مشابه، میتوانید برای دریافت ایمیلهای هفتگی شب فیلم خانوادگی ثبتنام کنید.
این فیلم چه نکات مثبتی دارد
کارگردان کن لوچ به خاطر مواجهه مستقیم با مسائل اجتماعی و نادیده گرفتن تلخیها و یا زیبا جلوه دادن بیعدالتیها شناخته شده است. همانند فیلمهای قبلی او، فیلم بلوط کهن پیچیدگیهای شخصیتهایش را سادهسازی نمیکند و به اندازهای به آرمانگرایی متمایل نمیشود که همه چیز را به صورت منظم و مرتب به پایان برساند. این فیلم پیامهای اجتماعی قدرتمندی در مورد جوامع فراموش شده دارد، هم جوامع معدنکاری بریتانیا و هم جوامع آواره شده از جنگ، و جرقههایی از امید را به جای نمایشهای دراماتیک ارائه میدهد. هم بازیگران سوری و هم بازیگران سفیدپوست بریتانیایی عمدتاً اولین تجربه بازیگری خود را در این فیلم دارند، به جز ترنر در نقش تیجی، که پتانسیل صداقت صمیمی او در سال 2016 توسط لوچ در فیلم من، دنیل بلیک کشف شد و اکنون سه بار پیاپی با این کارگردان همکاری کرده است. او قلب تپنده فیلم است، اما این ریتم با روحیه همنوع او، یارا (ماری)، که شجاعت ضروری او الهامبخش او و هر دو جامعه است، هماهنگ است.
دیدگاههای کاربران
دیدگاهی ثبت نشده است.