پیشنهادهای مشابه
نمایش همهنقد و بررسی
معتبر: این تحلیلها بهترین و دقیقترین نتایج رو دارن! ما دادههای کافی و باکیفیت داشتیم و هوش مصنوعی ما نتایج مناسبی رو برای این دسته از فیلمها بهمون داده.
خشونت: متوسط
ترس: متوسط
ناهنجاری اجتماعی: زیاد
الگوی مثبت: متوسط
پیام مثبت: زیاد
خلاصه فیلم
ویرایشدر فیلم "بادام و اسب دریایی"، باستانشناس سارا (ربل ویلسون) و معمار تونی (شارلوت گنزبور) تلاش میکنند تا خود را با روابط در حال تغییر با شرکای خود وفق دهند. شرکای آنها، جو (سلین جونز) و گوئن (ترین دیرهولم)، هر دو به دلیل آسیب مغزی دچار فراموشی شدهاند. سارا و تونی در یک مرکز پزشکی که توسط دکتر فالمر (میرا سیال) اداره میشود، با یکدیگر ملاقات میکنند. سختگیری و عشق دکتر فالمر، به همراه ارتباط متقابل آنها، به آنها کمک میکند تا نیازهای خود و شرکایشان را دوباره بیاموزند.
درباره این موارد گفتگو کنید
- خانوادهها میتوانند در مورد نحوهی به تصویر کشیده شدن معلولیتهای گوئن و جو در فیلم «بادام و اسبدریایی» صحبت کنند. هر دو با از دست دادن حافظه مواجه بودند، اما چگونه تجربهی آنها و مواجههشان با این مشکل متفاوت بود؟
- این فیلم چه دیدگاهی درباره ذات تغییر ارائه میدهد؟ چه تغییراتی در طول فیلم برای شخصیتها رخ میدهد؟
- چگونه برخی از شخصیتها مهربانی و همدلی خود را نشان دادند؟ چرا داشتن این ویژگیهای شخصیتی بسیار مهم است؟ تفاوت میان این دو چیست؟
- موسیقی به گونهای انتخاب شده بود که متن ترانهها، در برخی صحنهها، بازتابی از احساسات و تجربیات شخصیتها باشد. این مسئله چگونه تجربهٔ بیننده را تحت تأثیر قرار میدهد؟ آیا این ارتباط را متوجه شدید؟ آیا فیلمهای دیگری را میشناسید که از این روش استفاده کرده باشند و پیوندی میان متن ترانههای موسیقی و داستان برقرار کرده باشند؟
- دربارهی استفاده از الفاظ رکیک در این فیلم صحبت کنید. آیا به نظرتان این الفاظ ضروری بودند یا بیش از اندازه استفاده شده بودند؟ این نوع دیالوگها چه تاثیری بر فیلم داشتند؟
آنچه والدین باید بدانند
ویرایشبادام و اسب دریایی" یک درام تاثیرگذار و تکاندهنده است که حاوی صحنههای ناراحتکننده و همچنین لحظاتی طنزآمیز است. در این فیلم، ریبل ویلسون و شارلوت گنزبور به ایفای نقش پرداختهاند و داستان شخصیتهایی را روایت میکند که دچار آسیبهای مغزی شدهاند و به دلیل اختلالات حافظه، زندگی روزمره آنها با عزیزانشان تحت تأثیر قرار گرفته است. صحنههایی از ناراحتی شخصیتها، نوشیدن الکل، کشیدن سیگار، بوسیدن و اشارههای جنسی وجود دارد. الفاظ تندی مانند "فحش" و "بیغیرت" در فیلم استفاده شده است. این فیلم بر اساس نمایشنامهای با همین نام ساخته شده است و یک زوج را به صورت همجنسگرا به تصویر میکشد که این موضوع در منبع اصلی وجود ندارد. همچنین تنوع قومیتی در میان پزشک اصلی و کارکنان مرکز پزشکی وجود دارد.
این فیلم چه نکات مثبتی دارد
یک درام جذاب و برگرفته از نمایشنامهای پرطرفدار، تصویری چند لایه از تجربه دو زوجی ارائه میدهد که با نتایج آسیب مغزی و از دست دادن حافظه دست و پنجه نرم میکنند. عنوان "بادام و اسب دریایی"، اشارهای است به بخشهایی از مغز که در شکلگیری خاطرات جدید نقش دارند، که شخصیت ویلسون در بخشی از فیلم، هنگام ضبط نواری برای همسرش، آن را توضیح میدهد. او امیدوار است که تکرار، بتواند به ایجاد خاطرات جدید کمک کند. این روش، روشی طبیعی برای گنجاندن توضیحاتی است که احساس دست و پاگیر بودن نمیکنند و بیننده را درگیر برخی از پیچیدگیهای درونی داستان میکند.ویلسون - در یک نقش دراماتیک نادر - و گینزبور هر دو بازیهای قدرتمندی را به عنوان شرکای افرادی ارائه میکنند که به طور فزایندهای با آنها مبارزه میکنند تا آنها را بشناسند یا توسط آنها شناخته شوند. همانقدر که تجربه آنها عمیق است، دایرهم و جونز نیز مبارزههای بسیار متفاوتی را به تصویر میکشند که هر دو آنها را از کسانی که دوستشان دارند و دنیای اطرافشان، دور میکند. موسیقی با دقت انتخاب شده است، اگرچه ممکن است گاهی اوقات مستقیم باشد، و متن ترانههایی مانند «منتظر زمان خود هستم، در سایهها پنهان شدهام»، ممکن است در فیلمی که از احساسگرایی بیش از حد اجتناب میکند، کمی بیپروا به نظر برسد. تغییر بدون راهحل جادویی رخ میدهد، زیرا راهحل جادویی در شرایط پیچیدهای مانند این چیست؟ در عوض، فیلم به جایی از پذیرش و همدلی - نسبت به خود و دیگران - میرسد که این خود سفری بسیار قدرتمند است.
دیدگاههای کاربران
دیدگاهی ثبت نشده است.