تصاویر فیلم
پیشنهادهای مشابه
نمایش همهنقد و بررسی
معتبر: این تحلیلها بهترین و دقیقترین نتایج رو دارن! ما دادههای کافی و باکیفیت داشتیم و هوش مصنوعی ما نتایج مناسبی رو برای این دسته از فیلمها بهمون داده.
خشونت: ندارد
ترس: ندارد
ناهنجاری اجتماعی: زیاد
الگوی مثبت: زیاد
پیام مثبت: زیاد
خلاصه فیلم
ویرایشراهنمای خوراکیهای جهان به جهان غذا و سفر میپردازد و توسط مایا رودولف روایت میشود. این برنامه تلاش میکند تا گردشگران را با معرفی مکانهای پنهان و روشهای مصرف غذا که لزوما در کتابهای راهنما نیستند، مانند اهالی آن منطقه احساس کند. فصل اول بیشتر در ایالات متحده متمرکز است، اما به صورت تک قسمتی به مراکش و کاستاریکا نیز میپردازد. هر قسمت در مکانی منحصر به فرد اتفاق میافتد و اغلب نگاهی منحصر به فرد به نحوه تجربه غذا در آن منطقه دارد. به عنوان مثال، در لس آنجلس مردم روی ماشینهایشان غذا میخورند؛ در نیویورک، تا دیروقت غذا میخورند؛ و در شمال غربی اقیانوس آرام به تنهایی غذا میخورند. اما در همین محدودیتها، راهنمای خوراکیهای جهان طیف وسیعی از غذاهای مختلف، فرهنگها و روشهای خوردن را کشف میکند.
درباره این موارد گفتگو کنید
- تجربه خوردن غذا در موقعیتهای مختلف چگونه تغییر میکند؟ وقتی با دوستانتان هستید، با خانواده، در مدرسه یا محل کار، این تجربه چگونه متفاوت است؟ خانوادهها میتوانند در مورد غذا به عنوان یک تجربه اجتماعی صحبت کنند.
- در کدام قسمتهای این مجموعه، مکانهای ویژهای را به نمایش میگذارد؟ قبل از تماشای این مجموعه، چه اطلاعاتی در مورد این شهر داشتید؟ چگونه راهنمای خوراکیهای جهان، تصور شما را از آن مکان تغییر میدهد؟ آیا مکانها یا غذاهایی در این قسمت وجود دارد که دوست داشته باشید از آنها بازدید کنید یا امتحان کنید؟
- در این قسمت، ارتباط افراد با یکدیگر چگونه است؟ چگونه غذا این رابطه را تحت تأثیر قرار میدهد؟ آیا تجربیات مشابهی با هرکدام از شرکتکنندگان در برنامه داشتهاید؟ آن تجربیات چه بودند؟
آنچه والدین باید بدانند
ویرایشوالدین باید بدانند که راهنمای خوراکیهای جهان یک برنامه تلویزیونی در مورد غذا است که رویکرد منحصر به فردی به گردشگری دارد. این برنامه با صدای مِـیـا رُدولف، به نظر برای جوانان و بزرگسالان جوان ساخته شده است، زیرا بر چگونگی ارتباط فرهنگ رستوران و غذا با زندگی اجتماعی تمرکز دارد. هر قسمت به غذا و فرهنگ شهرهای خاص میپردازد، اما اغلب از زاویهای محدود مثل غذا خوردن به تنهایی، در فرودگاه یا روی سقف ماشین. راهنمای خوراکیهای جهان از روشهای متداول برای جلب توجه بینندگان جوان استفاده میکند، از جمله الفاظ رکیک، کنایههای جنسی، جستجوی هویت، و آتشافروزی—مواردی که معمولاً با یک برنامه تلویزیونی در مورد گردشگری غذا مرتبط نیستند. این برنامه همچنین به زیرفرهنگهای مختلف و بهویژه زندگی شبانه در مکانهای مورد بازدید، توجه ویژهای دارد. طیف وسیعی از غذاهای مختلف و مشتریان را به نمایش میگذارد. مصرف الکل بخش عمدهای از این برنامه را تشکیل میدهد، خواه رستورانها منوهای کوکتل خود را به نمایش بگذارند یا بارها و کلوبهای جالبی در محل فیلمبرداری هر قسمت وجود داشته باشند. راهنمای خوراکیهای جهان اغلب حالت یک آگهی تبلیغاتی را دارد و مجله آنلاین Eater و فروشندگانی که محتوای آن را تأمین میکنند، را تبلیغ میکند. با این حال، این برنامه تلاش کافی برای خارج شدن از محتوای معمول برنامههای تلویزیونی در مورد غذا را دارد، به طوری که جنبه سرگرمکننده آن اغلب بر جنبههای دیگر غلبه میکند.
این فیلم چه نکات مثبتی دارد
با وجود تعداد زیاد برنامههای آشپزی در تلویزیون، هنوز هم میتوان موضوعات منحصر به فردی را پیدا کرد. برنامه راهنمای خوراکیها برای جهان تلاش میکند تا به اصطلاح، هیپیها را جذب کند، اما گاهی اوقات این تلاش کمی خجالتآور به نظر میرسد. با این حال، زیر این تبلیغات ظاهراً جسورانه، برنامهای وجود دارد که در پیدا کردن گوشههای پنهان فرهنگ غذایی که دیگران به آن نمیپردازند، بسیار خوب عمل میکند و به نحوه ارتباط افراد با پیشینههای مختلف در حین مصرف غذا توجه دارد. نتیجه ترکیبی است از گردشگری غذایی کلاسیک و کنجکاوی بیپایان و پرسهزنی در سبک آنتونی بوردین.
دیدگاههای کاربران
دیدگاهی ثبت نشده است.