یوسف هاوکینز: توفانی بر فراز بروکلین
Yusuf Hawkins: Storm Over Brooklyn
۱۲+
مناسب برای بالای ۱۲ سال
تصاویر فیلم
پیشنهادهای مشابه
نمایش همهنقد و بررسی
معتبر: این تحلیلها بهترین و دقیقترین نتایج رو دارن! ما دادههای کافی و باکیفیت داشتیم و هوش مصنوعی ما نتایج مناسبی رو برای این دسته از فیلمها بهمون داده.
خشونت: متوسط
ترس: کم
ناهنجاری اجتماعی: زیاد
الگوی مثبت: متوسط
پیام مثبت: زیاد
خلاصه فیلم
ویرایشدر سال 1989، یوسف هاوکینز نوجوانی بود که روزی معمولی را با دوستانش میگذراند و به قصد انجام کاری به همراه چند نفر از دوستانش راهی بنسونهرست در بروکلین شده بود. مستند «یوسف هاوکینز: طوفان بر فراز بروکلین» با جزئیات دقیق و مؤثری به شرح اتفاقاتی میپردازد که پس از آن رخ داد. این مستند شامل تصاویر قدیمی از پوشش رسانهای قتل هاوکینز و اعتراضاتی است که پس از آن اتفاق افتاد، همچنین مصاحبههایی شخصی با دوستان، اعضای خانواده هاوکینز و رهبران سیاسی دخیل در این پرونده، مانند آل شارپتون و دیوید دینکینز، شهردار سابق نیویورک. این مستند فاجعهای بزرگ و غمانگیز را برای یک خانواده و نقطهی عطفی در روابط نژادی و عدالت کیفری در نیویورک و کل آمریکا به تصویر میکشد.
درباره این موارد گفتگو کنید
- والدین میتوانند در مورد آگاهی از مسائل بحثبرانگیز صحبت کنند و اینکه چگونه اطلاعات و بینش میتواند درک و رفتار ما را تغییر دهد. فیلمی مانند «یوسف هاوکینز: طوفان بر فراز بروکلین» چه ارزشی برای کسانی که نژادپرستی را درک نمیکنند، دارد؟ آیا فکر میکنید این فیلم و فیلمهای مشابه میتوانند باعث تغییر دیدگاه آنها در مورد نژادپرستی و خشونت شود؟
- آیا شما با گنجاندن تصاویر اعتراضات و پروندههای جنایی مرتبط با مرگ یوسف هاوکینز موافقید؟ واکنش شما به آن چگونه بود؟ چه جنبههایی از واقعگرایی مستند «یوسف هاوکینز: توفانی بر بروکلین» برای شما احساسی بود؟
- چگونه شخصیتهای این فیلم استقامت و کار تیمی را به نمایش میگذارند؟ چرا این ویژگیهای شخصیتی مهم هستند؟
آنچه والدین باید بدانند
ویرایشوالدین باید بدانند که یوسف هاوکینز: طوفان بر فراز بروکلین مستندی درباره قتل یوسف هاوکینز، نوجوانی سیاهپوست است که در سال ۱۹۸۹ به محله عمدتا سفیدپوست بنسونهرست در نیویورک سیتی رفت و توسط گروهی از نوجوانان سفیدپوست به قتل رسید. اگرچه این فیلم بر قتل متمرکز است، اما ما مرگ یا بدن بیجان هاوکینز را نمیبینیم، اگرچه یک طرح گچی و خون روی خیابان را مشاهده میکنیم. ما همچنین بدن (با پتویی پوشانده شده) مرد دیگری را میبینیم که در حادثهای مشابه کشته شده است. اعتراضات به قتل هاوکینز و جرایم دیگر گاهی اوقات خشونتآمیز میشود و ما شاهد اعتراض معترضان و پلیس به یکدیگر، فریاد نژادپرستانه (بسیاری از آنها شامل کلمه "N") و معترضان مجروح، مانند مردی با سر خونین هستیم. در یکی از اعتراضات، به آل شارپتون، مفسر فرهنگی، چاقو میزنند؛ ما او را روی زمین خیابان با سینهای خونین میبینیم. یک افسر پلیس به یک مظنون با تهدید به خشونت جنسی در زندان تهدید میکند و میگوید که توسط "یک مرد" "بنگ آوت" خواهد شد. کلمات و عبارات غیراخلاقی شامل "f--k"، "ass"، "hell"، "bulls--t"، و "goddamn" میشود، همچنین توهینهای زیادی مانند کلمه "N"، "spics"، "f--got"، "redneck" و "thug" استفاده میشود. این مستند با نشان دادن اینکه چگونه اعضای جامعه و رهبران سیاسی برای اعتراض به قتل هاوکینز و سایر قتلهای مشابه گرد هم آمدند و حتی پس از اینکه توجه عمومی به جای دیگری معطوف شد، همچنان پیگیر موضوع بودند، ارزشهای تلاش و کار تیمی را ترویج میکند. بهطور مختصر به مواد مخدر اشاره میشود.
این فیلم چه نکات مثبتی دارد
این مستند جذاب و تاثیرگذار، به جزئیات یک پرونده دردنند که در دهه 1980 تنشهای نژادی در نیویورک را تشدید کرد و همچنین به حفرهای که مرگ یک کودک در خانوادهای خاص به جای گذاشت، میپردازد. مرگ یوسف هاوکینز از دور، میتواند بخشی از الگوی خشونت نژادی باشد که از دوران وحشتناک بردهداری تا دوره بازسازی و تعداد بیشمار لینچینگها ادامه داشته و تا امروز که خشونت پلیس یک نقطه عطف سیاسی است، ادامه دارد. اما برای خانواده و دوستانی که او را میشناختند، هاوکینز فقط یک بچه دوستداشتنی بود که همراه یک دوست بود تا ماشین دست دومی را که در روزنامه آگهی شده بود، ببیند و در یک درگیری محلی گرفتار شد. قدرت مستند "یوسف هاوکینز: طوفان بروکلین" در این است که هر دو دیدگاه را روشن میکند.قطعاً تماشای صحنههایی که در آن بستگان و دوستان هاوکینز دربارهٔ مردی که میشناختند صحبت میکنند، آسان نیست، بهخصوص وقتی لنز دوربین روی مادر هاوکینز، دایان، متمرکز میشود که هنگام بازگو کردن خاطراتش از پسرش و بیان این که هنوز چقدر برایش سخت است که او را از دست داده است، مرتب گریه میکند. درد و رنج این عزیزان کاملاً واضح است و دیدن آنها در حالی که هنوز بعد از سه دهه با غم از دست دادن او دستوپنجه نرم میکنند، دردناک است. این لحظات با نگاهی کلی به سیاستهای نژادی در زمان قتل همراه شده است و تصاویری از حوادثی مانند ادعاهای تجاوز و حملهٔ توانا براولی، پروندهٔ دوندهٔ سنترال پارک/پنج نفر اهل سنترال پارک، و مرگ الینور بامپرس در تیراندازی پلیس به او را نشان میدهد. همچنین با همسایگان بنسونهرست که در صحنهٔ جرم بودند، از جمله مردی که هنوز به خاطر تیراندازی در زندان است، صحبت میشود. واضح است که هیچوقت در پروندهٔ هاوکینز عدالت برقرار نشده و نخواهد شد—او رفته است و هیچ چیز نمیتواند او را برگرداند. اما این فیلم قدرتمند حداقل جایی در تاریخ برای هاوکینز ایجاد میکند و به ما کمک میکند تا درک کنیم که مرگ او چقدر وحشتناک بود: برای یک شهر، برای کسانی که او را میشناختند، و برای همهٔ کسانی که داستان غمانگیز او را میشنوند.
دیدگاههای کاربران
دیدگاهی ثبت نشده است.