درباره فیلم
نام تجاری در نمایش مد و طراحی، توجه زیادی را به خود جلب میکند.
پیشنهادهای مشابه
نمایش همهنقد و بررسی
معتبر: این تحلیلها بهترین و دقیقترین نتایج رو دارن! ما دادههای کافی و باکیفیت داشتیم و هوش مصنوعی ما نتایج مناسبی رو برای این دسته از فیلمها بهمون داده.
خشونت: خیلی کم
ترس: خیلی کم
ناهنجاری اجتماعی: کم
الگوی مثبت: متوسط
پیام مثبت: متوسط
خلاصه فیلم
ویرایشدر برنامه ستاره مد، ۱۴ طراح در چالشهای هفتگی با یکدیگر رقابت میکنند تا طرحهای خود را به سه خردهفروش بزرگ مد بفروشند. طراحانی که نتوانند طرح خود را بفروشند، هر هفته در معرض حذف قرار میگیرند و هر بار یک طراح حذف میشود. یک هیئت از مربیان به طراحان مشاوره میدهند تا بتوانند لباسهای خود را برای فروش آماده کنند و به این ترتیب به آنها کمک میکنند تا جایزه بزرگ را به دست آورند: قراردادی که مجموعه طراح برنده را در سه فروشگاه خردهفروشی به فروش میرساند، جایزهای که ظاهراً ارزش آن ۶ میلیون دلار است.
درباره این موارد گفتگو کنید
- خانوادهها میتوانند در مورد مصرفگرایی صحبت کنند. طراحان گاهی اوقات طرحهای خود را تغییر میدهند - چه از نظر رنگ، برش یا شکل - تا آنها را برای فروش آمادهتر کنند. آیا فکر میکنید که جذاب کردن چیزی برای بازار انبوه از دنبال کردن دیدگاه هنری خود مهمتر است؟ دیدگاه برنامه در مورد این سوال چیست؟
- یکی از طراحان بازخورد مربیان زن را نادیده میگیرد، زیرا او برای مردان طراحی میکند و فکر نمیکند زنان بتوانند در مورد لباسهای مردانه نظر بدهند. نظر شما در مورد این دیدگاه چیست؟ آیا فکر میکنید زنان میتوانند در مورد لباسهای مردانه نظر بدهند؟ آیا مردان میتوانند در مورد لباسهای زنانه نظر بدهند؟
- آیا فکر میکنید لباسی بهتر است اگر افراد زیادی آن را دوست داشته باشند؟ آیا فکر میکنید طراحی لباسی میتواند خوب، یا حتی عالی باشد، حتی اگر افراد زیادی آن را دوست نداشته باشند؟ چرا یا چرا نه؟
- استار مد از نورپردازی زیاد، موسیقی بلند و جلوههای چشمگیر در نمایش مجموعههای طراحان استفاده میکند. آیا فکر میکنید لباسها در محیطی سادهتر، مثل اتاق نشیمن شما، به همان خوبی به نظر برسند؟ چرا یا چرا نه؟
آنچه والدین باید بدانند
ویرایشوالدین باید بدانند که فشن استار یک برنامه واقعنما است که جنبههای برندسازی و بازاریابی بودن یک طراح لباس را برجسته میکند. خریداران عمده از فروشگاههای اچ اند ام، ماسیس و ساکس فیفت اونو به عنوان داور حضور دارند و برندها زمان زیادی را در مقابل دوربین میگذرانند، در حالی که لوگوی این فروشگاهها بر روی سکوهای داوری حک شده است. از طراحان خواسته میشود تا به راههایی فکر کنند که طرحهایشان را آمادهتر برای فروش در خردهفروشیها کند، با توانایی فروش یک لباس در اولویت قرار میگیرد. (و حتی بینندگان میتوانند طرحهای برنده را بلافاصله پس از پخش برنامه خریداری کنند.) اگر بتوانید از مصرفگرایی شدید فشن استار عبور کنید، جای نگرانی دیگری در اینجا وجود ندارد، به جز نظرات گاه و بیگاه بدبینانه بین طراحان.
این فیلم چه نکات مثبتی دارد
فشن استار در ارائهی نگاهی هیجانانگیز و صیقلخورده به طراحیهای آمادهپوشیدن، عالی عمل میکند. این نمایش سطح زیادی دارد، اما لزوماً قلب یا جذابیت احساسی زیادی ندارد. بیشتر هر قسمت بر روی صحنهای (با حضور تماشاگران زنده) ارائه میشود که آن را بیشتر شبیه آمریکن آیدل میکند تا پروژهی مد. داستانهای پسزمینهی طراحان به عنوان گذرهایی بین ارائهی مجموعههای هفتگی استفاده میشوند، به همراه زمانی اندک که در اتاق کار صرف میشود. این باعث میشود اثر کلی آن بسیار متفاوت از تقریباً هر نمایش واقعیت مد دیگری باشد -- و به متمایز کردن آن از اسپینآفهای شبیه به پروژهی مد کمک میکند -- اما لزوماً به روشی خوب.موسیقی تند و پرهیجان (با حضور لیدی گاگا و دیگر هنرمندان برتر موسیقی رقص)، نورهای چشمکزن و جلوههای هالیوودی، فشن استار را به برنامهای نسبتا سرگرمکننده تبدیل کردهاند، اما آن را به یک مسابقه تلویزیونی نیز شبیه کردهاند. نظرات جسیکا سیمپسون در مورد نمایشگاه اغلب نامناسب هستند (او در واقع در اتاق کار بهتر از روی صحنه مشاوره میدهد) و بهطور کلی مشاورهها آنقدر محدود هستند که این برنامه چیز زیادی برای ارائه ندارد. با تأکید بر بحثهای بین طراحان، این برنامه برای نوجوانان و جوانان مناسب نیست. نوجوانان بزرگتر با علاقه به مد ممکن است چیزهای باارزشی در این برنامه پیدا کنند. فقط مطمئن شوید که در گفتگوهای بعد از برنامه نظر خود را در مورد مد سریع و مصرفگرایی بیان کنید.
دیدگاههای کاربران
دیدگاهی ثبت نشده است.