تصاویر فیلم
پیشنهادهای مشابه
نمایش همهنقد و بررسی
معتبر: این تحلیلها بهترین و دقیقترین نتایج رو دارن! ما دادههای کافی و باکیفیت داشتیم و هوش مصنوعی ما نتایج مناسبی رو برای این دسته از فیلمها بهمون داده.
خشونت: خیلی کم
ترس: خیلی کم
ناهنجاری اجتماعی: متوسط
الگوی مثبت: زیاد
پیام مثبت: زیاد
خلاصه فیلم
ویرایش«تلاش سختتر!» مستندی پندآموز درباره دانشآموزان ممتاز دبیرستان لول در سانفرانسیسکو است، قدیمیترین دبیرستان دولتی در غرب رود میسیسیپی. کارگردان دبی لام گروهی از دانشآموزان سال آخر را دنبال میکند که در حال گذراندن دورههای پیشرفته هستند و درگیر فرایند پرتنش پذیرش در کالج، انتظارات متفاوت والدین و باوری هستند که تنها راه رسیدن به رویای آمریکایی، تحصیل در دانشگاههای برتر یا آیوی لیگ است. از جمله دانشآموزان قابلتوجه در این مستند میتوان به آلوین، دانشآموز سال آخر چینی-آمریکایی نسل اول با والدین کارگر اشاره کرد که در فرآیند کالج دخالت میکنند؛ ریچل، دختری دورگه که با نژادپرستی آشکار و پنهان دست و پنجه نرم میکند؛ سوفیا، دانشآموز سال آخر مغرور و علاقهمند به آیوی لیگ با اصالت شرق آسیا؛ و یان، دانشآموز نسل سوم چینی-آمریکایی دبیرستان لول که والدینش فقط میخواهند او خوشحال باشد، اما خودش فشار زیادی به خودش وارد کرده است.
درباره این موارد گفتگو کنید
- «خانوادهها میتوانند در مورد پیامهای فیلم مستند "تلاش بیشتری کن!" در مورد موفقیت در دبیرستان، پذیرش دانشگاه و مفهوم موفقیت بحث کنند. دانشآموزان در این مستند چه چیزهایی در مورد خودشان یاد میگیرند؟ رویکرد کدام دانشآموز به انتخاب دانشگاه سالمتر به نظر میرسد؟»
- «فیلم چگونه به بررسی موضوعات تقاطعی مانند نژاد و طبقه میپردازد؟ تجربه ریچل چگونه با تجربه همکلاسیهایش متفاوت است؟»
- آیا هیچیک از دانشآموزان را بهعنوان الگو در نظر میگیرید؟ چه ویژگیهای شخصیتی مثبتی را نشان میدهند؟
- «آیا از کلیشههای مربوط به دانشجویان آسیایی موفق آگاه هستید؟ آیا فیلم "تلاش کن!" این کلیشهها را تقویت میکند یا از بین میبرد؟ چگونه میتوانید با کلیشهها در فرهنگ عامه مبارزه کنید؟»
آنچه والدین باید بدانند
ویرایش«والدین باید بدانند که "تلاش بیشتری کن!" مستندی است که گروهی از دانشآموزان (بیشتر سال آخر دبیرستان و عمدتاً آمریکاییهای چینیتبار) را در دبیرستان لول، یک دبیرستان دولتی ممتاز در سان فرانسیسکو، دنبال میکند. این فیلم به کارگردانی دبی لوم، چگونگی مواجههی این دانشآموزان جاهطلب با استرسهای درونی، والدین و جامعه برای کسب یک جایگاه ارزشمند در یک کالج معتبر را به تصویر میکشد. انتظار میرود نوجوانان در این فیلم گاهی از الفاظ تند استفاده کنند (بیشتر "س--ت" و "خدای من"، اما یک بار هم از "ف--ک" بهصورت عصبانی استفاده میشود)، همچنین به موقعیتهای بالغانهای اشاره میشود، مانند دانشآموزی که پدرش با وابستگی به مواد مخدر دست و پنجه نرم میکند و معلمی که اعلام میکند به دلیل تشخیص یک بیماری جدی، باید کلاس را ترک کند. اما در نهایت، این مستند سرگرمکننده و الهامبخش، پیامهایی در مورد کار سخت، کنجکاوی فکری و ارتباطات دارد که والدین و نوجوانان باید در خانه تماشا کنند یا مشاوران دبیرستانها میتوانند آن را برای دانشآموزان خود نمایش دهند. برای آگاهی از فیلمهای مشابه، میتوانید برای دریافت ایمیلهای هفتگی "شب فیلم خانوادگی" ثبتنام کنید.»
این فیلم چه نکات مثبتی دارد
«این فیلم، مکمل بهجا، جذاب و آموزندهای برای مستند «عملیات وارسی بلوز» است. این مستند، مبارزهای را به تصویر میکشد که حتی دانشآموزان مستعد و شایسته نیز در روند پذیرش دانشگاهی با آن مواجه هستند. در حالی که در مستند «عملیات وارسی بلوز» والدین ثروتمند و عمدتاً سفیدپوستی حضور داشتند که احساس میکردند فرزندانشان با وجود آمار و ارقام متوسط، مستحق پذیرش در دانشگاههای برتر هستند، مستند «تلاش سختتر» بر دانشآموزان سختکوش و با استعداد فوقالعادهای تمرکز دارد که احساس میکنند شایستگی حضور در یکی از این دانشگاهها را دارند، حتی اگر معلمان و مشاورانشان تلاش کنند توقعات آنها را تعدیل کنند. کارگردان بهدرستی از تداوم کلیشهها اجتناب میکند و داستان دانشجویان آمریکایی آسیایی را از پیشینهها و تجربیات متفاوت دنبال میکند، از «الوان» که نسل اول خانواده است و زمانی که مادر چینیاش سعی میکند به مصاحبهکننده دانشگاه بلیت سینما هدیه دهد، خجالتزده میشود، تا «ایان» که نسل سوم چینی-آمریکایی است و والدینش (و همدانشگاهیهای سابقشان) بیشتر علاقهمندند او جایی را پیدا کند که بتواند خودش باشد، فارغ از رتبه دانشگاه. برای این دانشآموزان کالیفرنیایی، جام مقدس، دانشگاه استنفورد است، و بعد از آن، دانشگاههای آیوی لیگ در ساحل شرقی، UCLA و برکلی. یکی از صحنههای جالب توجه، مصاحبهکنندهای را نشان میدهد که در حال ارائهی اسلایدی است که شامل تمام کالجهای دانشگاه کالیفرنیا است و به نوجوانان یادآوری میکند که مستحق رفتن به برکلی نیستند و باید هرجا که پذیرفته شوند، خوشحال باشند.»یکی از جنبههای درخشان مستند «تلاش بیشتری کن!» این است که در حالی که هر دانشآموزی که در فیلم مصاحبه شده، از همان دانشآموز نخبه و موفق صحبت میکند (که به طور قابل پیشبینی در دورهی پذیرش زودهنگام به دانشگاه هاروارد قبول میشود)، اما این دانشآموز در فیلم هیچ دیالوگی ندارد. او به حدی شخصیت کسلکنندهای دارد که نمیتوان از او به عنوان یک قهرمان جذاب یاد کرد. در عوض، کارگردان فیلم، لوم، به دنبال دانشآموزانی است که از آیندهی خود مطمئن نیستند. دشوار است که به شخصیتهای فیلم علاقهمند نشویم یا درگیر زندگی آنها نشویم. آلوین، یان و ریچل به دلیل فروتنی، حس شوخطبعی و ارتباط نزدیکشان با والدینشان قابل توجه هستند. سوفیا دختری باهوش و زیبا است، اما اغلب به جای اعتماد به نفس، به سمت تکبر و خودخواهی متمایل میشود. و شیا، دانشآموز سال سوم، به دلیل مشکلات خانوادگیاش جالب توجه است، چرا که برخلاف همسالانش، او با مشکلات خانوادگی دشواری دست و پنجه نرم میکند (پدرش دچار اعتیاد است). لوم حتی تاثیر یک معلم فیزیک محبوب و تاثیرگذار را بر روی دانشآموزان به تصویر میکشد. تماشای تعامل او با دانشآموزان الهامبخش است. والدین و نوجوانان باید این فیلم را با هم تماشا کنند، و انجمنهای اولیا و مربیان را تشویق کنند تا نمایش و بحث در مورد آن را میزبانی کنند و پیامهای فیلم در مورد فشار طاقتفرسا و مضحکی که بسیاری از دانشآموزان موفق برای قبولی در ۲۰ دانشگاه برتر با آن مواجه هستند را درک کنند.
دیدگاههای کاربران
دیدگاهی ثبت نشده است.