درباره فیلم
فیلم اقتباسی «مردی به نام اتو» که از روی کتاب فردریک بکمن ساخته شده، داستان زندگی مردی عبوس و سختگیر به نام اتوست که بعد از مرگ همسرش زندگی را فراموش کرده و به دنبال راهی برای خودکشیست، اما با آمدن همسایه جدید، نگاه او کمکم به زندگی تغییر کرده و برای زندهماندن تلاش میکند. با وجود اینکه روشهای مختلف خودکشی در فیلم نمایش داده میشود و ممکن است تاثیرات منفی به همراه داشته باشد، پایینبودن میزان ترس، خشونت و بالابودن شدت الگوها و پیامهای مثبتی چون امیدواری، تلاش برای زندگیکردن، همدلی و .... سبب شده تا این فیلم، به محصول مناسبی برای گروه سنی +13 سال تبدیل شود.
تصاویر فیلم
پیشنهادهای مشابه
نمایش همهنقد و بررسی
معتبر: این تحلیلها بهترین و دقیقترین نتایج رو دارن! ما دادههای کافی و باکیفیت داشتیم و هوش مصنوعی ما نتایج مناسبی رو برای این دسته از فیلمها بهمون داده.
خشونت: ندارد
ترس: متوسط
ناهنجاری اجتماعی: کم
الگوی مثبت: زیاد
پیام مثبت: زیاد
خلاصه فیلم
ویرایشاتو که 6 ماه است همسرش را از دست داده، بیش از پیش عبوس و زودرنج شده. او بیش از حد بر روی قواعد زندگی، مثل بسته شدن درب پارکینگ یا ریز قیمت فروشگاهها حساس است و زندگی را به کام خود و اطرافیان تلخ کردهاست، تا جایی که قصد میکند تا به زندگیاش پایان بدهد. او از راههای مختلفی برای خودکشی استفاده میکند، اما هربار نشانهای مانع مرگ او میشود. این نشانهها از جانب همسایه جدید، مدیسا، هستند. مدیسا که مادری شاد و با روحیه است، ناخواسته امید به زندگی را در اتو بالا میبرد تا جایی که او را از مرگ منصرف میکند. اتو با نگاه تازه به زندگی، سختگیری را کنار میگذارد و با دوست قدیمیاش آقای روبن، ارتباط را از سر گرفته و مانع فروش خانه او به افراد سودجو میشود. در نهایت اتو به خاطر مشکل قلبیاش از دنیا میرود و همه داراییش را به مدیسا و فرزندانش میبخشد تا آنها زندگی بهتری داشته باشند.
درباره این موارد گفتگو کنید
- دلیل اتو، برای پایان دادن به زندگیش چه بود؟ از فرزندتان بپرسید به چه چیز یا چه کسی دلبستگی دارد؟ حالا از او بخواهید تا دنیا را بدون آن شخص/شی تصور کند و درباره آن صحبت کند. راجع به دوگانه مرگ و زندگی با یکدیگر صحبت کنید. از فرزندتان بپرسید که دریافت او از این فیلم چه بوده؟ درباره پاسخ آن با یکدیگر صحبت کنید. خلاصه: راجع به دوگانه مرگ و زندگی با یکدیگر صحبت کنید.
آنچه والدین باید بدانند
ویرایشفیلم سینمایی «مردی به نام اتو» با اقتباسی از کتاب «مردی به نام اوه» فردریک بکمن ساخته شدهاست. در این فیلم، زندگی مرد سختگیری را میبینیم که با انتقادکردن نسبت به همه چیز و سختگیریهایش، زندگی را به کام خود و اطرافیانش تلخ کردهاست، او قصد دارد تا به زندگیش پایان داده و به نزد همسر مرحومش برود. اتو بعد از مرگ همسرش، روحیهاش را از دست داده و زندگی برایش بیمعنا شده، اما با ورود مدیسا به زندگیش، درمیابد که مرگ یک عزیز، پایان زندگی نیست و زندگی در جریان است. او به خاطر سختگیریهایش با همسایه و دوست چندساله خود قهر کرده و دلالان از همین قهر استفاده کرده و در حال مصادره خانههایشان هستند. او که متوجه مطلب میشود با دوستش ارتباط را از سر گرفته و مانع فروش خانه میشود. بهتر است پس از اتمام فیلم، درباره پیامها و الگوی مثبت فیلم، مخصوصا این نکته که مرگ یک عزیز پایان زندگی نیست و با دورشدن از یکدیگر آسیبپذیر میشویم با یکدیگر صحبت کنید.
نقل است که «تا با کفشهای کسی راه نرفتهای، راه رفتن او را قضاوت نکن.» در جریان فیلم وقتی بدرفتاریهای اتو را میبینیم، ممکن است قضاوت نادرستی نسبت به او داشته باشیم، اما در طول روند فیلم و بیماری همسرش و اتفاقات دیگری که برای او افتاده، متوجه میشویم که کجخلقیهای اتو، به خاطر شرایط سخت زندگیش بوده است. باید مراقب باشیم که در زندگی نیز دچار این مشکل نشویم، چون ما تمام زندگی یک شخص و پستی بلندیهای آن را نمیدانیم.
خلاصه: درباره پیام فیلم که در جریانبودن زندگی پس از فقدان است با یکدیگر صحبت کنید.
این فیلم چه نکات مثبتی دارد
با این فیلم گرم و دلنشین، تام هنکس و کارگردان مارک فورستر کاری غیرممکن را به انجام میرسانند: ساختن یک کمدی خودکشی مناسب برای خانواده. اگرچه نسخه اصلی سوئدی سال ۲۰۱۵ با بازی رولف لاسگارد بسیار موفق بود، اما بعد از تماشای مردی به نام اتو، تصور هر فرد دیگری در نقش اصلی غیرممکن به نظر میرسد. پیرمرد بدخلق هنکس بر همه کسانی که قبل از او بودند، از جمله کلینت ایستوود، والتر ماتائو، جک لمون و غیره، غلبه میکند. او آنقدر دوستداشتنی است که هر حرف زشت او احتمالاً شما را به خنده میاندازد، و فورستر به درستی بدخلقی او را با احاطه کردن اتو به افراد مهربانی که نیش و کنایههای او را با نگاهی آگاهانه و لبخندی پاسخ میدهند، متعادل میکند: بله، این اتو است! آنها بدخلقی او را به دل نمیگیرند، و این به بینندگان اجازه میدهد که در این سفر همراه او باشند و به او اهمیت دهند.در حالی که ممکن است درک کنیم اوتو «چیزی خاص» است، او همچنین تاریکی در مقابل روشنایی ماریسول (ماریانا تروینو) است، زنی باردار که در خانهای در مقابل خانه اوتو زندگی میکند. او موجی از انرژی تابان است که از کنار گذاشته شدن توسط خصومت اوتو امتناع میکند. و او فقط یک نمونه قوی از نمایش مثبت و متنوع در فیلم است. ساکنان مجتمع خانههای شهری اوتو «جامعه» را در هر معنایی از این کلمه به نمایش میگذارند: آنها به شیوه منحصر به فرد خودشان یک خانواده هستند، با ساکنانی از تمام مراحل و جنبههای زندگی که در زمانهای خوب و بد به یکدیگر توجه میکنند. در حالی که تلاشهای اوتو برای خودکشی فیلم را برای کودکان کوچکتر مناسب نمیکند، انتخاب خوبی برای شب فیلم با نوجوانان و پدربزرگها و مادربزرگهاست.
دیدگاههای کاربران
دیدگاهی ثبت نشده است.