تصاویر فیلم
پیشنهادهای مشابه
نمایش همهنقد و بررسی
معتبر: این تحلیلها بهترین و دقیقترین نتایج رو دارن! ما دادههای کافی و باکیفیت داشتیم و هوش مصنوعی ما نتایج مناسبی رو برای این دسته از فیلمها بهمون داده.
خشونت: متوسط
ترس: متوسط
ناهنجاری اجتماعی: زیاد
الگوی مثبت: متوسط
پیام مثبت: متوسط
خلاصه فیلم
ویرایشدر ببین چطور میدوند، یک گروه هالیوودی در حال کار بر روی اقتباس نمایشنامهی تله موش اثر آگاتا کریستی در سال ۱۹۵۳ در وست اند هستند. وقتی قتلی در پشت صحنه اتفاق میافتد، یک کارآگاه (سم راکول) و دستیارش (سیرشا رونان) تلاش میکنند تا قبل از اینکه قاتل دوباره دست به کار شود، پرونده را حل کنند.
درباره این موارد گفتگو کنید
- عناصر یک داستان جنایی را میتوان در خانوادهها مورد بحث قرار داد. این فیلم در مقایسه با دیگر داستانهای معمایی که دیدهاید، چگونه است؟
- آیا این را به عنوان داستان تاریخی یا داستان طرفداران طبقهبندی میکنید؟ چرا؟
- چگونه افسر استالکر استقامت و صداقت را نشان میدهد؟ چرا این ویژگیهای شخصیتی مهم هستند؟
- این پیام تکرارشونده است -- هم برای افسر استالکر و هم برای مخاطبانی که سعی در حل معما دارند. چرا این در زندگی واقعی یک توصیه خوب است؟
آنچه والدین باید بدانند
ویرایشوالدین باید بدانند که فیلم «ببین چطور میدوند» با بازی سورش رونان، با خلق یک داستان جنایی تخیلی، سبک معمای قتل را بازسازی میکند در حالی که فیلمسازان در تلاش برای اقتباس از یک نمایشنامه واقعی آگاتا کریستی به فیلم هستند. این یک روش درخشان برای معرفی عناصر نوشتن یک داستان جنایی است. انتظار لحظات خشونتآمیز را داشته باشید: خفه کردن، تیراندازی و درگیریها شدید هستند و خونریزی وجود دارد. بوسیدن و نوشیدن (گاهی اوقات بیش از حد) وجود دارد؛ زبان شامل کلمات «لعنتی» و «خرد
این فیلم چه نکات مثبتی دارد
این یکی از هوشمندانهترین داستانهای جنایی است که بر پردههای سینما به نمایش درآمده است. دلیل آن هم این است که در حالی که به شما نشان میدهد یک معمای قتل چگونه کار میکند، در عین حال شما همزمان در تلاش برای حل آن هستید، و این باعث میشود مغز شما به تفکر فوقالعادهای برسد. و با این حال، شما هرگز نخواهید توانست حدس بزنید که قاتل کیست. سرآغاز این پروژه از درک این موضوع نشأت میگیرد که چرا یکی از موفقترین آثار کریستی، نمایشنامه «موشدانی»، هرگز به فیلم تبدیل نشد. تهیهکننده مشهور جان وولف (تهیهکننده فیلمهای ملکه آفریقایی و الیور!) حقوق آن را به دست آورد، اما یک بند محدودکننده وجود داشت: «تولید میتواند شش ماه پس از پایان نمایشنامه آغاز شود.» و اتفاقی که افتاد این بود که «موشدانی» از سال ۱۹۵۲ به طور مداوم در وست اند اجرا شد، بنابراین تولید آن هرگز عملی نبود. از آن نقطه به بعد، فیلم در سال ۱۹۵۳، اندکی پس از امضای قرارداد، شروع میشود، زمانی که کسانی که درگیر آن بودند، تصور میکردند که در نهایت به پایان خواهد رسید. وولف (رئس شیراسمیت)، فیلمنامهنویس و کارگردان او در لندن به طور سادهلوحانه پیشتولید را آغاز میکنند، اما تولید تئاتر با یک معمای قتل خود به وقفه میخورد.با این ساختار، بینندهها متوجه میشوند که شخصیتها بهصورت عمدی «قالبهای» خاصی هستند، مثل «کارآگاه خسته از دنیا» و «دختر تازهکار». اما با نویسندگی فوقالعاده، بازیهای عالی، کارگردانی و تدوین درجه یک، سهبعدی به نظر میرسند. حضور آیکونهای واقعی زندگی مثل آتنبورو و کریستی بهعنوان شخصیتها، هم به جذابیت و هم به رازآلود بودن داستان میافزاید. آیا ممکن است یک بازیگر مشهور واقعی قاتل باشد؟ بهنوعی احساس میشود که کارگردان تام جرج هیجانانگیزترین داستان هواداری را در تمام دوران خلق کرده است، یک کمدی باهوش و یک کلاس استادانه در نویسندگی خلاقانه، همه در یکجا.
دیدگاههای کاربران
دیدگاهی ثبت نشده است.