تصاویر فیلم
پیشنهادهای مشابه
نمایش همهنقد و بررسی
معتبر: این تحلیلها بهترین و دقیقترین نتایج رو دارن! ما دادههای کافی و باکیفیت داشتیم و هوش مصنوعی ما نتایج مناسبی رو برای این دسته از فیلمها بهمون داده.
خشونت: خیلی کم
ترس: خیلی کم
ناهنجاری اجتماعی: زیاد
الگوی مثبت: متوسط
پیام مثبت: متوسط
خلاصه فیلم
ویرایشسارا (کلئوپاترا کولمن) نویسنده رمانهای عاشقانه سبک است که از زمان جدایی از دوستپسرش دچار بنبست نویسندگی شده است. مدیر ادبی پرحرفش، کلی (ایلیزا شلزینگر)، فکر میکند او به یک تجربه جنسی نیاز دارد تا دوباره خلاقیتش برگردد و او را با یک قرار ملاقات کوری هماهنگ میکند. در آن طرف شهر، گادفری (نیک تون) فروشنده برتر و غیرمتعارف شرکتش است، جایی که رفتارهای عجیبش مثل رقصیدن در دفتر یا مدل موی موهوک ژلزدهاش به خاطر نتایج کاریاش پذیرفته شده است. شبها، او با شخصیتهای مختلف در صحنههای گوناگون ظاهر میشود. وقتی سارا او را در حال نقشآفرینی به عنوان افراد مختلف در افتتاحیه یک گالری میبیند، کنجکاو میشود. او گادفری را پیدا میکند و دوستی آنها شروع میشود که سوژهای برای رمان جدید سارا میشود. او دوباره شروع به نوشتن میکند، اما ترومای گذشته گادفری در کارش اختلال ایجاد میکند. وقتی او متوجه میشود سارا از او به عنوان الهام ادبی استفاده کرده، به افسردگی عمیقتری فرو میرود.
درباره این موارد گفتگو کنید
- خانوادهها میتوانند در مورد اینکه چگونه گفته میشود ترومای عاطفی گذشته رفتار گادفری را در فیلم «منتخب درست» هدایت میکند، صحبت کنند. وقتی سارا از او میپرسد که او کیست، چرا با «هیچکس» پاسخ میدهد؟
- آیا این فیلم تصویری مثبت یا منفی از سیستم سرپرستی ارائه میدهد؟ چرا؟ برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه عملکرد سرپرستی به کجا میتوان مراجعه کرد؟
- شخصیتها در مورد مواد مخدر و رابطهی جنسی زیاد صحبت میکنند، اما ما در فیلم نمیبینیم که آنها این کارها را انجام دهند. این موضوع چگونه بر درک شما از آنها تأثیر میگذارد؟
آنچه والدین باید بدانند
ویرایشوالدین باید بدانند که فیلم «یکی درست» یک کمدی درام است که به مسائل سلامت روان و سیستم فرزندخواندگی میپردازد و در قالب یک داستان عاشقانه، گفتگوهای صریح و زنندهای دارد. شخصیت اصلی مرد با افسردگی یا اختلال استرس پس از سانحه ناشی از تجربهاش در خانه فرزندخواندگی آزارگر دست و پنجه نرم میکند، جایی که والدین الکلی فقط برای پول، بچهها را قبول میکردند. اگرچه صحنههای تصویری خشن کمی وجود دارد، اما به یک رویداد گذشته که شامل مرگ یک دختر ۵ ساله است، اشاره میشود. در همین حال، شخصیتهای زن بزرگسال در مورد خودارضایی، تحریک شدن، رابطه جنسی، نعوظ، خودداری، ختنه، و ازدواج ناموفق صحبت میکنند. شخصیت اصلی زن رمانهای عاشقانه «ملایم» مینویسد و عامل او نگران است که بنبست نویسندگی او از نداشتن رابطه جنسی ناشی شود. زبان فیلم همچنین شامل استفادههای متعدد از کلمات فحش، لعنت، لعنتی، خدا لعنتت کند، گاو، گاو نر، احمق، و ای خدا میشود. بزرگسالان در فیلم آبجو و کوکتل مینوشند و از مصرف مواد مخدر در گذشته صحبت میکنند. یکی از شخصیتها سیگار یا ماریجوآنا میپیچد و به کسی میدهد؛ دیگری ماریجوآنا میفروشد و میگوید اگرچه قانونی است، اما مردم هنوز از خرید آن در خیابان لذت میبرند. برای آگاهی از فیلمهای مشابه، میتوانید برای دریافت ایمیلهای هفتگی شب فیلم خانوادگی ثبتنام کنید.
این فیلم چه نکات مثبتی دارد
گاهی اوقات نیتهای خوب برای ساختن یک فیلم خوب کافی نیستند و متاسفانه این فیلم هم خیلی خوب نیست. فیلم «The Right One» با بررسی نمودهای ترومای گذشته یک مرد جوان، داستان دو فرد غیرمتعارف را روایت میکند که عاشق هم میشوند. مشکل اینجاست که فیلمنامه ریشههای رفتار عجیب گادفری را تا یک ساعت از فیلم بررسی نمیکند و ما را با شخصیتهایی مواجه میکند که در بیشتر داستان خودمحور، نابالغ یا ناخوشایند به نظر میرسند. موقعیتها و دیالوگها از ظرافت لازم برای خندهدار یا تند بودن برخوردار نیستند.ما این را در مورد سارا و دوستش کلی میبینیم، علیرغم تلاشهای کولمن و شلسینگر. وقتی کلی به سارا میگوید که شخصیت «دختر رویایی دیوانهاش» دیگر خستهکننده شده، شاید در مورد شخصیت او اشتباه میکند، اما نمیتوانیم با نظرش مخالفت کنیم. وقتی به سارا میگوید که در مورد گادفری «دیوانگی را با جذابیت اشتباه گرفته»، ما میفهمیم منظورش چیست. گادفریِ ثیون فاقد جذبه و درخششی است که قرار بوده داشته باشد. در اینجا ایدههای ارزشمندی در مورد مواجهه با مسائل سلامت روان، نقایص احتمالی سیستم سرپرستی و نیاز هنرمندان به خلق و اصالت وجود دارد، اما متاسفانه نتیجه نهایی آشفته و ناموفق است.
دیدگاههای کاربران
دیدگاهی ثبت نشده است.