تصاویر فیلم
پیشنهادهای مشابه
نمایش همهنقد و بررسی
معتبر: این تحلیلها بهترین و دقیقترین نتایج رو دارن! ما دادههای کافی و باکیفیت داشتیم و هوش مصنوعی ما نتایج مناسبی رو برای این دسته از فیلمها بهمون داده.
خشونت: کم
ترس: کم
ناهنجاری اجتماعی: متوسط
الگوی مثبت: کم
پیام مثبت: متوسط
خلاصه فیلم
ویرایشمادربزرگ سختگیر، مدیا، در فیلم مراسم خاکسپاری خانوادگی مدیا بازگشته است. تایلر پری، خالق و ستاره فیلم، گفته است که این آخرین فیلم مدیا خواهد بود. در این فیلم، مدیا (با بازی تایلر پری)، برادرانش جو و هیترو (با بازی تایلر پری) و تعداد زیادی از اعضای خانواده و دوستان برای ادای احترام به یکی از اعضای خانواده که به تازگی درگذشته است، دور هم جمع میشوند. اما وقتی رازهایی فاش میشود که تهدید به از هم پاشیدن خانواده میکند، مدیا باید کاری را که بهتر از همه بلد است انجام دهد: سر و سامان دادن به گمراهان و نادانان و جشن گرفتن (و مسخره کردن) بقیه.
درباره این موارد گفتگو کنید
- خانوادهها میتوانند در مورد پیامهای فیلم مراسم تشییع جنازه خانواده مدیا در مورد خانواده، وفاداری و مهربانی صحبت کنند. اشتباهات شخصیتها چیست؟ چگونه شخصیتها به خاطر انتخابهایشان پاداش یا تنبیه میشوند؟ مدیا چگونه به تقویت یا تضعیف این درسها کمک میکند؟
- چرا فکر میکنید تایلر پری اینقدر محبوب است؟ آیا فیلمهای دیگر او را هم دیدهاید؟ چه وجه مشترکی بین آنها وجود دارد؟ مخاطب این فیلمها چه کسانی هستند و چرا برای آنها جذاب است؟ آیا او را به عنوان شخصیت مدیا یا به عنوان یک بازیگر «معمولی» بیشتر میپسندید؟ چرا؟
- این فیلم پیامهای متناقضی در مورد زنان دارد: برخی از آنها به عنوان «فاحشه» خطاب شده و به اشیایی برای تحسین تقلیل داده میشوند؛ در حالی که برخی دیگر قوی و پیچیده هستند، مانند زنی که برای محافظت از فرزندانش با همسر خیانتکارش میماند. نظر شما در مورد این تفاوت چیست؟ این فیلم شخصیتهای زن خود را چگونه میبیند: آیا همه آنها شایسته احترام و کرامت هستند؟ چرا یا چرا نه؟
آنچه والدین باید بدانند
ویرایشوالدین باید بدانند که فیلم مراسم تدفین خانوادگی مدیا ساخته تایلر پری، ظاهرا آخرین قسمت از مجموعه طولانی مدیا است که توسط تایلر پری ساخته و در آن بازی کرده است. در این فیلم مطالب بحثبرانگیز زیادی وجود دارد، اما پیامهای مثبت و خیرخواهانهای در مورد اهمیت خانواده، احترام و صداقت نیز وجود دارد. بیشتر محتوای بزرگسالانه فیلم به شکل جوکهایی است: در مورد ماریجوآنا، در مورد روسپیها و روسپیان، در مورد خشونت علیه زنان (یکی از شخصیتهای مرد میگوید: «تنها زمانی که به زنی سیلی میزنم، وقتی است که حرفی بزند که من دوست نداشته باشم!»)، در مورد اینکه آیا یک پلیس سفیدپوست عصبانی به سمت ماشینی پر از سالمندان شلیک میکند یا خیر، و موارد مشابه. دو شخصیت مرد مسن (هر دو توسط پری بازی شدهاند) به زنان نگاههای شهوانی میاندازند و در مورد جذابیت زنان (و پشتهایشان) اظهار نظر میکنند. در یک صحنه، یکی از آنها به زنی جذاب میگوید که او شایسته رفتار مهربانانهتری نسبت به یک زن زشت است. شخصیتها در حالی که در رختخواب در حال بوسیدن هستند و لباس زیر به تن دارند نشان داده میشوند، و صدایی از یک ملاقات پرشور به سبک بندیجی شنیده میشود؛ بعداً زنی در یک کرست مشکی نشان داده میشود. مردان اغلب بدون پیراهن نشان داده میشوند. در یک صحنه، مردی در حین بحث زنی را هل میدهد، و جسد مرد مرده به طور مکرر نشان داده میشود. مدیا به طور مکرر دیگران را سیلی میزند، و در یک صحنه دندان مصنوعی کسی را شل میکند. زنی خیانت همسرش را برای دههها تحمل میکند و در نهایت در یک سخنرانی قدرتمند و قابل درک، دلیل آن را توضیح میدهد. شخصیتها در فیلم الکل مینوشند و به سیگار کشیدن اشاره میکنند؛ یکی از آنها حنجرهاش را از دست داده است، که اعضای خانواده آن را به سیگار کشیدن او نسبت میدهند. الفاظ زشت و ناسزا به طور مکرر در فیلم استفاده میشود: «کون»، «لعنتی»، «سگ»، «خدای لعنتی» و غیره. برای آگاهی از فیلمهای مشابه، میتوانید برای دریافت ایمیلهای هفتگی شب فیلم خانوادگی ثبت نام کنید.
این فیلم چه نکات مثبتی دارد
طرفداران سریال طولانی مدت مِیدِی پری از شنیدن این خبر خوشحال خواهند شد که شخصیت مورد علاقهشان در آنچه احتمالا آخرین حضور اوست، به خوبی از پس نقش خود برمیآید. این بار میدیا از یک شاخه جدید خانواده دیدن میکند، اما برخی از عزیزانش او را همراهی میکنند، بهویژه گروه کر یونانی آسایشگاه بازنشستگی عمه بام (کاسی دیویس)، هتی (پاتریک لاوِلی) و جو. نیمی از فیلم صرفا بهانهای است برای نشاندن این چهار نفر کنار هم و صحبت کردن آنها — و آنقدر بامزهاند که شما هم از این موضوع ناراحت نخواهید شد. مثل بیشتر فیلمهای پری/میدیا، مراسم تدفین یک داستان اخلاقی ساده است: شوهری خیانتکار در حین قرار ملاقات در اتاق هتلی میمیرد، در حالی که پسرش و نامزد پسر دیگرش به طور اتفاقی در اتاق کناری مشغول کار غیرقانونی خود هستند. در بقیه فیلم، میدیا، هتی، بام و جو سعی میکنند این اطلاعات را مخفی نگه دارند، در حالی که آنچه را میدانند به شخصیتهای جوانتر میگویند، اما آنها به عنوان پیرمردهای لرزان و احمق نادیده گرفته میشوند.داستان دو رسوایی جنسی در قالب مجموعهای از صحنههای کمدی روایت میشود: پسر مدیا، برایان (که توسط پری بازی میشود) توسط یک پلیس سفیدپوست عصبانی متوقف میشود در حالی که گروه چهار نفره سالخورده به او توصیه میکنند فرار کند. مدیا یک مراسم تشییع جنازه هشت ساعته برگزار میکند. یک مهمانی سالگرد ازدواج به دردسر میافتد. همه اینها بسیار خندهدار است، اما مدیا بسیار بامزه است و در عین حال، با هوشمندی در مورد نحوه انجام کارها توسط سیاهپوستان صحبت میکند، در مورد غم و اندوه نصیحت میکند و گاهی توهینهای تندی میکند. به عنوان مثال، وقتی برادرش هیترو (شخصیت جدیدی که یک فرد دوپا در صندلی چرخدار با فرم مو جری و دستگاه گفتار الکتریکی است) نگرانی خود را در مورد دندان باقیمانده بالایی خود پس از ضربه به صورت ابراز میکند، مدیا میگوید: «من برای او ذرت میگیرم، او فقط یک ردیف را انجام میدهد.» کمدی گاهی اوقات کمی کثیف است - خیره شدن به پشت شخصیتهای زن و شوخیهای زیادی در مورد روسپیها و علف وجود دارد - اما در نهایت مدیا و گروهش شیرین هستند و پایانی را که شایسته آن هستند به دست میآورند. روشهای بدتری برای خداحافظی وجود دارد تا این فیلم خندهدار.
دیدگاههای کاربران
دیدگاهی ثبت نشده است.