تصاویر فیلم
پیشنهادهای مشابه
نمایش همهنقد و بررسی
معتبر: این تحلیلها بهترین و دقیقترین نتایج رو دارن! ما دادههای کافی و باکیفیت داشتیم و هوش مصنوعی ما نتایج مناسبی رو برای این دسته از فیلمها بهمون داده.
خشونت: کم
ترس: خیلی کم
ناهنجاری اجتماعی: متوسط
الگوی مثبت: زیاد
پیام مثبت: زیاد
خلاصه فیلم
ویرایشدر مستند «پام واندرفول پرزنتس: بزرگترین فیلم فروختهشده»، مورگان اسپرلاک، فیلمساز مستند (که با مستند «سوپر سایز می» شهرت یافت)، نفوذ تبلیغات و قرارگیری محصولات در فیلمها را مورد بررسی قرار میدهد. او فیلمی میسازد که بهطور کامل توسط حامیان مالی شرکتی تأمین میشود. اسپرلاک بینندگان را از جلسات ارائه ایده تا جلسات برندسازی و کنفرانسهای استراتژی همراهی میکند تا بتواند بیشترین تعداد شرکتها را برای حمایت از پروژهاش جذب کند و شاهد بازاریابی گسترده آن برای عموم مردم باشد. در این مسیر، او سوالاتی را در مورد تأثیر قرارگیری محصولات بر سرگرمیها مطرح میکند: آیا هنوز میتوان خلاق بود؟ آیا هنوز میتوان فیلمی را که میخواهید بسازید، بسازید؟
درباره این موارد گفتگو کنید
- خانوادهها میتوانند در مورد قرار دادن محصولات در فیلمها صحبت کنند. آیا قبل از دیدن این فیلم از وجود این روش آگاه بودید؟ اگر آگاه بودید، آیا میدانستید که تا چه حد گسترده است؟ اگر نه، اطلاع از این موضوع چگونه بر دیدگاه شما در مورد سرگرمیها تأثیر میگذارد؟
- «آیا میدانستید شرکتها از طریق فیلمها و برنامههای تلویزیونی که تماشا میکنید، شما را هدف قرار دادهاند؟»
- «آیا باید از قرار دادن محصولات در فیلمها و سریالها جلوگیری کرد، یا این کار بخشی از هزینههای تجاری است؟ چگونه میتوان آگاهی مردم را در مورد این موضوع افزایش داد؟»
آنچه والدین باید بدانند
ویرایش«والدین باید بدانند که این مستند از فیلمساز مورگان اسپرلاک، سازنده فیلم «سوپر سایز می»، پرده از روشهای شرکتها در تبلیغ برندهای خود از طریق قرار دادن محصولات در فیلمها و برنامههای تلویزیونی برمیدارد—و اینکه چگونه شرکتهای رسانهای با آنها همکاری میکنند تا بودجه مورد نیاز برای تولید پروژههایشان را تأمین کنند. این مستند نگاهی روشنگرانه، هیجانانگیز و اغلب خندهدار به مکانیسمهای مصرفگرایی و تبلیغات دارد که میتواند آغازگر بحثهای جالبی برای نوجوانان و بزرگسالان باشد. انتظار برخی الفاظ ناسزا (از جمله "shit" و "fuck") و تصاویر فراوان از آگهیهای بازرگانی را داشته باشید. برای آگاهی از فیلمهای مشابه، میتوانید برای دریافت ایمیلهای هفتگی «شب فیلم خانوادگی» ثبتنام کنید.»
این فیلم چه نکات مثبتی دارد
«سفری شگفتانگیز و سرگرمکننده که پرده از رازهای تبلیغات و مشارکتهای تجاری برمیدارد و بینندگان را به پرسشگری در این زمینه تشویق میکند. در یکی از صحنهها، اسپرلاک با یک تحلیلگر مشورت میکند تا شخصیت برند خود را بشناسد. به او گفته میشود که "هوشیار" و "بازیگوش" است، توصیفی که نه تنها به اسپرلاک فیلمساز، بلکه به این فیلم نیز میپردازد.»«این موضوع آزاردهنده است: حتی در حالی که شاهد صحبتهای همه افراد درگیر، از جمله اسپرلاک، تبلیغکنندگان و کارگردانان دیگر، در مورد پشتپرده هالیوود هستیم، بهخوبی آگاهیم که خود اسپرلاک نیز بخشی از آن است. او در تلاش است تا مستند خود را بسازد. بنابراین، در حالی که بر دیدگاه خود تأکید میکند، در حال فروش محصولی نیز هست. از طرفی، شاید همین احساس ناراحتی چیزی است که ما به آن نیاز داریم، زمانی که متوجه میشویم سرگرمیهای ما دیگر صرفاً سرگرمی نیستند.»
دیدگاههای کاربران
دیدگاهی ثبت نشده است.