تصاویر فیلم
پیشنهادهای مشابه
نمایش همهنقد و بررسی
معتبر: این تحلیلها بهترین و دقیقترین نتایج رو دارن! ما دادههای کافی و باکیفیت داشتیم و هوش مصنوعی ما نتایج مناسبی رو برای این دسته از فیلمها بهمون داده.
خشونت: زیاد
ترس: زیاد
ناهنجاری اجتماعی: زیاد
الگوی مثبت: متوسط
پیام مثبت: متوسط
خلاصه فیلم
ویرایشدر مردهها آسیب نمیزنند، پیشگام اولسن (ویگو مورتنسن) همسرش را در نزدیکی خانه کوچک خود دفن میکند و سپس وسایلش را جمع میکند و با پسر جوانش میرود. در فلشبک، بینندگان میفهمند که رابطه بین اولسن و ویون (ویکی کریپس) چگونه شروع شد، رشد کرد و تغییر کرد. او دانمارکی است و او یک مهاجر فرانسویزبان از کانادا است. آنها در سان فرانسیسکو ملاقات میکنند و بلافاصله ارتباط برقرار میکنند، به سمت نوادا حرکت میکنند تا در مزرعه کوچک اولسن زندگی را با هم شروع کنند. اما در شهر نزدیک الک فلتس، شهردار فاسد رودولف شیلر (دنی هیوستون) - به همراه آلفرد جفریز (گارت دیلاهانت) قدرتمند و ثروتمند - با مشت آهنین حکومت میکند. بدتر از آن، پسر جفریز، وستون (سالی مکلئود) است که حقبهجانب و خشونتآمیز است. وستون به ویون علاقهمند میشود، که به راحتی پیشنهادات او را رد میکند. اما وقتی جنگ داخلی در راه است و اولسن احساس میکند که باید برای اتحادیه ثبت نام کند، ویون برای مبارزه با جنگ خود در خانه رها میشود.
درباره این موارد گفتگو کنید
- خانوادهها میتوانند در مورد خشونت در فیلم «مردهها آسیب نمیرسانند» صحبت کنند. این صحنهها چه حسی به شما داد؟ هیجانانگیز بود؟ تکاندهنده؟ فیلم برای رسیدن به این تاثیر چه چیزی را نشان داد یا نشان نداد؟ چرا این موضوع مهم است؟
- آیا ویویان را الگوی مناسبی میدانید؟ دلیل آن چیست؟
- چگونه قلدری به تصویر کشیده میشود؟ با فردی که قلدری میکند چگونه برخورد میشود؟ چه روشهای بهتری برای مدیریت افرادی که دیگران را قلدری میکنند وجود دارد؟
- دربارهٔ ژانر وسترن چه چیزی جالب است؟ به چه صورت از گذشته برای روایت داستانهای امروزی استفاده میکند؟
- چگونه مصرف الکل و سیگار کشیدن به تصویر کشیده شده است؟ آیا این کارها جذاب جلوه داده شده اند؟ آیا پیامدهایی وجود دارد؟ چگونه زمان و مکان بر نحوه نمایش مصرف مواد تاثیر می گذارد (و تاثیر مشاهده آن چیست)؟
آنچه والدین باید بدانند
ویرایشوایگو مورتنسن، نویسنده و کارگردان فیلم وسترن «مردهها درد ندارند»، در این فیلم در کنار ویکی کریپس ایفای نقش کرده است. این فیلم صحنهای از خشونت جنسی را به تصویر میکشد که شامل سیلی زدن، خفه کردن و تجاوز خارج از صحنه فیلم است و جزئیات جراحات به صورت گرافیکی نشان داده میشود. در این فیلم، افراد تیر خورده و کشته میشوند و خون زیادی به نمایش درمیآید. همچنین شخصیتی با چاقو به گلو مورد حمله قرار میگیرد. افرادی را میبینیم که دار زده شدهاند و یکی از آنها در حال تقلا و رنج کشیدن است. مردی بهشدت کتک خورده و لگد میخورد و شخصیتهای دیگر مورد آزار و اذیت قرار میگیرند. محتوای جنسی شامل زنی است که بر مردی سوار میشود: آنها بهشدت یکدیگر را میبوسند و دست در شلوار یکدیگر میکنند. همچنین سینههای برهنه زن بهطور مختصر نشان داده میشود و گفتگوهای مرتبط با رابطه جنسی وجود دارد. زبان قوی و پراکنده شامل استفاده از کلمات «فاک»، «شیت»، «خدای لعنتی»، «بیشرم»، «پسرِ کسمک»، «کون»، «لعنتی» و موارد بیشتر است. شخصیتها در مهمانیها و سالنها نوشیدنی الکلی مینوشند و سیگار برگ میکشند. برای آگاهی از فیلمهای مشابه، میتوانید برای دریافت ایمیلهای هفتگی «شب فیلم خانوادگی» ثبتنام کنید.
این فیلم چه نکات مثبتی دارد
فیلم وسترن مورتنسن ساختاری اندکی دست و پاگیر دارد، اما در عین حال، ظرافت و حسی از صبر را به همراه دارد و بازیگران آن، اجراهای قوی و تاثیرگذاری را ارائه میکنند. مورتنسن، که نه تنها نویسندگی و کارگردانی «مردهها احساس درد ندارند» را بر عهده داشته، بلکه در آن بازی کرده و حتی موسیقی آن را نیز ساخته است، به فیلم، خط زمانی غیرمعمولی میدهد. گاهی اوقات، این ساختار به خوبی عمل میکند، مانند در سکانس افتتاحیه، که شامل یک قتلعام خشونتآمیز است و مانند سایهای بر بقیه فیلم سایه میافکند. اما در مواقع دیگر، بینندگان به دوران کودکی ویون میروند، که میتواند گیجکننده باشد و از خط اصلی داستان منحرف کند.از طرفی، نوعی وقار در اینجا وجود دارد، به این دلیل که شخصیتها به نظر میرسد که همه میدانند که چه کسی هستند. مزرعه کوچک اولسن ساده است، اما برای او و ویون مناسب است. حتی شخصیتهای شرور - به جز وستون که کمی کلیشهای است - با اعتماد به نفس آرام رفتار میکنند. بهترین آنها ویون است، یک شخصیت زن قوی که در این ژانر که معمولاً توسط مردان سلطه دارد، غیرمعمول است. قدرت درونی او او را در سطح برابر با هر کسی که با او روبرو میشود قرار میدهد؛ او نمیترسد یا بیاعتبار نمیشود. در صحنهای در اوایل فیلم، او با یک آدم پرحرف و خستهکننده شام میخورد؛ خسته میشود، بلند میشود و بیرون میرود. لحظاتی مثل این کمک میکند اطمینان حاصل شود که وقتی مردهها آسیب نمیبینند، به طور اجتنابناپذیری به انتقام میپردازند، به نوعی احساس میشود که به دست آمده است؛ این تنها چیزی نیست که این فیلم در مورد آن است.
دیدگاههای کاربران
دیدگاهی ثبت نشده است.