آنچه در زیر نهفته است
What Lies Beneath
۱۳+
مناسب برای بالای ۱۳ سال
پیشنهادهای مشابه
نمایش همهنقد و بررسی
غیر موثق: متأسفانه برای بعضی فیلمها، دادههای کافی نداشتیم. بنابراین، تحلیلهای این دسته ممکنه دقیق نباشن و فقط به عنوان یک راهنما در نظر گرفته بشن.
خشونت: کم
ترس: خیلی کم
ناهنجاری اجتماعی: متوسط
الگوی مثبت: کم
پیام مثبت: کم
خلاصه فیلم
ویرایشدر زیر چه چیزی نهفته است در مورد نورمن (هریسون فورد)، استاد ژنتیک، و همسرش کلر (میشل فایفر)، یک نوازنده ویولنسل سابق است که کمی سردرگم است بعد از اینکه دخترش برای کالج به دانشگاه میرود. اما معلوم میشود که آشیانه خالی او خیلی هم خالی نیست. به نظر میرسد که یک حضور شرورانه در خانه وجود دارد. نورمن، یک دانشمند، به چنین چیزهایی اعتقاد ندارد و او را به یک روانپزشک (جو مورتون) میفرستد. در ابتدا، کلر فکر میکند که روح یک همسر هیئت علمی است. چند سورپرایز ترسناک وجود دارد و آنچه در زیر نهفته است دروغ از آب در میآید.
درباره این موارد گفتگو کنید
- خانوادهها میتوانند در مورد اعتقاد به ماوراءالطبیعه صحبت کنند و اینکه اگر احساس کنند شبحی وارد خانهشان شده، چه کاری انجام خواهند داد. برخی از نوجوانان علاقهمند خواهند بود تا در مورد امکانات تحقیقاتی فراطبیعی در دانشگاه دوک اطلاعات کسب کنند. خانوادهها همچنین میتوانند در مورد این واقعیت صحبت کنند که همه اعمال، عواقبی دارند، چه در سطح روانشناختی و چه در سطح ماوراءالطبیعه.
آنچه والدین باید بدانند
ویرایشوالدین باید بدانند که این فیلم ممکن است نوجوانان جوان را بترساند، به ویژه آنهایی که با قواعد فیلمهای ترسناک آشنا نیستند. نوجوانان کم سن و سال ممکن است در مورد اختلافات زناشویی و خیانت در فیلم نگران شوند. در این فیلم اشاره و صحنههای جنسی، الفاظ رکیک مختصر، و صحنههای زیادی از خطر، تعلیق و خیانت وجود دارد. برای آگاهی از فیلمهای مشابه، میتوانید برای دریافت ایمیلهای هفتگی شب فیلم خانوادگی ثبت نام کنید.
این فیلم چه نکات مثبتی دارد
فکر کنید جاذبه مرگبار با پولترجِیست ترکیب شده و بهشدت سطحی شده است، و شما تصوری از آنچه این فیلم برایتان در نظر دارد، خواهید داشت. چند سورپرایز و ترس در آن وجود دارد، اما مطمئنم که در مقایسه با ترس و وحشتی که در انتظار هر کسی است که هریسون فورد را متقاعد کرد تا پس از رندوم هارتس، با یک فیلم دیگر که به این بدی شکست میخورد، ادامه دهد، هیچ نیست. و آن ترس و وحشت در مقایسه با آنچه در انتظار احمقی است که تصمیم گرفت کمپین تبلیغاتی این فیلم یکی از دو سورپرایز بزرگ را فاش کند، هیچ نیست. تا جایی که نیمه اول فیلم هرگونه تعلیق یا جذابیتی داشت، با گفتن به تماشاگران که همهچیز یک فریب است، قبل از اینکه حتی از در وارد شوند، نابود شده است.فیلم سعی میکند دستورالعملی را دنبال کند - دو قسمت هیتکاک به اضافه یک قسمت داستان ارواح - با عناصری از فیلمهای پنجره پشتی، سرگیجه و ربکا. درها باز میشوند، لولاهای در صدا میدهند، سایهها ظاهر میشوند، موسیقی اوج میگیرد و میشل فایفر، که خودش کمی استخوانی به نظر میرسد، در برابر تهدیدات این دنیا و دنیای دیگر نفس نفس میزند و میدود. این فیلم سعی دارد همان کاری را برای حمام انجام دهد که فیلم «روانی» برای دوش گرفتن انجام داد. اما موفق نیست. هیتکاک میدانست که تعلیق باید در مورد چیزی باشد. او به شکلی درخشان، ناهنجاریهای روانی خود را به شکلی جهانی درک کرد تا با وحشت و شگفتی مخاطب ارتباط برقرار کند. کارگردان رابرت زمکیس (فارست گامپ، بازگشت به آینده) در اینجا سعی میکند همین کار را انجام دهد و با واقعیت آشفته زیر سطح ظاهراً زوج کامل، ما را وسوسه کند. اما نورمن و کلر (و فورد و فایفر) ما را جذب نمیکنند. ناامنی نورمن در مورد دستاوردهای پدرش و از دست دادن حس خود کلر در مورد از دست دادن شغلش، به نظر میرسد که به صورت رنگآمیزی عددی انجام شده است. و اگرچه آنها دو ستاره با استعداد و جذاب هستند، اما هیچ کدام از آنها برای وظایفی که این فیلمنامه برایشان تعیین کرده، آماده نیستند.
دیدگاههای کاربران
دیدگاهی ثبت نشده است.