پیشنهادهای مشابه
نمایش همهنقد و بررسی
غیر موثق: متأسفانه برای بعضی فیلمها، دادههای کافی نداشتیم. بنابراین، تحلیلهای این دسته ممکنه دقیق نباشن و فقط به عنوان یک راهنما در نظر گرفته بشن.
خشونت: ندارد
ترس: ندارد
ناهنجاری اجتماعی: کم
الگوی مثبت: متوسط
پیام مثبت: متوسط
خلاصه فیلم
ویرایشکوکتلهای قوی، قرارها و صحبتهای جنسی فراوان، و زنی مجرد در شهر: نه، این سکس اند د سیتی نیست. این صحبتهای بالشی است. جِن مرو (دوریس دی) زنی مجرد و شیکپوش در شهر نیویورک است که بهشدت به دنبال خط تلفن اختصاصی خودش است. در حال حاضر، او باید خط تلفن خود را که برای کارش استفاده میکند، با برَد آلن (راک هادسن) به اشتراک بگذارد، مردی جذاب و خوشصحبت که با هر زنی که با او تماس میگیرد، به یک شکل رفتار میکند و در هر ساعتی از شبانهروز با او زمزمه میکند. (امروزه نوجوانان، که بهطور مداوم به تلفنهای همراهشان چسبیدهاند، ممکن است تصور کردن دورهای که افراد غیرمرتبط باید خط تلفن "مشترک" را به اشتراک بگذارند، برایشان دشوار باشد.) تا زمانی که برَد، جِن را در یک قرار عاشقانه با مردی 21 ساله، پرتوقع و عاشقپیشه میبیند، او از قبل از برَد متنفر است. اما برَد مصمم است که جِن را نیز به عنوان یک فتح، به دست آورد. بنابراین، او شخصیتی جایگزین خلق میکند - رکس استتسون، تاجر نفت خوشاخلاق - و ناگهان متوجه میشود که چیزی فراتر از یک فتح ساده در ذهن اوست. آیا بعد از عاشق شدن، او میتواند اشتباهاتش را جبران کند، به خیل عظیم زنانش خداحافظی کند و جِن را متقاعد کند که او تنها زن زندگی اوست؟
درباره این موارد گفتگو کنید
- فیلمهای این دوره سرگرمکننده هستند اما تعصباتی را علیه گروههای مختلف به تصویر میکشند. آیا نژادپرستی، تبعیض جنسی و ترس از چاقی را در فیلم نادیده میگیرید و فقط به داستانهای طنز توجه میکنید؟
- درباره دهه ۵۰ میلادی چه میزان میدانید؟ چه چیزهایی تغییر کردهاند؟ کمدیهای رمانتیک چگونه تغییر کردهاند؟
- آیا فیلمهای دیگری از دوریس دی دیدهاید؟ آیا آنها را سرگرمکننده میدانید، اگرچه نگرشهای موجود در آنها قدیمی است؟
آنچه والدین باید بدانند
ویرایشوالدین باید بدانند که فیلم کمدی رمانتیک بالش حرف (Pillow Talk) محصول ۱۹۵۹، نگرشهای آن دوره را در مورد زنان، جنسیت و آنچه که به عنوان طنز تلقی میشد، منعکس میکند. این فیلم محبوب و حتی نمادین، سرشار از کنایههای جنسی و معانی دوگانهای است که با حیا و خجالت بیان میشوند. اگرچه هیچ فعالیت جنسی آشکاری در فیلم وجود ندارد، به جز برخی از بوسههای پرشور و تلاش ضعیف یک مرد جوان برای جلب توجه بازیگر زن اصلی، داستان فیلم در مورد روابط است - هم روابطی که صرفاً جنسی هستند و هم روابطی که عاشقانه هستند. ارزشهای قدیمی چند دههای در فیلم: بازیگری که به طور مداوم مست است به عنوان یک شخصیت طنز نشان داده میشود، همچنین چندین صحنهای که در آن شخصیتها بسیار مست میشوند؛ زنان به عنوان "دختران" خطاب میشوند؛ همجنسگرایی و چاقی مسخره میشوند؛ تنوع قومی وجود ندارد؛ شخصیتها سیگار میکشند؛ و لباسهای جذاب شامل مقدار زیادی خز هستند. برای اطلاع از فیلمهای مشابه بیشتر، میتوانید برای دریافت ایمیلهای هفتگی شب فیلم خانوادگی ثبت نام کنید.
این فیلم چه نکات مثبتی دارد
از فاصلهای چند دههای، بالش حرفها بامزه و هوشمندانه با طنزپردازی از هنجارهای مردانه مدرن است. و راک هادسن بهترین بازی را در این فیلم دارد. نه تنها او دو شخصیت کاملا متفاوت را بازی میکند، بلکه به وضوح از بازی لذت میبرد. و تماشاگر هم از این بازی لذت میبرد، وقتی که با جِن بازیهای ذهنی میکند، هم به عنوان برد و هم به عنوان رکس.اما نمیتوان از کنار نگرش جنسیتگرایانه فیلم به سادگی گذشت، اینکه تمام چیزی که جِین نیاز دارد، کمی رابطه جنسی است تا دیگر به کسب و کار احمقانه و وقت تلف کردن با تلفن اهمیت ندهد. با این حال، جذابیت دوریس دی، زمانبندی طنز فوقالعاده، جذابیت جنسی پاک و لباسهای درخشان او درخشان است و کودکان مکالمات بالش و موقعیتهای عجیب و غریب آن را سرگرمکننده خواهند یافت.
دیدگاههای کاربران
دیدگاهی ثبت نشده است.