درباره فیلم
این موزیکال اسکروج برای بچهها فوقالعاده است.
تصاویر فیلم
پیشنهادهای مشابه
نمایش همهنقد و بررسی
معتبر: این تحلیلها بهترین و دقیقترین نتایج رو دارن! ما دادههای کافی و باکیفیت داشتیم و هوش مصنوعی ما نتایج مناسبی رو برای این دسته از فیلمها بهمون داده.
خشونت: ندارد
ترس: متوسط
ناهنجاری اجتماعی: متوسط
الگوی مثبت: متوسط
پیام مثبت: زیاد
خلاصه فیلم
ویرایشدر این اقتباس سال ۱۹۷۰ از داستان «سرود کریسمس» دیکنز، شخصیت خسیس و بداخلاق ابینزر اسکروج به صورت موزیکال به تصویر کشیده شده است. آهنگها، هرچند به یادماندنی نیستند، اما فضایی دلپذیر برای کودکان فراهم میکنند که ممکن است از نسخههای ترسناکتر این داستان بترسند. آلبرت فینی در نقش اصلی و الک گینس در نقش جیکوب مارلی، که به شکلی عجیب و غریب و به طرز شگفتآوری آرام است، در این فیلم بازی میکنند.
درباره این موارد گفتگو کنید
- خانوادهها میتوانند در مورد این صحبت کنند که چگونه خستخسی یک نفر به فقر و بدبختی دیگران کمک میکند و چگونه طمع یا سخاوت اعضای خانواده بر دیگران تأثیر میگذارد. چرا اسکروج در نهایت تغییر کرد؟ چه پاداشهایی دریافت کرد؟
آنچه والدین باید بدانند
ویرایشوالدین باید بدانند که این نسخهای سبکتر از اثر کلاسیک دیکنز است، بنابراین برای خانوادهها مناسب است، اما آهنگهای متوسط داستان را کند میکنند. پایان طولانی و پرحرفوحدیث از منبع کلاسیک دیکنز منحرف میشود. کودکان ۶، ۷ و ۸ ساله از آهنگها و داستان شاد لذت خواهند برد، اما کودکان کوچکتر ممکن است از زاویهی ارواح خوششان نیاید، که ممکن است آنها را بترساند. بچههای بزرگتر میتوانند گاهی اوقات به یادآوری واقعیت کریسمس بپردازند. نسخهای غنیتر برای نوجوانان و بزرگسالان مناسب است. برای آگاهی از فیلمهای مشابه بیشتر، میتوانید برای دریافت ایمیلهای هفتگی شب فیلم خانوادگی ثبتنام کنید.
این فیلم چه نکات مثبتی دارد
برخلاف جرج سی اسکات در نسخه سینمایی ۱۹۸۴، یا آلستیر سیم در نسخه کلاسیک ۱۹۵۱، آلبرت فینی نقش چندانی در این فیلم ندارد. بازی او صرفاً یک کاریکاتور است. شنیدن آواز او از تهدید او میکاهد (حتی وقتی که «من از مردم متنفرم» را میخواند) و اسکروجی بدون تهدید چه مفهومی دارد؟ این نسخهای غیرتهاجمی است، مناسب بچهها و بزرگسالانی که نمیخواهند زنجیر به هم بزنند و جیغ بنفش بکشند، پس سبک سبکتر آن قابل بخشش است.کمتر قابل بخشش آهنگها هستند که کل تولید را کند میکنند. البته دیدن مرگ اسکروج به عنوان یک رژه تشییع جنازه با جمعیت شاد که «متشکرم» میخوانند جالب است، اما این به خوبی اعداد موسیقی است. در نبرد برای بهترین مارلی، الک گینس یک ورود متقاعدکننده انجام میدهد، یک نوع راه رفتن آهسته و شناور که میتواند چند تار موی گردن را بالا ببرد. فیلم فقط به خاطر گینس ارزش دیدن دارد و به خاطر پایان عجیب و غریب آن که اسکروج به قبر خود میافتد و در جهنم میافتد، جایی که مارلی پیشنهاد میکند او را به اتاقش ببرد.
دیدگاههای کاربران
دیدگاهی ثبت نشده است.