مکان مقدس
Sanctuary
۶+
مناسب برای بالای ۶ سال
پیشنهادهای مشابه
نمایش همهنقد و بررسی
غیر موثق: متأسفانه برای بعضی فیلمها، دادههای کافی نداشتیم. بنابراین، تحلیلهای این دسته ممکنه دقیق نباشن و فقط به عنوان یک راهنما در نظر گرفته بشن.
خشونت: ندارد
ترس: ندارد
ناهنجاری اجتماعی: خیلی کم
الگوی مثبت: خیلی زیاد
پیام مثبت: خیلی زیاد
خلاصه فیلم
ویرایشدر پناهگاه، وقتی هال (کریستوفر ابوت) — پسر یک هتلدار بزرگ که در آستانه تحقق سرنوشت خود به عنوان مدیرعامل است — رابطه حرفهای خود را با ربکا (مارگارت کوالی)، زن سلطهگر خود، به پایان میرساند، او از رفتن امتناع میکند. او اصرار دارد که هال مدیون اوست و شروع به بازیهای روانجنسی ذهنی میکند تا قدرت، پول و کنترل را از او بگیرد.
درباره این موارد گفتگو کنید
- خانوادهها میتوانند در مورد نحوه نمایش رابطه جنسی در سریال پناهگاه صحبت کنند. آیا رابطهای که در داستان وجود دارد، سالم است؟ چرا بله و چرا خیر؟ آیا رضایت طرفین در رابطه، همه کارهایی که با هم انجام میدهند را توجیه میکند؟
- آیا راوی غیرقابل اعتماد در این فیلم تاثیرگذار است؟ به نظر شما صحنه پایانی بین دو شخصیت چه تاثیری بر کل فیلم دارد؟
- روشهای مفید و سالم برای مقابله با فشار و تردیدهای درونی چیست؟
- آیا در فیلم کلیشهای مشاهده کردید؟ چرا کلیشهها اغلب مضر هستند؟
آنچه والدین باید بدانند
ویرایشوالدین باید بدانند که «سانکتواری» یک فیلم مهیج و بالغ دربارهٔ کارگر جنسی است که در سلطهگری تخصص دارد و مشتری مطیع او. در حالی که فیلم دربارهٔ رابطهٔ جنسی است، اما صحنههای زیادی از آن نشان داده نمیشود و آنچه اتفاق میافتد (یک صحنهٔ شبیهسازی شدهٔ مقاربت، چند صحنهٔ خودارضایی) با تمرکز بر چهرهٔ شخصیتها فیلمبرداری شده است. این به این دلیل است که هال (کریستوفر ابوت) و ربکا (مارگارت کوالی) در حین انجام نقشهایشان صحبت میکنند—اغلب با لحنی تند، خشن، قلدرمآبانه و تحقیرآمیز، چون این چیزی است که هال را تحریک میکند. همهچیز یک بازی ذهنی است، با دو شخصیتی که سعی میکنند از هم پیشی بگیرند. ربکا دستکاریکننده، آزاردهنده و بهعنوان «شرور» توصیف میشود، چون از وضعیت آسیبپذیر و اعتماد مشتریاش سوءاستفاده میکند تا او را با باجخواهی وادار به دادن پول و قدرت کند. مبارزهٔ آنها در برخی موارد به خشونت فیزیکی کشیده میشود، با تهدید به مرگ با چاقو و بستن دستهای کسی به یک قطعه مبلمان. فراتر از گفتگوهای صریح جنسی—برخی از آنها دربارهٔ اعمال جنسی گذشتهٔ شوکآور احتمالی است—زبان در سراسر فیلم قوی و توهینآمیز است («سگ ماده»، «معلول ذهنی»، «کلمهای با معنی آلت تناسلی مردانه»، و «کلمهای با معنی عمل جنسی»). شخصیتها الکل مینوشند و دربارهٔ مصرف مکرر مواد مخدر در گذشته صحبت میکنند. برای آگاهی از فیلمهای مشابه بیشتر، میتوانید برای دریافت ایمیلهای هفتگی شب فیلم خانوادگی ثبتنام کنید.
این فیلم چه نکات مثبتی دارد
زکری ویگن با ساختن این فیلم دو نفره که ترکیبی از کشمکش قدرت و تریلر شهوانی است، به نظر میخواهد مردم را به صحبت کردن وادار کند. و این دو شخصیت هم در فیلم زیاد صحبت میکنند. با اینکه کل فیلم در یک اتاق هتل میگذرد و فقط گاهی به راهرو یا آسانسور میروند، به راحتی میتوان آن را به عنوان یک نمایش در نظر گرفت. و واقعا هم حس و حال یک نمایش را دارد، به خصوص اینکه حس و حال نیویورک را میدهد (حتی اگر قرار باشد در دنور اتفاق بیفتد). هال ممکن است میلیاردها دلار ثروت داشته باشد، اما اعتماد به نفس ندارد. و ربکا، خب، او پر از شگفتی است.این یک مطالعه شخصیت است که حول یک بازی احساسی و پرریسک جانشینی و وابستگی متقابل میچرخد. پایان داستان یا خشمگینکننده است یا مبهم، بسته به اینکه چطور آن را درک کنید، با درک این موضوع که اپراتور دوربین ممکن است راوی قابل اعتمادی نباشد. این فیلم بیشتر برای بزرگسالان است و چیزی برای فکر کردن به آنها میدهد. اما قطعا مناسب نوجوانان نیست.
دیدگاههای کاربران
دیدگاهی ثبت نشده است.