درباره فیلم
«علاءالدین» یک فیلم سینمایی آمریکایی، محصول سال ۲۰۱۹ در ژانر موزیکال-فانتزی است. این فیلم صحنههای خشونتآمیز زیادی ندارد، ولی لازم است نسبت به صحنههای ناهنجار آن مانند دزدی علاءالدین یا صحنههای رقص دقت شود و نسخهی سانسورشده تماشا شود. پیام مثبت فیلم میتواند برای کودکان بالای هشت سال قابلدرک باشد.
تصاویر فیلم
پیشنهادهای مشابه
نمایش همهنقد و بررسی
معتبر: این تحلیلها بهترین و دقیقترین نتایج رو دارن! ما دادههای کافی و باکیفیت داشتیم و هوش مصنوعی ما نتایج مناسبی رو برای این دسته از فیلمها بهمون داده.
خشونت: خیلی کم
ترس: خیلی کم
ناهنجاری اجتماعی: خیلی کم
الگوی مثبت: خیلی کم
پیام مثبت: خیلی کم
خلاصه فیلم
ویرایشعلاءالدین پسر جوان فقیری است که در شهر عقربه زندگی میکند. او به دزدی روی آورده و از این راه به همراه میمونش به نام عبود، گذران زندگی میکند. روزی تصادفاً با دختر پادشاه که بهطور ناشناس به بازار آمده روبهرو میشود و او را از دست سربازان حکومتی نجات میدهد.
علاءالدین عاشق جاسمین، دختر پادشاه میشود و مخفیانه به قصر میرود تا النگوی او را به او برگرداند. جعفر، وزیر اعظم سلطان، او را میبیند و بهعنوان جریمه از او میخواهد به غار وحشت برود و چراغی جادویی را برای او بیاورد.
علاءالدین چراغ را به دست میآورد و با غول چراغ جادو آشنا میشود. او از غول چراغ جادو میخواهد که او را تبدیل به یک شاهزاده کند تا بتواند به خواستگاری شاهزاده جاسمین برود. او به خواستهاش میرسد اما نمیخواهد با دروغ با شاهزاده ازدواج کند.
در این بین، وزیر سلطان چراغ جادو را به دست میآورد و آرزو میکند سلطان شود، او همچنین آرزو میکند بزرگترین جادوگر شود و بر همهی دنیا مسلط شود. او سلطان و دخترش را اسیر میکند و علاءالدین به کمک غول چراغ جادو وزیر را به یک غول چراغ جادو تبدیل میکند و درون یک چراغ محبوس میکند. سلطان آزاد میشود و اجازه میدهد علاءالدین با دخترش ازدواج کند و علاءالدین نیز با در سومین آرزویش، غول چراغ جادو را آزاد میکند.
درباره این موارد گفتگو کنید
- از کودک خود بپرسید چه اندازه داستان این فیلم را باور کرده است؟ دربارهی افسانهایبودن این داستان با کودک خود صحبت کنید. دربارهی آرزوهای کودک خود با او حرف بزنید و به او کمک کنید تا برای تحقق آنها تلاش کند. بپرسید چه چیزی باعث شد دختر سلطان به علاءالدین علاقهمند شود. دربارهی مهربانی و خوشقلبی با دیگران با او صحبت کنید. خلاصه: دربارهی غیرواقعیبودن اتفاقات فیلم با کودک خود صحبت کنید. از آرزوهای کودک خود سوال کنید و او را برای رسیدن به آنها تشویق کنید. خوشقلبی و مهربانی علاءالدین را به مخاطب کودک یادآوری کنید.
آنچه والدین باید بدانند
ویرایشلازم است والدین بدانند که این فیلم در نسخهی اصلی دارای موزیک و رقص است، شخصیت اصلی دزدی میکند و این کار به شکلی جذّاب نمایش داده میشود؛ اگرچه در پایان فیلم این شخصیت تغییر میکند.
برخی صحنههای جادویی یا حرکات وزیر در انتهای فیلم میتواند برای کودکان زیر پنج سال ترسناک باشد. لازم است مخاطب کودک در کنار والدین به تماشای این فیلم بپردازد و والدین به سوالاتی که برای کودک ایجاد میشود پاسخ دهند.
خلاصه: نسخهی اصلی دارای صحنههای متعدد موزیک و رقص است. شخصیت اصلی دزدی میکند، برخی صحنهها نیز ممکن است برای مخاطب کودک ترسناک باشد. در این فیلم، بزرگترین و قدرتمندترین فرد عالم یک غول چراغ جادو معرفی میشود با کودکتان دربارهی این مسئله گفتوگو کنید.
این فیلم چه نکات مثبتی دارد
با وجود بازیگران جذاب و موسیقی متن قوی، بازسازی لایو اکشن دیزنی بسیار بهتر از انتظارات ظاهر شده است، حتی اگر جنیِ ویل اسمیت به خاطرهانگیزی جنیِ رابین ویلیامز در نسخه اصلی نباشد. مینا مسعود با لبخند شیطنتآمیز و صداقت در صدایش، انتخاب مناسبی برای نقش علاءالدین است (هرچند که به نظر میرسد بخش گریم موها بیش از حد روی آن تکتکِ موهای ژولیده کار کردهاند). او شیمی عاشقانهای با جاسمین اسکات دارد که در این نسخه بسیار فمینیستتر از نسخه پویانمایی است. اسکات همچنین خواننده خوبی از کار درآمده است، هرچند که ترانه جدید جاسمین با عنوان «بیکلام» کمی اجباری به نظر میرسد (بهویژه اگر موسیقی کلاسیک را از بر باشید). ترانههای مشترک علاءالدین و جاسمین به خوبی اجرا شدهاند و ترانه «یک دنیای کاملا جدید» همچنان احساسات را برمیانگیزد. مروان کنزاری بهخوبی در نقش جعفر طمعکار و شرور باورپذیر است و نسیم پدراد، عضو سابق SNL، در نقش دالیا، کنیز سلطنتی واقعی و سرشار از نظرات خندهدار که توجه جن را جلب میکند، بسیار خوب ظاهر شده است.دربارهی اسمیت، که نقشش در شبکههای اجتماعی مورد انتقاد گسترده قرار گرفته است، میتوان گفت که او در نقش مشاور انسانی شاهزاده علی راحتتر است تا در نقش جن آبی که کمی آزاردهنده است. اسمیت قطعاً بامزه است، اما اجرای او از ترانهی معروف جن، «دوستی مثل من»، نمیتواند با اجرای پرانرژی و سریع ویلیامز برابری کند. ارزشهای تولید فیلم بالا است، اما ریچي در کارگردانی یک موزیکال در عنصر خود نیست؛ او مثل راب مارشال نیست. صحنههای اکشن بیشتر چیزهایی هستند که او میتواند انجام دهد، و حتی موفق میشود تا شاتهای اسلوموشن خاص خود را در چند صحنه گنجانده است. نتیجه اینکه؟ علیرغم تبلیغات سنگین که روی اسمیت متمرکز بود، در نهایت (و به درستی) متعلق به ستارههای در حال ظهور، مسعود و اسکات است.
دیدگاههای کاربران
دیدگاهی ثبت نشده است.