تصاویر فیلم
پیشنهادهای مشابه
نمایش همهنقد و بررسی
معتبر: این تحلیلها بهترین و دقیقترین نتایج رو دارن! ما دادههای کافی و باکیفیت داشتیم و هوش مصنوعی ما نتایج مناسبی رو برای این دسته از فیلمها بهمون داده.
خشونت: زیاد
ترس: زیاد
ناهنجاری اجتماعی: زیاد
الگوی مثبت: کم
پیام مثبت: کم
خلاصه فیلم
ویرایشآوا (با بازی جسیکا چستین) یک مزدور جذاب است که برای ترور افراد سرشناس در مکانهای دوردست استخدام میشود. وقتی یک ترور عمومی اشتباه پیش میرود، او برای اولین بار در نه سال گذشته به خانه برمیگردد. او مجبور میشود با گذشته، حال و آینده خود روبرو شود و باید تصمیم بگیرد که آیا ارزش جنگیدن را دارد یا خیر.
درباره این موارد گفتگو کنید
- تاثیر جنبش #TimesUp بر صنعت سینما میتواند موضوع بحث خانوادهها باشد. آیا فکر میکنید که این جنبش به طور مستقیم منجر به ساخت فیلمهای بیشتری شده است که در آن زنان در نقشهای سنتی مردان ظاهر میشوند؟
- آیا خشونت آوا در داستان ضروری است؟ تاثیر خشونت رسانهای بر کودکان چیست؟
- آوا یک شخصیت قوی زنانه است؟ آیا اعتقاد او مبنی بر اینکه در حال کشتن افراد بدکار است، اقداماتش را توجیه میکند؟ او را چگونه میتوان با شخصیتی مانند زن شگفتانگیز مقایسه کرد؟ آیا او شجاعت خود را نشان میدهد؟
- این فیلم چگونه سیگار کشیدن، نوشیدن الکل، قمار کردن و اشاره به مصرف مواد مخدر در گذشته را به تصویر میکشد؟ آیا چیزی را جذاب و دلپذیر نشان میدهد؟ آیا پیامدهایی وجود دارد؟ چرا این موضوع مهم است؟
آنچه والدین باید بدانند
ویرایشوالدین باید بدانند که آوا یک فیلم اکشن خشونتآمیز است که جسیکا چستین در آن نقش یک قاتل را ایفا میکند. او در حال بهبودی از اعتیاد به الکل و مواد مخدر است که بارها به آن اشاره میشود. او همچنین جرعههای عمیقی از ویسکی مینوشد و سایر شخصیتها نیز الکل مصرف میکنند و سیگار میکشند. تعارضات خانوادگی ریشه گذشته آشفته آوا هستند و وقتی او به خانه برمیگردد، باید با آنها روبرو شده و راهحلی پیدا کند. اگرچه به نظر میرسد این فیلم میتواند یک فیلم حماسی زنانه باشد، اما هیچ چیز الهامبخشی در مورد آوا، به جز اینکه او سختگیر است، وجود ندارد. او مردم را بدون دانستن دلیل میکشد و امیدوار است که کاری کرده باشند که مستحق آن باشند. او هنوز هم دلتنگ نامزد سابق خود است، حتی بعد از اینکه او به زندگی با خواهرش روی آورده است. و به نظر میرسد که او عادت سوء مصرف مواد را از روی ناچاری و نه از روی اراده ترک کرده است. انتظار میرود که صحنههای زیادی از مبارزههای تنبهتن وجود داشته باشد و اسلحه و چاقو بهطور مکرر برای کشتن استفاده شوند. همچنین صحنه تیراندازی در یک باشگاه شبانه وجود دارد که در آن صدها نفر از مشتریان باشگاه در حال فرار هستند. یک شخصیت شاهد یک رابطه جنسی سهنفره است (بدون برهنگی گرافیکی)، و شخصیتها بهطور عاشقانه یکدیگر را میبوسند و لباسهای تنگ و کوتاه میپوشند. فحاشیهای مکرر نیز در فیلم وجود دارد که شامل "س--ت" و "ف--ک" و موارد دیگر میشود.
این فیلم چه نکات مثبتی دارد
آوا" قطعاً تمام عناصر لازم برای ساخت یک تریلر جذاب را دارد، اما در نهایت مزدور چستاین با وجود داشتن قطب اخلاقی، بیروح است. داستان زندگی او جالب توجه است: زندگی یک دانشآموز ممتاز دبیرستانی که عاشق مهمانی رفتن است، زمانی از مسیر خود خارج میشود که تفریح و خوشگذرانی برای او به وابستگی تبدیل میشود. او تلاش میکند تا زندگی خود را تغییر دهد و در ارتش یک زندگی جدید را آغاز کند، جایی که افسر فرماندهاش او را برای به کارگیری مهارتهای تیراندازی در یک واحد عملیات سیاه خصوصی استخدام میکند. اما او نیاز دارد که بداند در کدام طرف عدالت قرار دارد، بنابراین از اهداف خود میخواهد تا دلیل قرار گرفتن بر روی لیست ترور را برای او توضیح دهند. و این موضوع به سرعت برای "مدیریت" او به یک مشکل تبدیل میشود.برای بینندگان، مشکل این است که فیلمنامه به ندرت فراتر از این سطح است، حداقل برای آوا، شخصیت جسیکا چستین. برخی از بازیگران با همان متن ضعیف، اجراهای درخشانی ارائه میدهند. جان مالکوویچ در نقش مربی و هدایتکننده آوا، در هر صحنه حضوری چشمگیر دارد. جینا دیویس در نقش مادر آوا (اشارهای به نقش انقلابی خود به عنوان یک قاتل زن در فیلم بوسه طولانی شب بخیر) ظاهر میشود و مونولوگ او برای هفتهها در ذهن بیننده میماند. اما به نظر میرسد دیالوگهای آوا و سایر شخصیتها تنها برای پر کردن فاصله بین سکانسهای اکشن نوشته شدهاند که خود این سکانسها نیز ضعف دارند، حداقل در صحنههایی که چستین حضور دارد (که بیشتر اوقات چنین است). او نتوانسته صحنههای مبارزه را به خوبی اجرا کند و حرکات او فاقد هماهنگی لازم است. همچنین وقتی هر شب در پارک دویدن میکند، بیشتر شبیه فردی است که اولین بار دویدن را تجربه میکند تا کسی که بدنش یک سلاح مرگبار است. این عدم ارتباط در وضعیت روحی آوا نیز ادامه دارد. شخصیت آوا به گونهای نوشته شده که آسیبپذیری خود را نشان دهد، اما اجرای چستین با چهرهای بیاحساس، باعث شده است که آوا بیروح و بدون احساس به نظر برسد. چستین پیش از این در فیلمهایی مانند سی دقیقه پس از نیمهشب، بازی مالی و مردان ایکس: دارک فینیکس، توانایی خود را در ایفای نقش زنانی سختکوش، مصمم و ماهر نشان داده است، اما در نقش آوا، یک قاتل بیروح، نتوانسته است به خوبی این شخصیت را اجرا کند.
دیدگاههای کاربران
دیدگاهی ثبت نشده است.