تصاویر فیلم
پیشنهادهای مشابه
نمایش همهنقد و بررسی
معتبر: این تحلیلها بهترین و دقیقترین نتایج رو دارن! ما دادههای کافی و باکیفیت داشتیم و هوش مصنوعی ما نتایج مناسبی رو برای این دسته از فیلمها بهمون داده.
خشونت: متوسط
ترس: متوسط
ناهنجاری اجتماعی: زیاد
الگوی مثبت: متوسط
پیام مثبت: متوسط
خلاصه فیلم
ویرایشدر فیلم "دختر من، زویی"، زوج مطلقه ایزابل (ژولی دلپی) و جیمز (ریچارد آرمیتاژ) والدین دلسوز دخترشان، زویی (سوفی آلی) هستند، اما مدام بر سر حضانت دخترشان با یکدیگر بحث و جدل دارند. وقتی زویی شب ناخوش میشود و به کما میرود، آنها مجبور میشوند در بیمارستان در کنار یکدیگر منتظر بمانند و این انتظار باعث برافروخته شدن خشم و آشفته شدن احساساتشان میشود. وقتی پیشبینیها بدتر و بدتر به نظر میرسند، ایزابل تصمیم میگیرد خود وارد عمل شود و به سراغ دانشمند جنجالی توماس فیشر (دانیل برول) و همسرش لورا (جما آرترتون) میرود تا در اقدامی پیچیده از نظر اخلاقی و پزشکی، دخترش را به هر قیمتی که شده نجات دهد.
درباره این موارد گفتگو کنید
- خانوادهها میتوانند درباره این صحبت کنند که فیلم «دختر من، زویی» چگونه پیامدهای طلاق را به تصویر میکشد. آیا این به تصویر کشیدن واقعگرایانه بود؟ این فیلم را چگونه در مقایسه با سایر فیلمهایی که درباره طلاق دیدهاید، ارزیابی میکنید؟
- در این فیلم، رابطه مادر و دختری وجود دارد که محور داستان است. ایزابل به شدت به زوی متعهد است، اما این تعهد دارای جنبههای مثبت و منفی است. از جنبههای مثبت میتوان به عشق بیقید و شرط، حمایت و فداکاری ایزابل برای زوی اشاره کرد. او همیشه در تلاش است تا بهترین چیزها را برای زوی فراهم کند و او را در برابر هر آسیبی محافظت کند. از سوی دیگر، این تعهد میتواند جنبههای منفی نیز داشته باشد. ایزابل ممکن است بیش از حد کنترلکننده و محافظ باشد و به زوی اجازه رشد و استقلال ندهد. همچنین، تعهد او ممکن است بر اساس ترس از دست دادن زوی باشد، که میتواند منجر به رفتار بیش از حد محافظهکارانه و محدودکننده شود.
- دربارهی زبان و لحن استفاده شده در فیلم صحبت کنیم. آیا به نظرتان این زبان ضروری بود یا اغراقآمیز؟ چه تاثیری بر فیلم داشت؟
- چگونه این فیلم با موضوعاتی همچون از دست دادن و غم و اندوه دست و پنجه نرم می کند؟ چگونه می توان با کودکان درباره موضوعات دشوار صحبت کرد؟
- بحث اخلاق و جنبههای عملی حقوق باروری و مسئله کلونینگ را مطرح کنید. حقوق باروری و کلونینگ از موضوعات پیچیده و بحثبرانگیز در حوزه اخلاق پزشکی و حقوق بشر هستند. این مباحث با پیشرفتهای علمی در زمینه فناوریهای باروری و کلونینگ، اهمیت بیشتری یافتهاند. از منظر اخلاقی، حقوق باروری به آزادی افراد در تصمیمگیری درباره باروری و سلامت باروری خود مربوط میشود. این شامل حق انتخاب در مورد بارداری، دسترسی به روشهای پیشگیری از بارداری، و درمانهای ناباروری میشود. همچنین، بحثهای اخلاقی پیرامون سقط جنین و تعیین محدوده زمانی قانونی برای آن نیز وجود دارد. برخی معتقدند که سقط جنین تا زمانی که جنین به مرحلهای از تکامل برسد که بتوان آن را یک موجود انسانی در نظر گرفت، باید قانونی باشد. در مقابل، برخی دیگر سقط جنین را در هر مرحلهای از بارداری غیراخلاقی میدانند. کلونینگ نیز بحثهای اخلاقی پیچیدهای را به همراه دارد. کلونینگ درمانی میتواند به درمان بیماریها و کمک به بازسازی بافتهای آسیبدیده منجر شود. با این حال، کلونینگ تکثیر انسان، یعنی ایجاد یک کپی ژنتیکی از یک فرد، بحثهای شدیدتری را برانگیخته است. برخی افراد کلونینگ انسان را توهینی به کرامت انسانی و یک مداخله غیرقابل قبول در روند طبیعی تکامل میدانند. همچنین، نگرانیهایی در مورد سوءاستفاده از فناوری کلونینگ و ایجاد نابرابریهای اجتماعی بیشتر وجود دارد. از سوی دیگر، برخی استدلال میکنند که کلونینگ میتواند به زوجین نابارور یا افرادی که به دنبال تکثیر مهارتها یا ویژگیهای خاص هستند، کمک کند. از نظر عملی، اجرای حقوق باروری و مقررات کلونینگ با چالشهایی همراه است. تضمین دسترسی برابر به خدمات باروری و آموزش کافی در مورد گزینههای موجود، دشوار است. همچنین، مقررات کلونینگ نیازمند یک چارچوب قانونی قوی است که از سوءاستفاده جلوگیری کند و حقوق افراد را محافظت کند. بحث در مورد حقوق باروری و کلونینگ نیازمند یک رویکرد چندجانبه است که اخلاق، علم، حقوق بشر و نگرانیهای عملی را در نظر بگیرد. یک گفتگوی باز و صادقانه در مورد این موضوعات میتواند به ایجاد یک چارچوب اخلاقی و قانونی کمک کند که حقوق و کرامت همه افراد را محترم بشمرد.
آنچه والدین باید بدانند
ویرایشمادر و پدر عزیز، فیلم «دختر من زویی» یک درام سنگین و پرتنش است که با موضوعات حساس و بزرگسالانهای همچون بیماریهای سخت، مرگ و اخلاقیات پزشکی سروکار دارد. ایزابل (ژولی دلپی) و جیمز (ریچارد آرمیتاژ) زوجی طلاقگرفته هستند که مرتباً و بهشدت بر سر دختر ششسالهشان زویی، که حضانتش را بهصورت مشترک دارند، مشاجره میکنند. در فیلم بهندرت از الفاظ رکیک و تندی مانند «فحش» و «فحشدادن» استفاده میشود. همچنین گاهی بهصورت تلویحی و گذرا به مسائل جنسی اشاره میشود که ممکن است برخی از آنها همراه با الفاظ رکیک باشد. یکی از شخصیتها دچار سقط جنین میشود که با نشاندادن رختخواب خونینش، صحنه ناراحتکنندهای را رقم میزند. (اخطار اسپویلر: سرنوشت زویی) در نهایت زویی به کما میرود و میمیرد. اگر میخواهید در جریان فیلمهای مشابهی که برای تماشای خانوادگی مناسب هستند قرار بگیرید، میتوانید برای دریافت ایمیلهای هفتگی «شب فیلم خانوادگی» ثبتنام کنید.
این فیلم چه نکات مثبتی دارد
ژولی دلپی در هفتمین فیلم خود، از سبک کمدی رمانتیک دو فیلم پرفروش خود یعنی "2 روز در پاریس" و "2 روز در نیویورک" فاصله گرفته و فضایی دراماتیکتر و تیرهتر را دنبال میکند. فیلم "مادرم زویی" بر غم و اندوه یک مادر متمرکز است. دلپی علاوه بر نویسندگی و کارگردانی، در نقش ایزابل بازی میکند و فیلم، نمایشی است از توانایی او در به تصویر کشیدن حساس و واقعگرایانهی رفتارهایی که یک والدین در نجات فرزند خود ممکن است انجام دهد، حتی اگر این رفتارها کاملا منطقی نباشند. آرمیتاژ نیز در نقش پدری داغدار که درد و خشم ناشی از طلاق آنها همواره زیر سطح وجودش در حال جوشیدن است، قدرتمند ظاهر میشود.در برخی صحنهها، فضاهای بیمارستان بیپایان به نظر میرسند، اما دلپی از پرداختن به موضوع اصلی برای سرگرمکنندگی صرف پرهیز میکند. تغییر لحن در انتهای فیلم، داستان را وارد حوزهٔ علمی-تخیلی میکند، اما سبک آن بدون تغییر باقی میماند: واقعگرایی بیرحمانهٔ بصری، عدم استفاده از موسیقی متن، و اصرار بر پرداختن به مسائل دشوار. فیلم «زوی من» یک درام پرتنش است که با بازی و کارگردانی قانعکننده و با احتیاط انجام شده است. این فیلم یک اثر جذاب و جسورانه است که دلپی را به عنوان یک فیلمساز جسور و بااستعداد معرفی میکند.
دیدگاههای کاربران
دیدگاهی ثبت نشده است.