درباره فیلم
فیلم ترسناک بدنی کروننبرگ با صحنههای جنسی و خونین، یک شاهکار ترسناک و عجیب است.
تصاویر فیلم
پیشنهادهای مشابه
نمایش همهنقد و بررسی
معتبر: این تحلیلها بهترین و دقیقترین نتایج رو دارن! ما دادههای کافی و باکیفیت داشتیم و هوش مصنوعی ما نتایج مناسبی رو برای این دسته از فیلمها بهمون داده.
خشونت: خیلی زیاد
ترس: خیلی زیاد
ناهنجاری اجتماعی: خیلی زیاد
الگوی مثبت: کم
پیام مثبت: کم
خلاصه فیلم
ویرایشدر جرائم آینده، انسانها شروع به تکامل سریع در روشهای عجیب و جدید کردهاند، از جمله از دست دادن توانایی حس درد. مردم حتی شروع به انجام جراحیهای مختلف بر روی یکدیگر کردهاند. هنرمند اجرا، سائول تنزر (ویگو مورتنسن) به طور منظم اندامهای جدید و ناشناختهای را رشد میدهد، و شریکش، کاپریس (لیا سیدو)، به طور عمومی و در مقابل تماشاگران، آنها را جراحی و خارج میکند. سائول و کاپریس توسط وپت (دان مککلر) و تیملین (کریستن استوارت) از ثبت ملی اندامها مورد مشاوره قرار میگیرند، که میخواهند در مورد وضعیت سائول اطلاعات بیشتری کسب کنند. در همین حال، پسری کوچک که میتواند پلاستیک بخورد و هضم کند، توسط مادرش که او را هیولایی میداند، به قتل میرسد. پدر پسر (اسکات اسپیدمن) از سائول میپرسد که آیا او و کاپریس کالبدشکافی عمومی را بر روی بدن پسر انجام میدهند، با امید به کشف کلید دیگری از رازهای تکامل.
درباره این موارد گفتگو کنید
- خانوادهها میتوانند در مورد خشونت در فیلم جرایم آینده صحبت کنند. این صحنهها چه حسی در شما ایجاد کرد؟ هیجانانگیز بود؟ شوکآور؟ فیلم برای رسیدن به این اثر چه چیزی نشان داد یا نشان نداد؟ چرا این موضوع مهم است؟
- چگونه رابطه جنسی در این آینده به تصویر کشیده شده است؟ چه ارزش هایی منتقل می شود؟ رابطه جنسی در این آینده چگونه تکامل یافته است؟
- مزایا و معایب این آینده خاص چیست؟ آیا یک چشمانداز "دystopian" است؟ آیا چیزی امیدوارکننده وجود دارد؟
- اگر بدن شما میتوانست به روشی که شما انتخاب میکنید تکامل یابد، چگونه خواهد بود؟
- سبک بدنهورر چیست؟ چه مثالهای دیگری از این ژانر وجود دارد؟
آنچه والدین باید بدانند
ویرایشوالدین باید بدانند که جرایم آینده فیلمی علمی-تخیلی و ترسناک درباره بدن انسان به کارگردانی دیوید کراننبرگ است؛ این فیلم مکملی است بر برخی از آثار کلاسیک او در دهههای ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰. کسانی که با دنیای کراننبرگ آشنا نیستند احتمالا سردرگم خواهند شد، اما طرفداران او از تصاویر و ایدههای ترسناک و آزاردهندهاش لذت خواهند برد. خشونت شامل قتل شخصیتها با دریل برقی (با پاشیدن خون)، خفه کردن یک کودک توسط مادرش، صحنههای جراحی با نمایش اندامهای داخلی و بریدگیهای خونین، گوشتهای مثلهشده، استفراغ، تصاویر و صداها و صحنههای آزاردهنده و موارد دیگر است. سه زن کاملا برهنه ظاهر میشوند، دو شخصیت در حالی که برهنه هستند در کنار هم دراز کشیدهاند (رابطه جنسی فرض میشود)، یک شخصیت زخم جراحی شخصیت دیگر را میلیسد، و صحنههای بوسیدن، دلبری و گفتگوهای مرتبط با رابطه جنسی وجود دارد. الفاظ زشت به ندرت استفاده شده اما شامل کلمات فحش، دیک و اوه خدای من است. در پسزمینه یک مهمانی، نوشیدن مشروب وجود دارد. برای آگاهی از فیلمهای مشابه بیشتر، میتوانید برای دریافت ایمیلهای هفتگی شب فیلم خانوادگی ثبتنام کنید.
این فیلم چه نکات مثبتی دارد
در حالی که غیر طرفداران ممکن است از آن دوری کنند، کسانی که در باشگاه دیوید کراننبرگ هستند، با این بازگشت به فرم، مدیتیشنی بسیار غیر معمول اما درخشان از بدن انسان و گذر زمان، مسحور خواهند شد. از زمان اولین فیلمش در سال 1969، کراننبرگ عمدتا بر پیوند عجیب فناوری ساخته دست بشر و گوشت ساخته طبیعت تمرکز کرده است، در شاهکارهایی مانند ویدئودروم، مردههای جعلی و کراش. بعد از فیلمش در سال 1999، اگزیستنژ، او شروع به ساخت فیلمهایی با محوریت کمتر ترسناک و با بلوغ بیشتر کرد. جرایم آینده، قطعهای شگفتانگیز و مکمل فیلمهای قبلی او در ژانر وحشت بدن است، هم آنها را تکمیل میکند و هم فراتر میرود. بدون فاش کردن بهترین پیچش داستان، این فیلم حاوی تیزبینانهترین دیدگاه کراننبرگ در مورد تخریب انسانمحور زیستگاه طبیعی خودمان است.این بدان معنا نیست که جرایم آینده فیلمی غمانگیز است. این فیلم با اختراعات کروننبرگوارش بهطور مداوم شوک وارد میکند و غافلگیر میکند، مانند تخت آویزان عجیبی به شکل یک حشره غولپیکر، که برای حرکت و تنظیم به منظور کمک به خواب بهتر کاربر طراحی شده است. (همچنین یک صندلی ترسناک «خوراکی» وجود دارد که ظاهراً با نیتی مشابه طراحی شده است.) اما تمرکز اصلی فیلم مفهوم تکامل است، که در همه لایههای احساسی و بیولوژیکی آن جذاب است. همانطور که بدنها تغییر میکنند، انسانها راههایی برای سازگاری و کنترل پیدا میکنند. همانطور که تیملین اشاره میکند، جراحی به نوعی رابطه جنسی جدید تبدیل شده است و شخصیتها بدن خود را مثله و دستکاری میکنند تا زیبایی درونی خود را بیان کنند. کروننبرگ، استاد فیلمسازی، با سبک فیلمسازی سرد و بالینی خود بهخوبی موضوعاتش را بیان و تجسم میکند و موسیقی تپنده هاوارد شور حسی از وحشت را القا میکند.
دیدگاههای کاربران
دیدگاهی ثبت نشده است.