تصاویر فیلم
پیشنهادهای مشابه
نمایش همهنقد و بررسی
معتبر: این تحلیلها بهترین و دقیقترین نتایج رو دارن! ما دادههای کافی و باکیفیت داشتیم و هوش مصنوعی ما نتایج مناسبی رو برای این دسته از فیلمها بهمون داده.
خشونت: کم
ترس: کم
ناهنجاری اجتماعی: زیاد
الگوی مثبت: متوسط
پیام مثبت: متوسط
خلاصه فیلم
ویرایشدر یک نسخه جایگزین از دهه ۱۹۹۰، دانشآموز سال اول دبیرستان Wyrm (با بازی تئو تپلیتز) باید اولین بوسه خود را تجربه کند تا بتواند واحد درس جنسیت انسانی سطح یک را در منطقه مدرسهاش به عنوان بخشی از برنامه «هیچ کودکی تنها نماند» دولت به پایان برساند. در حالی که Wyrm بر منافع احتمالی عشقی تمرکز میکند که میتواند با آنها لب به لب شود، خود را با مصاحبه با اعضای جامعه در مورد برادر مرحومش، دیلن (با بازی لوکاس گیج)، برای مراسم یادبود سرگرم میکند.
درباره این موارد گفتگو کنید
- خانوادهها میتوانند در مورد نحوه برخورد اعضای خانواده Wyrm با غم و اندوه صحبت کنند. چگونه میتوانیم به کسی که از دست دادن عزیزی را تجربه کرده است، کمک کنیم؟ چرا ارتباط برقرار کردن تا این حد مهم است؟
- چرا فکر میکنید درگیری اصلی Wyrm در نیمهی فیلم حل میشود؟ این موضوع چگونه بر پایان خوش و سبک «و آنها تا ابد خوشبخت زندگی کردند» که در بسیاری از کمدیهای رمانتیک میبینیم، تأثیر میگذارد؟ آیا شما پایان واقعگرایانهتر را ترجیح میدهید یا پایان «راه رفتن در غروب» را؟
- رترو-فوتوریسم چیست و چه فیلمها یا سریالهایی در این ژانر دیدهاید؟ چرا این ژانر معمولاً زمینهی مناسبی برای علمی-تخیلی است؟
- مبنای فیلم از تغییر یک کلمه در نام قانون «نه به جا ماندن هیچ کودکی» در سال ۲۰۰۱ گرفته شده است، قانونی که در نحوه آموزش کودکان در مدارس مداخله میکرد. یک کلمه در یک شعار یا عبارت معروف را تغییر دهید و داستانی تخیلی مرتبط با عبارت جدید بسازید.
- آیا دراگونگلامور تعاملات جنسی را زیبا جلوه میدهد؟ چرا، یا چرا نه؟
آنچه والدین باید بدانند
ویرایشوِرم فیلمی کمدی دربارهٔ بلوغ است که حول موضوعات غم و اندوه، رقابت خواهر و برادری و فشارهایی که نوجوانان در رابطه با روابط عاطفی و جسمی احساس میکنند، میچرخد. این فیلم در نسخهای جایگزین از دهه ۱۹۹۰ اتفاق میافتد و برنامهای اجباری در مدرسه به نام «هیچ کودکی تنها نمیماند» را به تصویر میکشد، که بر اساس این ایده است که نوجوانان باید به سمت روابط جنسی تشویق شوند تا بتوانند شریک زندگی خود را پیدا کنند. در این فیلم، کودکان باید گردنبندهای الکترونیکی برای نظارت بر احساسات خود بپوشند که به طور خودکار پس از اولین بوسه جدا میشوند. علاوه بر صحنههای بوسه، گفتگوهای بیادبانهای در مورد آنچه معمولاً به عنوان «پایگاه سوم» از آن یاد میشود، وجود دارد. الفاظ زشت و توهینآمیز (مانند دیلدو و دیک) و همچنین الفاظ رکیک (مانند شیت و افینگ) به کار رفتهاند. تصاویری از سینههای زنان نیز نشان داده میشود. کلیشههای جنسیتی مانند «دخترها به پسران آسیبدیده جذب میشوند» برای طنز و تمسخر استفاده شدهاند، اما ممکن است برخی بینندگان جوان درک درستی از آن نداشته باشند. این موضوع باعث میشود شخصیت اصلی (که در سوگ برادر خود است) در خارج از صحنه با چکش به خودش آسیب برساند. یکی از شخصیتهای فرعی که به تازگی فلج شده است، مثالی مثبت از فردی است که با وجود ویلچر، زندگی پرباری دارد. برای اطلاع از فیلمهای مشابه، میتوانید برای دریافت ایمیلهای هفتگی شب فیلم خانوادگی ثبتنام کنید.
این فیلم چه نکات مثبتی دارد
جسورانه و غمانگیز بودن ترکیبی جاهطلبانه برای یک کمدی ۹۷ دقیقهای است و کریستوفر وینترباوئر نتوانسته آن را بهخوبی به تصویر بکشد. میتوان بهراحتی فهمید که چرا فیلم کوتاه اصلی او با عنوان Wyrm در جشنوارهها مورد توجه قرار گرفت. استفاده از استعاره نوجوانانی که بار سنگینی را بر دوش میکشند بهعنوان نمادی بصری برای جامعه که هنوز «لباس رسمی» نپوشیدهاند، هوشمندانه است و همچنین یادآوری خوبی است از اینکه نوجوانان چقدر میتوانند خودآگاه باشند، وقتی به نظر میرسد که بقیه دانشآموزان در مدرسه در حال تجربه «اولین بار» خود هستند. هم نوجوانان و هم بزرگسالان احتمالاً از فضای دهه ۹۰ فیلم لذت میبرند، جایی که مداخله دولت در بدن شهروندان بهگونهای است که میتوان آن را بسیار مثبت تلقی کرد. (بامزهترین بخش فیلم در پسزمینه است: تابلوهای اطلاعرسانی خدمات عمومی با عنوان «هیچ کودکی تنها نمیماند» که نگرانی از تنهایی کودکان در بزرگسالی را منعکس میکند.)اما در فیلم کامل Wyrm، نویسنده و کارگردان وینترباوئر مفهوم مرکزی را در نیمه راه رها میکند. در مصاحبهها، او توضیح داده است که میخواسته نشان دهد چگونه دانشآموزان دبیرستانی ممکن است تحت فشار برای پیشرفت در نردبان جنسی قرار بگیرند، اما در واقع لذت بردن از دوران نوجوانی فراتر از این است. او همچنین قصد دارد نشان دهد که شخصیتهای فرعی که در فیلمهای دیگر ممکن است به صورت سطحی به تصویر کشیده شوند، در واقع زندگیهای غنی و پیچیدهای دارند. هر دو ایده قدرتمندی هستند، اما در اینجا باعث میشوند فیلم کسلکننده شود. وجود Wyrm از آخرین بچهای در مدرسه که اولین بوسهاش را تجربه میکند به بچهای تبدیل میشود که برادر بزرگترش فوت کرده و بخشی از خانوادهای است که با غم و اندوه خود به خوبی کنار نمیآیند. این موضوع بسیار غمانگیز است، نه بسیار جالب، و احتمالاً بینندگان را با احساس اینکه فریب خوردهاند، ترک میکند. با این حال، در حالی که این تلاش ممکن است مانند افتادن در یک حفره Wyrm به نظر برسد، وینترباوئر به وضوح استعداد ایجاد شخصیتهای عجیب و غریب و مفاهیم اصلی را دارد، و حس شوخطبعی غیرمعمولی که میتواند شگفتانگیز باشد، بنابراین او را در لیست نظارت خود نگه دارید.
دیدگاههای کاربران
دیدگاهی ثبت نشده است.