تصاویر فیلم
پیشنهادهای مشابه
نمایش همهنقد و بررسی
معتبر: این تحلیلها بهترین و دقیقترین نتایج رو دارن! ما دادههای کافی و باکیفیت داشتیم و هوش مصنوعی ما نتایج مناسبی رو برای این دسته از فیلمها بهمون داده.
خشونت: خیلی زیاد
ترس: خیلی زیاد
ناهنجاری اجتماعی: زیاد
الگوی مثبت: کم
پیام مثبت: کم
خلاصه فیلم
ویرایشدر آپارتمان ۷A، تری جیونفریو (جولیا گارنر) یک رقصنده جوان است که تلاش میکند در شهر بزرگ موفق شود. او تا زمانی که مچ پایش را شکست، خوب پیش میرفت، و حالا همه او را به عنوان «دختری که افتاد» میشناسند. اما ناگهان، میننی (دایان ویست) و رومن کاستوت (کوین مکنالی) به او کمک میکنند و آپارتمان اضافهشان را به او پیشنهاد میدهند. اما همه چیز آنطور که به نظر میرسد نیست، چون تری به زودی متوجه این موضوع میشود.
درباره این موارد گفتگو کنید
- خانوادهها میتوانند در مورد خشونت در فیلمهای ترسناک صحبت کنند. آیا صحنههای خشونتآمیز فیلم ترسناک آپارتمان ۷A برای شما غافلگیرکننده بود؟ ترسناکترین لحظات فیلم چه بود؟
- شخصیتها چگونه استقامت، پشتکار و شجاعت خود را نشان میدهند؟ تری چگونه بر ترسهایش از اینکه به اندازه کافی خوب نیست غلبه میکند؟
- چرا فکر میکنید تری بعد از فرار به آپارتمان برمیگردد؟
- آیا فکر میکنید این فیلم مقدمهی خوبی برای معرفی «بچهی رزمری» است؟ چرا یا چرا نه؟
- آیا از پایانبندی راضی هستید؟ چرا، یا چرا نه؟
آنچه والدین باید بدانند
ویرایشوالدین باید بدانند که آپارتمان ۷A یک فیلم ترسناک پیشدرآمد برای فیلم مشهور ترسناک «نوزاد رزمری» است که در سال ۱۹۶۸ اکران شد. این فیلم مدرن، بر روی یکی از شخصیتهای فرعی فیلم ۱۹۶۸، تری جیونوفرئو، تمرکز دارد و زندگی او را تا زمان مرگش که در نوزاد رزمری دیده میشود، به تصویر میکشد. در طول فیلم، تری (جولیا گارنر) با مقدار زیادی خشونت ترسناک مواجه میشود، از جمله تصاویر وحشتناک، تهدیدات جنسی و تجاوز، حمله فیزیکی (با قیچی، چاقو)، مسمومیت، زخمی شدن با چاقو و تعقیب شدن. شخصیتها همچنین به میز بسته میشوند، مورد حمله قرار میگیرند، با چاقو زخمی میشوند، بریده میشوند، لگد میخورند و بیهوش میشوند. خشونتهای ترسناک شدیدی وجود دارد، از جمله تصاویر دلخراش، تهدیدات جنسی و خشونت جنسی تلویحی. یکی از شخصیتها، بینشهایی از یک هیولای شیطانی با شاخ در ظاهرهای مختلف میبیند، که در یکی از آنها دندانهای بزرگ و ترسناکی نشان داده میشود. در رویاها یا توهمات، هیولا روی او میخزد، در آینه ظاهر میشود و ناگهان از گوشهها بیرون میآید. یکی از شخصیتها، بینشی از یک نوزاد مرده خونین میبیند که در ماشین لباسشویی در حال چرخیدن است. یکی از شخصیتها خود را از پنجره بیرون میاندازد و از ارتفاع زیادی به یک ماشین و سپس به زمین سقوط میکند و خودکشی میکند. خون زیر شخصیتهای مرده و اجساد جمع میشود. یکی از شخصیتها چند بار استفراغ میکند. یکی از شخصیتها مخفیانه به نزد کسی میرود که میتواند سقط جنین غیرقانونی انجام دهد. آغاز این فرایند نشان داده میشود، با چند ابزار که به سمت پاهای باز یک زن حرکت میکنند، اما سپس این عمل متوقف میشود. زنی صفحهای از کتاب را باز میکند که حاوی نقاشی ابتدایی زنی برهنه (سینههای عریان نشان داده میشود) است که در حال به دنیا آوردن یک موجود شیطانی است. بزرگسالان به طور مکرر سیگار میکشند و نوشیدنیهای الکلی مصرف میکنند. یکی از شخصیتها به طور مکرر قرص مسکن برای مچ پا درد خود مصرف میکند. یک بار، او بیش از حد قرص مصرف میکند، خیلی «high» میشود، استفراغ میکند و در خیابان بیهوش میشود. الفاظ تند شامل «لعنتی»، «به جهنم»، «معلول» و «احمق» است. برای آگاهی از فیلمهای مشابه بیشتر، میتوانید برای دریافت ایمیلهای هفتگی شب فیلم خانوادگی ثبت نام کنید.
این فیلم چه نکات مثبتی دارد
جولیا گارنر در این پیشدرآمد ترسناک فوقالعاده است، اما متاسفانه آپارتمان 7A به گارنر خیلی کم میدان داده است. تصور اینکه ظرافتهای چهره تری، ریزهکاریهای چهره و واکنشهای پیچیده و عمیق او توسط کارگردان به او گفته شده یا در داستان نوشته شده، دشوار است. بازی گارنر اصیل و ظریف است و تقریباً این فیلم را از وسط مبهم و تلاش آن برای تعریف خود در برابر یک کلاسیک ترسناک تمامعیار نجات میدهد. اما در نهایت، این پیشدرآمد چیزی برای گفتن یا اضافه کردن ندارد و برخی از صحنههای ترسناک کمی لوس و دمدستی میشوند. شاید بزرگترین گناه این فیلم ترسناک نبودن آن است. البته، این فیلم موفق میشود چند تصویر دلخراش را به عنوان صحنههای ترسناک به زور وارد کند، اما در مقابل عدم وجود هویت قوی از آنچه این فیلم میخواهد باشد، بیاثر میمانند.در لحظهای کوتاه، فیلم بهنوعی نقد فمینیستی این داستان بهعنوان استعارهای از مبارزه بر سر کنترل بدن و حقوق باروری زنان نزدیک میشود، اما بهسرعت این ایده خنثی میشود. درعوض، قوس داستانی، شخصیتهای مکمل و اجتنابناپذیری مرگ قریبالوقوع تری، همگی به محصول نهایی ضعیفی منجر میشوند. پایان فیلم نیز کمکی نمیکند، زیرا ضد اوج است، هیجانانگیز یا غافلگیرکننده نیست و نتیجهای از پیش تعیینشده است. درنهایت، آنچه باقی میماند، بازگویی توخالی داستانی است که بیش از ۵۰ سال پیش بهمراتب بهتر روایت شده بود.
دیدگاههای کاربران
دیدگاهی ثبت نشده است.