تصاویر فیلم
پیشنهادهای مشابه
نمایش همهنقد و بررسی
معتبر: این تحلیلها بهترین و دقیقترین نتایج رو دارن! ما دادههای کافی و باکیفیت داشتیم و هوش مصنوعی ما نتایج مناسبی رو برای این دسته از فیلمها بهمون داده.
خشونت: زیاد
ترس: متوسط
ناهنجاری اجتماعی: زیاد
الگوی مثبت: کم
پیام مثبت: خیلی کم
خلاصه فیلم
ویرایشدر هیچ مردی از خدا، اف بی آی مأمور بیل هاگمایر (الیجاه وود) را برای مصاحبه با قاتل سریالی محکوم تد باندی (لوک کربی) منصوب میکند تا تلاش کند دادههای روانشناختی جمعآوری کند. در سالهای منتهی به اعدام باندی، این دو یک رابطه پیچیده را توسعه میدهند.
درباره این موارد گفتگو کنید
- خانوادهها میتوانند در مورد این موضوع بحث کنند که چگونه باندی از این واقعیت که بسیاری از زنان در جامعه بهطور معمول مهربان و کمککننده هستند، سوءاستفاده کرد تا آنها را به سمت خطر بکشاند. چگونه میتوان در عین حال که به دیگران مهربانی میکنیم، ایمنی خود را نیز حفظ کنیم؟
- به نظر شما چرا باندی موضوع مورد علاقه فیلمسازان است؟ آیا فکر میکنید ساختن فیلمهایی درباره شروران واقعی به بزرگداشت آنها کمک میکند، حتی اگر در فیلمها محکوم شوند؟ به نظر شما چرا ژانر جنایت واقعی اینقدر محبوب است؟
- در کتاب هیچ مرد خداوندی چه چیزی در مورد تفاوت افرادی که مرتکب اعمال شرورانه میشوند و افرادی که مرتکب نمیشوند، گفته شده است؟
- بیل هاگمایر چگونه خودکنترلی و صداقت خود را نشان میدهد؟ چرا این نقاط قوت شخصیتی مهم هستند؟
آنچه والدین باید بدانند
ویرایشوالدین باید بدانند که فیلم «هیچ مردی از خدا نیست» یک درام مبتنی بر واقعیت است که گفتگوهای بین قاتل و متجاوز زنجیرهای مشهور تد باندی (با بازی لوک کربی) و روانشناس افبیآی، بیل هاگمایر (با بازی الیجا وود) را در سالهای منتهی به اعدام باندی به تصویر میکشد. این فیلم یک مطالعه شخصیت است و هیچ پیام مثبت یا درس آموختهای ندارد. همچنین بسیار خشک است: بیشتر صحنهها فقط دو مرد در یک اتاق هستند که در مورد خشونت افراطی صحبت میکنند، یکی از آنها بدون هیچ همدردی یا توجهی به قربانیان خود. با این حال، گفتگوها به شدت آزاردهنده میشوند زیرا باندی به طور گرافیکی جزئیات حملات خود را شرح میدهد. وقتی باندی وحشتناکترین توصیف خود از یک تجاوز و قتل را بیان میکند، آن را به صورت نجوا و به روشی هیپنوتیزمکننده بیان میکند که بار جنسی آزاردهندهای دارد. در حالی که تصاویری از تصاویر شهوانی فیلم را همراهی میکنند - مانند زنانی که جورابهای بلند خود را بالا میکشند، یا مردی که دست خود را روی رانهای زنی میکشد - اما بازسازی تصویری جنایات وحشتناک باندی در مقابل دوربین رخ نمیدهد. عنوان فیلم اشارهای به این واقعیت است که هاگمایر تحت هدایت ایمان خود است؛ در حالی که گفتگوهایی در مورد خدا وجود دارد، اما همچنین تصویری منفی از یک شخصیت انجیلی ارائه میشود. زبان تند شامل کلمات «bulls--t»، «f--k» و «goddamn» است. برای اطلاع از فیلمهای مشابه بیشتر، میتوانید برای دریافت ایمیلهای هفتگی شب فیلم خانوادگی ثبت نام کنید.
این فیلم چه نکات مثبتی دارد
با حال و هوای مذهبی، این درام قدیس در مقابل گناهکار بیشتر از اینکه جذاب باشد، شوکآور است. بیشتر یک بازی گپزنی گربه و موش است، و فاقد راز و خطر فیلم «سکوت برهها» با طرح مشابه است. هاگمایر، با رفتار مودبانه، یک مسیحی متعصب است که هر روز را با دعا شروع میکند و با بدترین افراد جامعه تعامل دارد تا کار خدا را انجام دهد: او نیاز دارد تا نحوه تفکر یک قاتل زنجیرهای را درک کند تا بتواند قاتلان زنجیرهای دیگر را دستگیر کند. مانند کلاریس در فیلم «برهها»، هاگمایر ظاهراً آرام و خونسرد است، حتی زمانی که در درون مضطرب است. اما «هیچ مردی از جانب خدا» بر اساس زندگی واقعی است و باندی قطعاً دیگر تهدیدی برای جامعه نیست. او ممکن است مغرور باشد، اما به خوبی در بخش اعدام زندانی است، و هاگمایر در حال تعقیب یک قاتل در میدان نیست. و البته، از آنجایی که هاگمایر مرد است، باندی او را به عنوان یک دوست میبیند، نه طعمه. در حالی که کارگردان، آمبر سیل، سعی دارد نشان دهد که موضوع مهمی در میان است - هاگمایر سعی دارد جزئیات قتلهای باندی را برای تسکین خانوادهها قبل از اعدام باندی کشف کند - اما نمیتوان نادیده گرفت که باندی یک مرد مرده متحرک است.اگر در این مورد تردیدی وجود دارد، زمانی که باندی در نهایت به صورت جز به جز توضیح میدهد که چگونه قربانیان خود را هدف قرار داده، تعقیب کرده، مورد تجاوز قرار داده و به قتل رسانده، این واقعیت که فیلمسازان تصمیم گرفتهاند این صحنهها را در فیلم بگنجانند، احساس تنفر و انزجار ایجاد میکند. باندی به مجلات کارآگاهی دهه 1960 به عنوان راهنمایی برای چگونگی فرار از مجازات قتل اشاره میکند و تصاویری از زنان بسته شده را نشان میدهد که به بینندگان القا میکند این تصاویر برای باندی تحریککننده جنسی بودهاند. به همین ترتیب، زمانی که باندی اعمال وحشتناک خود را برای هاگمایر بازگو میکند، لحن و بیان او شدتی دارد که پتانسیل مشابهی را القا میکند. در حالی که این فیلم قرار است درباره هاگمایر آرام و کنترلشده باشد - بهترین پروفایلساز جنایی در تاریخ - باندی پویا و پرانرژی، توجه را به خود جلب میکند و فیلم را درباره خود او میکند، حتی اگر این قصد اصلی نباشد. متاسفانه، تنها چیزی که طنینانداز میشود این است که یک مرد، از طریق اعمال شرورانه خود، به یک شرور مشهور تبدیل شد؛ و دیگری، به یک قهرمان ناشناس.
دیدگاههای کاربران
دیدگاهی ثبت نشده است.











































