درباره فیلم
فیلم کلاسیک بروس لی حاوی صحنههای خشونت، سلاح و توهینهای نژادپرستانه است.
تصاویر فیلم
پیشنهادهای مشابه
نمایش همهنقد و بررسی
معتبر: این تحلیلها بهترین و دقیقترین نتایج رو دارن! ما دادههای کافی و باکیفیت داشتیم و هوش مصنوعی ما نتایج مناسبی رو برای این دسته از فیلمها بهمون داده.
خشونت: زیاد
ترس: زیاد
ناهنجاری اجتماعی: زیاد
الگوی مثبت: کم
پیام مثبت: کم
خلاصه فیلم
ویرایشفیست آف فیوری ماجرای چن زن، هنرمند رزمیکار (با بازی بروس لی) را دنبال میکند که درصدد انتقام از کسانی است که به باور او در مرگ استاد و مربیاش مقصرند.
درباره این موارد گفتگو کنید
- خانوادهها میتوانند در مورد خشونت در مشت خشم صحبت کنند. آیا این صحنهها تکاندهنده یا هیجانانگیز بودند؟ چرا؟ آیا اغراقآمیز بودن صحنههای مبارزه بر لذت شما از تماشای آنها تأثیر گذاشت؟ آیا مواجهه با رسانههای خشونتآمیز، حساسیت کودکان نسبت به خشونت را کاهش میدهد؟
- درباره شخصیت چن بحث کنید. انگیزههای او چیست؟ آیا او را یک الگوی مثبت میدانید؟ چه نقاط قوت شخصیتی را نشان میدهد؟
- چگونه زنان در این فیلم به تصویر کشیده شدهاند؟ آیا فکر میکنید اگر این فیلم امروز ساخته میشد، متفاوت بود؟
- درباره نژادپرستی که شخصیتهای ژاپنی نسبت به شخصیتهای چینی نشان دادند صحبت کنید. آیا این موضوع جزئی جداییناپذیر از داستان بود؟ آیا فکر میکنید این نمایشی واقعگرایانه از آن دوره زمانی بود؟
- درباره جذابیت بروس لی صحبت کنید. چه چیزی او را به چنین ستاره ای نمادین تبدیل کرده است؟
آنچه والدین باید بدانند
ویرایشدر فیلم مشت خشم، بروس لی هنر رزمی خود را در صحنههای اکشن فراوان به نمایش میگذارد. این فیلم در شانگهای دهه ۱۹۱۰ اتفاق میافتد و چن ژن (با بازی بروس لی) سعی در انتقام مرگ معلمش دارد. شخصیتهای ژاپنی در این فیلم نژادپرست و تحقیرکننده همتایان چینی خود هستند و خصوصیات، ظاهر و رنگ پوست آنها را مسخره میکنند. برخی از هنرجویان زن هنرهای رزمی در حال تمرین نشان داده میشوند، اما نقشهای آنها جزئی است. خشونت در سراسر فیلم وجود دارد. صحنههای مبارزه اغلب طولانی و بسیار نمایشی هستند و با افتادنها و صداهای اغراقآمیز، این صحنهها را به سبک آن دوران و کمتر "واقعگرایانه" از فیلمهای اکشن مدرن نشان میدهند. بیشتر جراحات جزئی هستند، اما چند شخصیت از دهان خونریزی میکنند و برخی توسط چن کشته میشوند. سپس او اجساد آنها را به نمایش میگذارد تا به عنوان هشدار عمل کند. شخصیتها عمدتاً با دست خالی میجنگند، اما گاهی از سلاحهای تخصصی مانند نانچیکو و شمشیر، یا اشیاء معمولی مانند میز و جارو استفاده میکنند. در یک صحنه، یک رقاص زن برای سرگرمی تماشاگران، لباس خود را درمیآورد. لباس او فقط بخشی از سینههایش را میپوشاند و او لباس زیر خود را برمیدارد، قبل از اینکه کاملاً از پشت عریان نشان داده شود. برخی از شخصیتها در حال نوشیدن و سیگار کشیدن در جمع دیده میشوند، که مناسب آن دوره است، اگرچه هیچکدام به افراط انجام نمیشود. این فیلم با زیرنویس و نسخه دوبله در دسترس است و گاهی به آن "اتصال چینی" هم گفته میشود. برای اطلاع از فیلمهای مشابه، میتوانید برای دریافت ایمیلهای هفتگی شب فیلم خانوادگی ثبت نام کنید.
این فیلم چه نکات مثبتی دارد
یک شاهکار از ژانر هنرهای رزمی، این فیلم اکشن نمادین سال ۱۹۷۲ اثری ماندگار در سینما برجای گذاشته است. صحنههای مبارزه تئاتری مشت خشم همچنان جذاب هستند، با وجود اینکه از نظر استانداردهای امروزی اغراقآمیز به نظر میرسند. حضور قدرتمند لی بر روی پرده سینما نیز برای جذاب کردن داستانی که از کاغذی که فیلمنامه روی آن چاپ شده نازکتر است، کافی است، داستانی که در نبود صحنههای اکشن و پرهیجان، کند و خستهکننده میشود.با وجود تلاش جاهطلبانهای برای گنجاندن تاریخ و سیاست در داستانی درباره هنرهای رزمی، نمایش شخصیتهای ژاپنی به عنوان نژادپرستان غیرقابل بخشش، منجر به گفتگوهای نامناسب زیادی شده است. این موضوع با عادت دوبله فیلمهای هنگکنگ دهه ۱۹۷۰ با بازیگرانی با لهجه عمدتا آمریکایی (نسخهای از فیلم با زیرنویس نیز موجود است) تشدید میشود. با این حال، اگر بتوانید این آثار باقیمانده از فیلمسازی بینالمللی در دورانی گذشته را نادیده بگیرید، مشت خشم همچنان مشت محکمی است که درس تاریخ را به طرفداران ماجراجوییهای اکشن و صحنههای مبارزهای با دقت طراحیشده، میآموزد.
دیدگاههای کاربران
دیدگاهی ثبت نشده است.