درباره فیلم
در یک برنامه تلویزیونی واقعنمای مکزیکی، شرکتکنندگان فحاشی، نوشیدن الکل و سیگار کشیدن را به نمایش میگذارند.
تصاویر فیلم
پیشنهادهای مشابه
نمایش همهنقد و بررسی
معتبر: این تحلیلها بهترین و دقیقترین نتایج رو دارن! ما دادههای کافی و باکیفیت داشتیم و هوش مصنوعی ما نتایج مناسبی رو برای این دسته از فیلمها بهمون داده.
خشونت: خیلی کم
ترس: خیلی کم
ناهنجاری اجتماعی: زیاد
الگوی مثبت: متوسط
پیام مثبت: متوسط
خلاصه فیلم
ویرایشمید این مکزیکو یک مجموعه تلویزیونی واقعگرای (بهطور عمده) اسپانیاییزبان است که گروهی از اشرافزادگان محله پولانکو در مکزیکو سیتی، مکزیک را دنبال میکند. از جمله اعضای این گروه میتوان به کارلوس گیرون لونگریا، بازیگر و مجری هواشناسی تلویزیون؛ کیتزیا میتر، زنی از یک خانواده تاریخی مکزیکی که زندگی خود را در معرض دید عموم گذراندهاند؛ و شانیک اسپه، خواننده و مجری تلویزیون، اشاره کرد. همچنین افرادی مانند کولومبا دیاز، مدل، هانا جاف، فارغالتحصیل هاروارد، و روبی چکا، عضو یک خانواده معروف دامداری، به این گروه میپیوندند. همچنین افرادی از ایالات متحده که به مکزیک مهاجرت کردهاند، از جمله شانتال تروخیو، بلاگر مد مکزیکی-آمریکایی، و لیز وودبرن، که پس از ازدواج با همسر مکزیکی خود به این کشور نقل مکان کرده است، به این گروه میپیوندند. از شرکت در رویدادهای مهم تا یادگیری آخرین شایعات در مورد یکدیگر، این گروه تعریف میکند که مکزیکی بودن به چه معناست، به روشی که کلیشههای محبوب ایالات متحده را به چالش میکشد.
درباره این موارد گفتگو کنید
- خانوادهها میتوانند در مورد کلیشههای متعددی که در سریال ساختهشده در مکزیک به کار رفته است، صحبت کنند. این شخصیتپردازیها از کجا نشات میگیرند؟ چرا اینقدر پایدار هستند؟
- آیا برنامههای واقعنمای مثل «ساخت مکزیک» روشی مناسب برای ارائه فرصتی به افراد خارج از مکزیک است تا به شکلی متفاوت در مورد مکزیک و مکزیکیها فکر کنند؟ آیا برای این کار از کلیشههای دیگری هم استفاده میشود؟
آنچه والدین باید بدانند
ویرایشوالدین باید بدانند که «ساخت مکزیک» یک مجموعه تلویزیونی واقعنما به زبان اسپانیایی است که گروهی از جوانان ثروتمند و اشرافی در شهر مکزیکو سیتی را به تصویر میکشد. درست مثل بسیاری از برنامههای واقعنمای آمریکایی، این مجموعه شامل گپ و گفت و بحثهای فراوان، روابط پرتنش، و مشکلات ازدواج و فرزندپروری است. در این مجموعه، فحاشی (به هر دو زبان انگلیسی و اسپانیایی)، نوشیدن الکل (مانند شراب، آبجو، مشروبات الکلی قوی و غیره)، و سیگار کشیدن (سیگار و سیگار برگ) به وفور دیده میشود. همچنین لوگوی برندهایی مانند اپل، لامبورگینی و کورونا به وضوح نمایش داده میشود. در این مجموعه، بحثهایی در مورد کلیشههای مکزیکی مطرح میشود و گاهی به کلیشههایی که مکزیکیها در مورد دیگران دارند نیز اشاره میشود.
این فیلم چه نکات مثبتی دارد
این مجموعه نگاهی دارد به «فرساها» که به معنای «توتفرنگی» در انگلیسی است، اما در مکزیک به شخصیتپردازی کلیشهای افراد ثروتمند، تحصیلکرده و برخوردار در طبقهی بالای جامعه اشاره دارد. در حالی که برخی از اعضا با افتخار نقش خانوادهشان را در جامعهی مکزیک به نمایش میگذارند (برخی با کمک کتابهای قدیمی جامعه، مطبوعات و روایتهای تاریخی)، دیگران ادعا میکنند که جایگاهشان نتیجهی داشتن پول یا مشهور بودن است. با این حال، همهی آنها در مورد این واقعیت که یک گروه نخبه هستند که در مورد افرادی که با آنها وقت میگذرانند و افرادی که باید از آنها محتاط باشند، بسیار مراقب هستند، صادق هستند. آنها همچنین تمام درام صابونمانند را که از برنامههای واقعنمای ایالات متحده و آمریکای لاتین انتظار میرود، ارائه میدهند.برخی از بازیگران این مجموعه تلویزیونی اظهار میکنند که حضور در این برنامه فرصتی است برای مقابله با تصویر منفی مکزیکیها که توسط دونالد ترامپ، رئیسجمهور آمریکا، بیان شده است و به چالش کشیدن کلیشههای رایج در مورد مکزیکیها در سراسر جهان. به همین منظور، این مجموعه تلویزیونی با بازیگرانی با پوست روشن و تحصیلکرده و اغلب انگلیسیزبان، سوالاتی را در مورد نگرش مکزیکیها نسبت به نژاد و طبقه اجتماعی مطرح میکند. این مجموعه همچنین برخی از ارزشهای فرهنگی رایج در مکزیک را به نمایش میگذارد، از جمله اعتقادات قوی کاتولیک، اولویت دادن به خانواده و تقویت نقشهای جنسیتی خاص. افرادی که اطلاعات کمی در مورد مکزیک دارند ممکن است از آنچه در این مجموعه میبینند شگفتزده شوند، اما اگر به دنبال نگاهی منحصر به فرد به یک برنامه واقعنمای تلویزیونی هستید، فرمول این مجموعه چیز جدیدی نیست.
دیدگاههای کاربران
دیدگاهی ثبت نشده است.