تصاویر فیلم
پیشنهادهای مشابه
نمایش همهنقد و بررسی
معتبر: این تحلیلها بهترین و دقیقترین نتایج رو دارن! ما دادههای کافی و باکیفیت داشتیم و هوش مصنوعی ما نتایج مناسبی رو برای این دسته از فیلمها بهمون داده.
خشونت: کم
ترس: کم
ناهنجاری اجتماعی: متوسط
الگوی مثبت: کم
پیام مثبت: متوسط
خلاصه فیلم
ویرایشچرا دروغ میگوییم؟ چگونه دروغ گفتن را توجیه میکنیم؟ دروغ گفتن مداوم به خودمان، عزیزانمان و کارفرمایانمان تا چه حد بر رفاه اجتماعی و اقتصادی ما تاثیر منفی میگذارد؟ اینها فقط برخی از سوالاتی هستند که در (بی) صداقت: حقیقت دروغها مطرح میشوند. این مستند که بر کار محققان دانشگاهی، بهویژه دن آرلی از دانشگاه دوک، متمرکز است، به بررسی علم دروغ گفتن و همچنین موقعیتها و سناریوهایی میپردازد که در آنها احتمال دروغ گفتن ما بیشتر است. بحث در مورد این یافتهها با شهادتهای بسیاری از افرادی که در حین دروغ گفتن دستگیر شدهاند و مجبور به تحمل عواقب دروغهایشان شدهاند، تقویت میشود: داور NBA که بر بازیهایی که قضاوت میکرد شرطبندی میکرد، زنی که از طریق وبسایت اشلی مدیسون به شوهرش خیانت کرد، یک معاملهگر روزانه و دیگران. برخی از راهحلهای احتمالی مورد بحث قرار میگیرند، مانند روشهایی که به وسیله آن به فرزندانمان آموزش میدهیم دروغ نگویند، و همچنین رویکردهای روانشناختی که باعث میشوند افراد به طور کلی کمتر دروغ بگویند.
درباره این موارد گفتگو کنید
- خانوادهها میتوانند در مورد مستندها صحبت کنند. این فیلم چگونه ادعاهای اصلی خود را در مورد بیصداقتی ارائه میدهد؟
- علاوه بر بحث در مورد آزمایشها و مطالعات آکادمیک، این مستند همچنین مصاحبههایی را با ورزشکاران، معاملهگران روز، حسابداران و داورانی نشان میدهد که دروغ گفتن و تقلب کردن آنها افشا شده است. این مصاحبهها چگونه جنبه شخصی به آزمایشها و مطالعات میدهند؟ اگر این مصاحبهها در مستند گنجانده نمیشدند، چه چیزی از دست میرفت؟
- آیا این مستند پیشنهادهای کافی برای تغییر رفتارهایی که دروغگویی را ایجاد میکنند ارائه داد، یا فکر میکنید راهحلهای بالقوه کافی پیشنهاد نشد؟
- برای ایدههای بیشتر، راهنمای فیلمسازان را ببینید.
آنچه والدین باید بدانند
ویرایشوالدین باید بدانند که (بی) صداقت: حقیقت در مورد دروغ، مستندی است در سال ۲۰۱۵ که دلایل دروغ گفتن، موقعیتهایی که در آن احتمال دروغ گفتن بیشتر است و توجیهاتی که حتی بهترین ما در هنگام دروغ گفتن ارائه میدهیم را بررسی میکند. اگرچه این مستند، پژوهشی جذاب و علمی در مورد دروغ است و شامل شهادتهای زیادی از افرادی از همه اقشار جامعه است که در حال دروغ گفتن بودهاند و به خود و اطرافیانشان آسیب رساندهاند، اما برخی از صحنهها برای کودکان نامناسب است، بهویژه صحنههایی که تاکتیکهای بازاریابی چریکی را در اقتباس سینمایی کتاب پرفروش «امیدوارم در جهنم برایشان آبجو سرو کنند» نشان میدهد؛ این بخش شامل عناوین وبلاگ و فصلها در صفحه نمایش با انواع فحشها، ارجاعات به رابطه جنسی دهانی و مقعدی، و همچنین رابطه جنسی با افراد نابینا و ارجاعات تحقیرآمیز به افراد عقبمانده ذهنی است. صحنه دیگری نیز زنی را نشان میدهد که در مورد خیانت زناشویی خود با استفاده از وبسایت اشلی مدیسون صحبت میکند. یک مورد استفاده از کلمه «فحش» وجود دارد. تصاویر جنسی مختصری از زنان در تبلیغات تلویزیونی ۱-۹۰۰ دهه ۱۹۸۰ وجود دارد. همچنین تصاویری مختصر از نوجوانی در بیمارستان با سوختگی در ۷۰ درصد بدن او وجود دارد. با این حال، این فیلم همچنین روشها و رویکردهایی را مورد بحث قرار میدهد که میتوانیم تمایل خود به دروغ گفتن را کنترل کنیم و مزایای شخصی و اقتصادی مثبت صداقت را بررسی میکند؛ همچنین، همه افرادی که در مورد دروغ گفتن صحبت میکنند، پشیمانی و درک عواقب اعمال خود را نشان میدهند. برای اطلاع از فیلمهای مشابه بیشتر، میتوانید برای دریافت ایمیلهای هفتگی شب فیلم خانوادگی ثبت نام کنید.
این فیلم چه نکات مثبتی دارد
برخی ممکن است از مطالعاتی که ثابت میکند مردم تمایل دارند دروغ بگویند، اگر به نفعشان باشد و بتوانند از عواقب آن فرار کنند، شگفتزده نشوند، اما این مستند همچنان نگاهی جالب به چرایی و چگونگی دروغ گفتن ما دارد. این مستند همچنین به این موضوع میپردازد که چگونه ما به عنوان یک گونه، حتی صادقترین افرادمان، به نظر میرسد که برای دروغ گفتن برنامهریزی شدهایم. در حالی که این مستند بر کار و یافتههای دان آرلی، پژوهشگر دانشگاه دوک متمرکز است، مصاحبههایی را نیز با افرادی نشان میدهد که دروغ گفتن و تقلب کردن خود را توجیه میکردند، تا زمانی که دروغ گفتن و تقلب کردن به یک زندگی غیرقابل توقف خود تبدیل شد و آنها گرفتار شدند و مجبور به تحمل عواقب آن شدند.برخی از شهادتها در مورد دروغ گفتن واقعاً شوکآور هستند، بهویژه مدیر تبلیغاتی که یک کمپین بازاریابی کاملاً ناپسند را برای فیلم اقتباسی از کتاب پرفروش «امیدوارم در جهنم برایشان آبجو سرو کنند» آغاز کرد. اصل «هرگونه تبلیغ، تبلیغ خوبی است» معنای نگرانکنندهای به خود میگیرد وقتی این مدیر با تماسها و پستهای وبلاگی ناشناس وانمود میکند که علیه «فرهنگ تجاوز» اعتراض میکند، فرهنگی که بسیاری باور دارند کتاب و نویسندهاش آن را جشن میگیرند، با امید به اینکه افراد بیشتری را به دیدن فیلم ترغیب کند. اگرچه این مستند میتوانست چند مثال و پیشنهاد بیشتر در مورد نحوه محدود کردن تمایلات درونی ما برای دروغ گفتن ارائه دهد، اما شروع برخی راهحلهای احتمالی را نشان میدهد.
دیدگاههای کاربران
دیدگاهی ثبت نشده است.









































