درباره فیلم
خشونت، زبان هوشمندانه در تریلر دلهرهآور و خشن فضا.
تصاویر فیلم
پیشنهادهای مشابه
نمایش همهنقد و بررسی
معتبر: این تحلیلها بهترین و دقیقترین نتایج رو دارن! ما دادههای کافی و باکیفیت داشتیم و هوش مصنوعی ما نتایج مناسبی رو برای این دسته از فیلمها بهمون داده.
خشونت: زیاد
ترس: زیاد
ناهنجاری اجتماعی: زیاد
الگوی مثبت: متوسط
پیام مثبت: متوسط
خلاصه فیلم
ویرایشدر اسلینگ شات، فضانورد جان (کیسی افلک) از خواب مصنوعی در سفینه اودیسه-۱ بیدار میشود. او در حال سفر در فضا به سمت قمر زحل، تیتان، است و همراهش کاپیتان فرانکس (لارنس فیشبرن) و همکارش نش (تامر کاپون) هستند. داروهایی که برای خواب مصنوعی لازم است به نظر میرسد باعث گیجی شدهاند و جان مدام صدای زویی (امیلی بیچم) را میشنود، زنی که درست قبل از شروع سفرش ملاقات کرده بود. سپس یک پنل در سفینه به طور مرموزی شل میشود، هرچند نه در تشخیصها و نه در فید ویدیویی چیزی اشتباه به نظر نمیرسد. با این حال، به بدنه سفینه آسیب وارد شده و نش شروع به ترس میکند که سفینه نتواند مانور اسلینگ شات را در اطراف مشتری که به آنها اجازه تکمیل ماموریتشان را میدهد، تحمل کند. او میخواهد برگردد و به خانه برود و سعی میکند جان را هم با خودش همراه کند، در حالی که کاپیتان فرانکس مصمم است به حرکت ادامه دهد. با گذشت زمان، تشخیص واقعیت از توهمات ذهنی سختتر و سختتر میشود.
درباره این موارد گفتگو کنید
- خانوادهها میتوانند در مورد خشونت موجود در فیلم اسلینگشات صحبت کنند. این صحنهها چه احساسی در شما ایجاد کرد؟ آیا هیجانانگیز بود؟ تکاندهنده؟ فیلم برای رسیدن به این تاثیر چه چیزی را نشان داد و چه چیزی را نشان نداد؟ چرا این موضوع مهم است؟
- شما پایان فیلم را چگونه تفسیر کردید؟ به نظر شما واقعا چه اتفاقی در کشتی افتاد؟
- شخصیتها شجاعت را به نمایش میگذارند؟ چه چیزی لازم است تا کسی برای ماموریتی فضایی مثل این ثبت نام کند؟
آنچه والدین باید بدانند
ویرایشوالدین باید بدانند که اسلینگشات یک فیلم علمی تخیلی هوشمند و خشن است در مورد ماموریتی به تیتان، بزرگترین قمر زحل. دورههای طولانی خواب مصنوعی باعث گیج شدن خدمه ماموریت (کیسی افلک، لارنس فیشبرن و تومر کاپون) میشود و تشخیص واقعیت دشوار میگردد. خشونت شامل استفاده از اسلحه برای تهدید و کتک زدن افراد، لکههای خون، زخمهای خونین، پرتاب یک شخصیت به دیوار، مبارزه، خفه کردن، مشت زدن، توهم (یک بازو در حال جهش و غیره)، چیزهای ترسناک، برخورد یک شخصیت با یک پنل افتاده و موارد بیشتر است. زبان گاه به گاه شامل کلمات فحش، کلمات رکیک و عبارات مذهبی است. دو شخصیت به صورت عاشقانه یکدیگر را میبوسند و شروع به درآوردن لباسهایشان میکنند؛ رابطه جنسی تلویحا نشان داده میشود. یک شخصیت از بطری مشروب خانگی مینوشد و نوشیدن الکل در موارد دیگر نیز به صورت جزئی نشان داده میشود. برای اطلاع از فیلمهای مشابه بیشتر، میتوانید برای دریافت ایمیلهای هفتگی شب فیلم خانوادگی ثبت نام کنید.
این فیلم چه نکات مثبتی دارد
فیلمی علمی-تخیلی، تاثیرگذار و هوشمندانه که بر روی تعداد کمی از شخصیتها و یک مکان خنثی (بدون در نظر گرفتن فلش بکهای مربوط به زمین) متمرکز است، این فیلم ترسناک ذهن شما را درگیر خواهد کرد. با فیلم Slingshot، میکائیل هافستروم، کارگردان متولد سوئد، به قلمرویی که در بهترین فیلم خود تا به امروز، 1408، کاوش کرده بود، بازمیگردد. آن فیلم نیز فقط چند شخصیت اصلی و یک مکان داشت و هر اتفاقی که میافتاد، حاصل تخیل، تجربه و حس بود؛ هیچ چیز ملموس یا قابل اتکایی وجود نداشت.احساس میشود که چیزها در اینجا مشابه هستند. از لحظهای که پرتابکننده شروع میشود، یک صدای کامپیوتری به جان میگوید که داروهای خواب مصنوعی میتوانند باعث سردرگمی، تهوع، سرگیجه و گیجی شوند، و بینندگان میتوانند آن را در نحوه استفاده هافستروم از فضا احساس کنند. و اجرای خوابآلود افلک به ما میگوید که او به طور کامل به همه چیز اطرافش متصل نیست. فلشبکهای معمولتر به جان و زویی که در حال آشنا شدن با یکدیگر هستند ممکن است به نظر برسد که حواسپرتی است، اما برای ریتم فیلم (که دورههای استراحت را ارائه میدهند) و همچنین ساختار احساسی آن ضروری هستند. تقریباً هر صحنه با حداقل دو احتمال (واقعی بود یا نه؟) به پایان میرسد، و این تنش با پیشرفت چیزها افزایش مییابد. پرتابکننده یک فیلم محکم و ضربهای به معده است، گاهی بیرحم اما بینهایت جذاب.
دیدگاههای کاربران
دیدگاهی ثبت نشده است.