تصاویر فیلم
پیشنهادهای مشابه
نمایش همهنقد و بررسی
معتبر: این تحلیلها بهترین و دقیقترین نتایج رو دارن! ما دادههای کافی و باکیفیت داشتیم و هوش مصنوعی ما نتایج مناسبی رو برای این دسته از فیلمها بهمون داده.
خشونت: متوسط
ترس: کم
ناهنجاری اجتماعی: زیاد
الگوی مثبت: متوسط
پیام مثبت: متوسط
خلاصه فیلم
ویرایشسهشنبه با یک مونتاژ از طوطی ماکائو ماوراءالطبیعه به عنوان مرگ آغاز میشود، که در حال رهایی دادن به انسانها در سراسر جهان است. مرگ میتواند اندازهاش را تغییر دهد و به سراغ افرادی میرود که پیر، بیمار یا درد شدیدی دارند. برخی آمادهاند و برخی التماس زمان بیشتر میکنند، اما مرگ در هر صورت حضور دارد. وقتی مرگ از نوجوان بیمار لاعلاج سهشنبه (لولا پتیکرو) بازدید میکند، او تسلیم است اما از مرگ، که میتواند بلند صحبت کند (با صدای آرنزه کنه)، میخواهد تا زمانی که مادرش، زورا (جولیا لویی-دریفوس)، به خانه برسد صبر کند تا بتوانند خداحافظی نهایی داشته باشند. مرگ تحت تأثیر شفقت سهشنبه قرار میگیرد و موافقت میکند. اما وقتی زورا میرسد و با این واقعیت مواجه میشود که دخترش آن شب خواهد مرد، برنامه را به روشی غیرقابل برگشت تغییر میدهد.
درباره این موارد گفتگو کنید
- خانوادهها میتوانند در مورد خشونت در روز سهشنبه صحبت کنند. آیا آن را نقشی حیاتی در روایت داستان میدانید؟ چرا، یا چرا نه؟ آیا مرگهای خشونتآمیز تاثیر متفاوتی بر شما میگذارند در مقایسه با مرگهایی که خشونتآمیز نیستند؟
- فیلم چگونه شجاعت و همدلی را ترویج میکند؟ چرا اینها نقاط قوت مهم شخصیت هستند؟
- عناصر فانتزی فیلم را بررسی کنید. چرا پرنده موجودی مناسب برای آوردن مرگ است؟ چرا مرگ ضروری است؟
- درباره رابطه سهشنبه با مادرش صحبت کن. در مورد کاری که زورا انجام داد چه فکر میکنی؟
آنچه والدین باید بدانند
ویرایشوالدین باید بدانند که فیلم سهشنبه یک درام فانتزی تمثیلی و تاثیرگذار است در مورد مادری (جولیا لویی-درایفوس) و دخترش (لولا پتیکرو) که به بیماری لاعلاج مبتلاست و باید با مرگ روبرو شوند، زمانی که مرگ به شکل یک پرندهی سخنگو ظاهر میشود که اندازهاش تغییر میکند. صحنههای بسیاری از افرادی که در حال درد کشیدن و مردن هستند وجود دارد، به همراه لحظهی مرگشان. افرادی بعد از تجربهی خشونت ناگهانی، تصادفات، بیماری طولانی و کهولت سن میمیرند و مرگشان از خونین تا آرام و از قربانیان جرم تا کسانی که در بیمارستان بستری هستند یا در خانه محبوسند متغیر است. در دیالوگها چندین بار از کلمات فحش و ناسزا استفاده شده است و چند مرتبه هم به مصرف الکل و مواد مخدر اشاره شده است، از جمله صحنهای که سهشنبه و مرگ ماریجوآنا را با یک قلم الکترونیکی میکشند. علاوه بر مرگ شخصیتها، لحظات دردناک و احساسی بسیاری در فیلم وجود دارد، اما داستان همچنین شامل موضوعات همدلی، شفقت، پشتکار و قدردانی است. برای آگاهی از فیلمهای مشابه بیشتر، میتوانید برای دریافت ایمیلهای هفتگی شب فیلم خانوادگی ثبت نام کنید.
این فیلم چه نکات مثبتی دارد
نویسنده/کارگردان داینا اُ. پوسیچ با درام اصیل و پرشور خود، درد و از دست دادن را به تصویر میکشد و با بازیهای فراموشنشدنی بازیگران اصلی همراه است. لوئیس-درایفوس ثابت میکند که استعداد قابل توجه و برنده جایزهاش محدود به حس طنز و زمانبندی کمدی نیست. او در نقش زورا، خشم، محافظتگرایی و قدرت یک مادر مجرد را به نمایش میگذارد. با وجود نقایص زورا، او فقط میخواهد دخترش را زنده نگه دارد، اما به هزینه یا پیامدهای آن فکر نمیکند. زورا شخصیتی پیچیده است که عمق شگفتانگیزی دارد، درست مثل سهشنبه، که پتیکرو آن را با مهربانی، صراحت و طنز به تصویر میکشد. سهشنبه از مادرش خردمندتر است، آماده استقبال از مرگ و جسورانه درخواست کمک، تبادل داستان و حتی مست کردن با اوست.فیلمنامه پوسیچ منحصربهفرد و غیرمنتظره است و نهتنها بر رابطهٔ توزدی و زورا تمرکز دارد، بلکه بر نحوهٔ مرگ و آرامش و تسلی که میتواند به ارمغان بیاورد، حتی در حالی که غم و اندوه عظیمی را برای زندگان به ارمغان میآورد. مرگ بهطور شگفتانگیزی بهخوبی اجرا میشود، الهامبخش و درککننده برای موجودی است که میتواند جریانی بیپایان از درد را بشنود. بحث در مورد پردهٔ دوم فیلم بدون لو دادن داستان دشوار است، اما طرح پوسیچ موفق میشود که وهمآلود و در عین حال در به تصویر کشیدن اندوه اصیل باشد. در حالی که احتمالاً برای یک شب فیلم خانوادگی بسیار تاریک است، اما انتخابی به یادماندنی برای والدینی است که نوجوانان بزرگتر و جوانان دارند، بهویژه کسانی که با از دست دادن دست و پنجه نرم میکنند.
دیدگاههای کاربران
دیدگاهی ثبت نشده است.