تصاویر فیلم
پیشنهادهای مشابه
نمایش همهنقد و بررسی
معتبر: این تحلیلها بهترین و دقیقترین نتایج رو دارن! ما دادههای کافی و باکیفیت داشتیم و هوش مصنوعی ما نتایج مناسبی رو برای این دسته از فیلمها بهمون داده.
خشونت: کم
ترس: کم
ناهنجاری اجتماعی: متوسط
الگوی مثبت: متوسط
پیام مثبت: متوسط
خلاصه فیلم
ویرایشCALL ME KATE فیلمهای خانگی، تصاویر، نوارهای صوتی، نامهها و گفتگوهایی با اعضای خانواده بازمانده از کاترین هپبورن، بازیگر بزرگ سینما، که در سال 2003 در سن 96 سالگی درگذشت، را گردآوری کرده است. این بازیگر خاص با لهجه طبقه بالا، صدایی خشن و ظاهری پسرانه و زاویهدار به هالیوود آمد تا به شهرت و توجه برسد، در حالی که استودیوها این ویژگیها را به ستارگان جوان خود آموزش میدادند. در طول 62 سال فعالیت حرفهای او، در بیش از 40 فیلم (از جمله شیر در زمستان، بچهدار شدن، ملکه آفریقایی و حدس بزنید چه کسی برای شام میآید) ایفای نقش کرد، در تئاتر نیز موفق بود، در دهه 20 سالگی برنده اسکار شد و سه بار دیگر پس از 60 سالگی این جایزه را دریافت کرد. او یکی از معدود زنان هالیوود بود که از چنگال آهنین سیستم استودیویی رها شد و از امضای قراردادهای چند ساله که او را برای سالها محدود میکرد و او را به ایفای نقشهای ناخواسته مجبور میکرد، خودداری کرد. زمانی که هالیوود او را "سم مهلک گیشه" نامید، هپبورن به برادوی روی آورد، در نمایشی که در توسعه آن کمک کرده بود، موفق شد، حقوق فیلم را خرید و آن را به هالیوود فروخت. به عنوان تهیهکننده، او در فیلم داستان فیلادلفیا ایفای نقش کرد، انتخاب بازیگران را تأیید کرد و کارگردان را انتخاب نمود. این فیلم نیز موفق بود. او دختری ورزشکار و سرخمو بود که رفتاری مردانه و بدون شرم داشت و روابط طولانیمدت با زنان داشت، که شایعاتی را مبنی بر همجنسگرایی او به راه انداخت، شایعهای که او در مصاحبهای با خنده آن را رد میکند اما تکذیب نمیکند. بستگان او نکات جالبی را ارائه میدهند. در مصاحبهای تلویزیونی، زمانی که از خواهرزاده او در مورد سرگرمکننده بودن عمهاش پرسیده میشود، او در سکوت فرو میرود. برادرزاده او، موندی هپبورن، تحسینکننده اما صریح است. در مورد گرایش جنسی هپبورن، او میگوید: "شما نمیتوانید بدانید و اصلاً به شما ربطی ندارد. اصلاً چه کسی اهمیت میدهد؟" او از استقامت و قدرت هپبورن تحسین میکند، اما در مورد حقبهجانب بودن و بیصبری او صریح است. بسیاری از کسانی که او را میشناختند، مشاهده میکنند که او شخصیتی را با دقت انتخاب کرده بود که به یادگار میماند.
درباره این موارد گفتگو کنید
- خانوادهها میتوانند در مورد تصویری که کاترین هپبورن تلاش کرده بود به عموم ارائه دهد، صحبت کنند. آیا فکر میکنید که افراد مشهور الگوی مناسبی برای بقیه ما هستند؟ چرا یا چرا نه؟
- به نظر شما زن مستقل بودن به چه معناست؟ آیا فکر میکنید این مفهوم در دهههای ۱۹۳۰ و ۱۹۴۰ معنای متفاوتی داشته است؟
- آیا فکر میکنید متفاوت بودن چیز خوبی است؟ آیا میتوانید به بازیگران مشهوری فکر کنید که در حال حاضر مشغول به کار هستند و به نظر میرسد که ستارههای «معمولی» فیلم نیستند؟ آیا فکر میکنید تفاوت آنها در پیشرفت یا عدم پیشرفت حرفهایشان تاثیر داشته است؟
آنچه والدین باید بدانند
ویرایشوالدین باید بدانند که «Call Me Kate» مستندی است در مورد زندگی کاترین هپبورن، بازیگر مشهور، که به خاطر نقشآفرینیهای نمادشکن از زنان مستقل در فیلم و تئاتر شناخته شده است. او از یک خانواده مرفه در ایالت کنتیکت با والدینی با عقاید سیاسی مترقی بود که از کنترل جمعیت و حق رای زنان حمایت میکردند. او دختری بازیگوش بود که شلوار میپوشید، که در دهه ۱۹۳۰ برای زنان غیرمعمول بود، و عمدا با کفشهای پاشنه بلند سه اینچی خود بر مدیران کوتاهقد هالیوود برتری میجست. او احتمالاً با هاوارد هیوز و احتمالاً با چند زن دیگر رابطه طولانی داشته است. او به نحوی حرفه خود را اداره میکرد که در دوران قدرتمند سیستم استودیویی، تعداد کمی از بازیگران هالیوود، چه برسد به بازیگران زن، از عهده آن برمیآمدند. تصاویر و نوارهای صوتی جدیداً کشف شده، اطلاعات بیشتری به زندگی او که قبلاً به خوبی مورد بررسی قرار گرفته بود، اضافه میکند. خودکشی برادر بزرگتر نوجوانش و همچنین الکلی بودن او نیز در مستند ذکر شده است. زبان فیلم شامل کلمات «ass» (احمق)، «hell» (جهنم)، «damn» (لعنتی) و «crap» (خراب) است. برای اطلاع از فیلمهای مشابه بیشتر، میتوانید برای دریافت ایمیلهای هفتگی «شب فیلم خانوادگی» ثبت نام کنید.
این فیلم چه نکات مثبتی دارد
Call Me Kate یک افزودنی عمدتا رضایتبخش به بسیاری از بررسیهای موجود از زندگی هپبورن است. بیوگرافیهای فراوان علمی و محبوب و همچنین خاطرات گمراهکننده خود او، «من»، بسیاری از اطلاعات ارائهشده در اینجا را بهطور مفصل شرح دادهاند. اما کارگردان لرنا تاکر به نوارهای صوتی، فیلمهای خانگی و تصاویر دیگری از این بازیگر در حال بازی، ژستهای خندهدار، غلتیدن، اسکیت، شنا، تنیس بازی کردن و لذت بردن از دوستانش دسترسی دارد. این بیشتر یک ادای احترام بدون انتقاد است، اما به برخی ضعفها نیز اشاره شده است. هپبورن اغلب به خود به عنوان فردی خودخواه اشاره میکرد و اگرچه در فیلم نیست، یکبار اعلام کرد: «من یک مادر وحشتناک میبودم، چون اساسا یک انسان خودخواه هستم.» گاهی اوقات تاکر تصاویر گیجکنندهای را وارد میکند که با موضوع مطابقت ندارند یا آن را بهبود نمیبخشند - مردی شلوغ در حال چانهزنی با قفسههای کتابخانه و زنی ناشناس که رقص بادبزن انجام میدهد.آنچه بهوضوح غایب است، اذعان به تناقض اساسی است که دانشمندان به ندرت به آن اشاره میکنند. اگرچه هیپبورن با ایفای نقش الگوی زنان خودساختهای که مستقل زندگی میکنند، از خود دفاع میکنند و بدون تکیه به مردان، حرفهای موفق را رقم زد، اما در بخش مهمی از زندگیاش، برعکس بود. رابطه عاشقانه اصلی او با اسپنسر تریسی الکلی و آزارگر، بهگفته افسانهها، به نظر میرسد که تحسین او از مردی را منعکس میکند که در نهایت پدری مورد ستایش اما آزارگر از آب درآمد. برادرزاده میگوید پدرش "واقعاً با بچههایش سختگیر بود، خشن و آزارگر از نظر استانداردهای امروزی" و این آزار ممکن است دلیل خودکشی پسر بزرگش و برادر بزرگتر مورد احترام کاترین، تام، در نوجوانی بوده باشد. بعد از آن، پدر استویک اصرار داشت که خانواده وانمود کنند تام هرگز وجود نداشته است. هیچ ارتباطی بین بدخلقی پدرش و انتخاب او برای وقف کردن خود به مدت 30 سال به یک الکلی آزارگر برقرار نشده است. در لحظهای گویا اما توسعهنیافته، جین فوندا بازیگر، بازگو میکند که در حین فیلمبرداری بر کنار دریاچه طلایی، هیپبورن متوجه تمسخر جین فوندا توسط هنری فوندا بازیگر شد، که همبازی و تهیهکننده فیلم بود. هیپبورن به جین توصیه کرد که تحقیر پدرش را به دل نگیرد. هیپبورن با اعتماد میگوید: "اسپنسر همیشه این کار را با من میکرد"، بمبی خبری که به سادگی کنار گذاشته شد. زنی که نمایش عمومی قدرت و استقلال حرفهای را به نمایش گذاشت، عمدتاً با بازی در نقش زنانی که صبری برای مردان سلطهجو نداشتند، در واقع زندگی خصوصی خود را با تسلیم خودخواسته انتخاب کرد. او انسانی ناقص بود، مانند بقیه ما. داستان این دوگانگی میتواند فیلم فوقالعادهای باشد.
دیدگاههای کاربران
دیدگاهی ثبت نشده است.