تصاویر فیلم
پیشنهادهای مشابه
نمایش همهنقد و بررسی
معتبر: این تحلیلها بهترین و دقیقترین نتایج رو دارن! ما دادههای کافی و باکیفیت داشتیم و هوش مصنوعی ما نتایج مناسبی رو برای این دسته از فیلمها بهمون داده.
خشونت: خیلی کم
ترس: خیلی کم
ناهنجاری اجتماعی: متوسط
الگوی مثبت: زیاد
پیام مثبت: زیاد
خلاصه فیلم
ویرایشفیلم مستند «چه چیزی را آغاز کردیم» به گذشته و حال موسیقی رقص الکترونیک میپردازد. این مستند ژانر موسیقی رقص الکترونیک را از دیسکو دهه ۷۰ میلادی، تا شیکاگو هاوس و دیترویت تکنو دهه ۸۰، و صحنه موسیقی رِیو در بریتانیا در دهه ۹۰ دنبال میکند و نشان میدهد که چطور این ژانرهای مختلف با هم ترکیب شدند تا صحنه موسیقی رقص الکترونیک را به وجود بیاورند، که امروزه به یکی از محبوبترین ژانرهای موسیقی تبدیل شده و صنعت چند میلیارد دلاری را تشکیل داده است. این مستند مارتین گریکس را دنبال میکند، که در سال ۱۹۹۶ به دنیا آمد و در حال حاضر به عنوان بهترین دیجی جهان شناخته میشود، و همچنین کارل کاکس را دنبال میکند، که در سن ۵۴ سالگی برای آخرین بار در باشگاه خود در ایبیزا مشغول دیجی است، بعد از اینکه برای دههها در این صحنه حضور داشته است. مصاحبههایی با موبی، دیوید گتا، و اد شیرن هم در این مستند به بیننده کمک میکنند تا گذشته، حال، و آینده موسیقی رقص الکترونیک را بهتر درک کند.
درباره این موارد گفتگو کنید
- خانوادهها میتوانند در مورد مستندهای موسیقی صحبت کنند. این مستند در مقایسه با مستندهای موسیقی دیگری که دیدهاید، چگونه است؟
- چگونه این فیلم به بررسی و بحث در مورد ژانرهای مختلف موسیقی که بر موسیقی رقص الکترونیک تاثیرگذار بودهاند، پرداخته است؟
- این مستند چگونه از داستانهای مارتین گریکس و کارل کاکس برای بررسی گذشته، حال و آینده موسیقی رقص الکترونیک استفاده میکند؟
آنچه والدین باید بدانند
ویرایشوالدین باید بدانند که «آنچه ما آغاز کردیم» مستندی است در سال ۲۰۱۷ در مورد ریشههای موسیقی رقص الکترونیک و تأثیر آن بر موسیقی محبوب امروز. کلمه «فحش» چند بار استفاده شده است. این مستند شامل بحثهایی در مورد مصرف مواد مخدر در صحنه و فرهنگ رِیو دهه ۹۰ و همچنین تصاویری از اخبار در مورد شورش است. بزرگترین نگرانی و بزرگترین حذف، عدم حضور زنان است. این مستند به گونهای است که بیننده را به این باور میرساند که زنان نقشی در موسیقی رقص الکترونیک و یا در هیچیک از ژانرهای تأثیرگذار بر آن ندارند. به جز چند جمله کوتاه از یک نویسنده زن موسیقی و اشارهای گذرا به لیدی گاگا، همه افراد در این مستند مرد هستند. این موضوع کمی آزاردهنده است، به خصوص با توجه به اینکه در این مستند زمان زیادی صرف صحبت در مورد «گسترش» نمایشهای موسیقی رقص الکترونیک و همچنین بخشی از مستند به اظهارنظر در مورد اینکه موسیقی زیرزمینی پسا-دیسکو در پی واکنش منفی به دیسکو پدیدار شد، صرف شده است. واکنشی که ریشه در نژادپرستی و همجنسگراهراسی داشت. برای آگاهی از فیلمهای مشابه، میتوانید برای دریافت ایمیلهای هفتگی شب فیلم خانوادگی ثبتنام کنید.
این فیلم چه نکات مثبتی دارد
در مجموع، این یک مستند عالی و جامع در مورد گذشته و حال موسیقی رقص الکترونیک است. ریشههای این موسیقی را از طریق دیسکو، هاوس شیکاگو، تکنو دیترویت و صحنههای هیپهاپ و رِیو دنبال میکند و نشان میدهد که چگونه این ژانرها منجر به موفقیت عظیم موسیقی رقص الکترونیک شدند. تضادهای ریشههای زیرزمینی این موسیقی و سالهای اخیر موفقیت آن در جریان اصلی مورد بحث قرار میگیرند. گواهیهای متعددی از هنرمندان، برگزارکنندگان و افراد درونی صنعت موسیقی در مورد اهمیت این موسیقی برای آنها، گذشته و آینده آن صحبت میکنند.با وجود همه صحبتها در مورد اینکه صحنه موسیقی EDM چقدر «جامع» است، عدم حضور زنان در مستند «آنچه ما آغاز کردیم» کاملاً مشهود است. ظاهراً، در هیچیک از ژانرهای موسیقی مورد بحث، هنرمندان، برگزارکنندگان، تهیهکنندگان، یا افراد مهم و تأثیرگذار زن در صنعت موسیقی وجود نداشته یا ندارند. تنها زنی که در این مستند به او پرداخته میشود، یک نویسنده موسیقی زن است. این موضوع شوکآورتر است، زیرا نظری وجود دارد که موسیقی رقص پسا-دیسکو عمدتاً واکنشی در برابر عنصری نژادپرستانه و همجنسگراهراسانه در دیسکو بود، به جای اینکه واکنشی به اشباع بیش از حد، بار تجاری سنگین، و تغییر اجتنابناپذیر اجتماعی باشد که با هر پدیده فرهنگی رخ میدهد. این حذف بزرگ باید برای دیجیهای زن و طرفداران موسیقی زن، خشمآور باشد. این تنها خلأ بزرگ در یک مستند otherwise informative است.
دیدگاههای کاربران
دیدگاهی ثبت نشده است.