درباره فیلم
سهگانهی پرهیاهو و زمخت "دوستانهی پلیسی" آشفته و خستهکننده است.
تصاویر فیلم
پیشنهادهای مشابه
نمایش همهنقد و بررسی
معتبر: این تحلیلها بهترین و دقیقترین نتایج رو دارن! ما دادههای کافی و باکیفیت داشتیم و هوش مصنوعی ما نتایج مناسبی رو برای این دسته از فیلمها بهمون داده.
خشونت: زیاد
ترس: زیاد
ناهنجاری اجتماعی: خیلی زیاد
الگوی مثبت: کم
پیام مثبت: کم
خلاصه فیلم
ویرایشدر فیلم "بد Boys For Life"، کارآگاهان مبارزه با مواد مخدر میامی، مارکوس برنِت (مارتین لارنس) و مایک لوری (ویل اسمیت) برای ۲۵ سال با یکدیگر شریک بودهاند. اما زمانی که مارکوس پدربزرگ میشود، شروع به فکر کردن درباره بازنشستگی میکند. در همین حین، مایکی که میخواهد به کار پلیس ادامه دهد، توسط یک قاتل مرموز مورد اصابت گلوله قرار میگیرد. در حالی که مایک در حال بهبودی است، مارکوس به خدا قول میدهد که دیگر خشونتی به دنیا وارد نکند. مایک تصمیم میگیرد به تنهایی به دنبال تیرانداز برود، اما کاپیتان (جو پانتولیانو) او را با یک تیم جوان و جدید از متخصصان کامپیوتر (پائولا نونز، ونッサ هاجنز، الکساندر لودویگ و چارلز ملتون) جفت میکند. مایک خیلی زود سرنخی درباره هویت شرور داستان پیدا میکند و متوجه ارتباط آن با گذشته تاریک خود میشود. در رویارویی نهایی، مارکوس درمییابد که نمیتواند شریک قدیمی خود را تنها بگذارد.
درباره این موارد گفتگو کنید
- درباره خشونت در فیلم بد بویز فور لایف با خانوادهتان صحبت کنید. آیا هدف از آن هیجانانگیز یا شوکهکننده است؟ فیلمسازان چگونه این اثر را ایجاد کردند؟ تاثیر خشونت رسانهای بر کودکان چیست؟
- چگونه در فیلم به صحبت در مورد سکس پرداخته میشود؟ چرا این کار با طنز انجام میشود؟ چه ارزشهایی منتقل میشوند؟ اگر این موضوع جدی مطرح میشد، چه تأثیری داشت؟
- آیا این دو شخصیت که تلاش میکنند غیرخشونتگرا باشند، با عواقب و پیامدهایی مواجه میشوند؟ آیا در این داستان، خشونت به عنوان یک چیز خوب نشان داده شده است؟
- چگونه موضوع خانواده (یا پیوندهای دوستی) در سراسر این مجموعه جریان دارد؟ مزایا و معایب این روابط چیست؟
- آیا این شخصیتهای مجری قانون، الگوهایی مثبت هستند؟ چرا یا چرا نه؟
آنچه والدین باید بدانند
ویرایشدر فیلم بد بویز فور لایف که سومین قسمت از سری فیلمهای بد بویز است، ویل اسمیت و مارتین لارنس نقش دو کارآگاه مواد مخدر خشن و مدام با هم بحثکن را بازی میکنند. این فیلم ۱۷ سال بعد از قسمت دوم آن اتفاق میافتد و پر سر و صدا و پر هیاهو است. انتظار میرود که خشونت اکشن اغراقآمیز زیادی در آن وجود داشته باشد، از جمله استفاده از اسلحه و تیراندازی (با یک تفنگ تکتیرانداز قدرتمند)، پاشیدن خون، اجساد، مبارزه، ضرب و شتم با اشیاء تیز، انفجار/آتش، تعقیب و گریز ماشین و تصادف و موارد دیگر. استفاده مداوم از الفاظ قبیح و تند شامل استفادههای بیشمار از کلمات "s--t" و "f--k" و همچنین کلمات دیگر (از جمله استفاده از کلمه "N") است. زنان در یک باشگاه مورد تماشای هوسآلود/شیءانگارانه قرار میگیرند و صحبتهای زنندهای در مورد رابطه جنسی وجود دارد که بیشتر برای خنده است. شخصیتها در موقعیتهای اجتماعی و جشنها الکل مینوشند و یک شخصیت فرعی از کوکائین استفاده میکند. داستان اصلی فیلم بر اساس انتقام است و پیامهای مختلط و مسئلهداری درباره خشونت بدون پیامد وجود دارد.
این فیلم چه نکات مثبتی دارد
پس از نزدیک به دو دهه انتظار، این سومین فیلم در سری فیلمهای "بد بویز" است که همان سبک شلوغ و پرهیاهوی فیلمسازی را دنبال میکند، اما این بار با حس خستگی و رنج همراه است. کارگردانان بلژیکی ادیل ال عربی و بلال فلاح جای مایکل بی، کارگردان اصلی را گرفتهاند اما سبک آشفته او را حفظ کردهاند؛ به این معنی که منطق صحنهها کمتر از بزرگی و پرهیاهویی آنها اهمیت دارد. دنبال کردن منطق زمانی و مکانی آشفته فیلم "بد بویز فور لایف" اغلب خستهکننده است، چرا که شخصیتها با توجه به نیاز داستان، با سرعتهای متفاوتی در فضا و زمان حرکت میکنند.دربارهٔ «پسران»، حالا آنها در دههٔ پنجاه زندگی خود هستند و لارنس بهخصوص طوری رفتار میکند که گویی درد جسمی دارد و بهزور حرکت میکند. حس کمدی او نیز از بین رفته است: شوخیهای پر از فحاشیاش تیزی سابق را ندارند. بقیهٔ شخصیتها نیز آنقدر کمعمق هستند که اگر یک ویژگی شخصیتی داشته باشند، خوششانس بودهاند. (شخصیت وانگه در بازی وانگه هیچ ویژگی خاصی ندارد، بهجز مدل موی بلوند پفدار.) اسمیت حداقل نشان میدهد که یک حرفهای است و با ارائهٔ برخی از تکگوییها و سخنرانیهای جستوجوی روح خود، برخی از تکیهکلامهایش را میفروشد، اما حتی او نمیتواند از این عبارت «برای زندگی» طوری استفاده کند که مثل یک مجازات به نظر نرسد.
دیدگاههای کاربران
دیدگاهی ثبت نشده است.