تصاویر فیلم
پیشنهادهای مشابه
نمایش همهنقد و بررسی
معتبر: این تحلیلها بهترین و دقیقترین نتایج رو دارن! ما دادههای کافی و باکیفیت داشتیم و هوش مصنوعی ما نتایج مناسبی رو برای این دسته از فیلمها بهمون داده.
خشونت: خیلی زیاد
ترس: متوسط
ناهنجاری اجتماعی: زیاد
الگوی مثبت: ندارد
پیام مثبت: خیلی کم
خلاصه فیلم
ویرایشاتلی بعد از اینکه توسط همسرش در حال تماشای ویدیویی از رابطه جنسی خودش با دوست دختر سابقش دیده شد، از خانه بیرون انداخته شده و همسرش، آگنِس، که حالا از او جدا شده، میخواهد هیچ ارتباطی با او نداشته باشد و حضانت فرزندشان را از او گرفته است. او به خانه والدینش، اینگا و بالدوین، برمیگردد که درگیر نزاع فزایندهای با همسایههای کناریشان هستند. این همسایهها، کنراد و ایبجورگ، از اینگا و بالدوین خواستهاند که درختشان را هرس کنند، چون سایه آن روی ایوان پشتی خانهشان میافتد و مانع حمام آفتاب ایبجورگ میشود. اینگا، هنوز نتوانسته با ناپدید شدن پسرش کنار بیاید (احتمالاً به خاطر خودکشی مرده است)، سیگار میکشد و در روز شراب مینوشد و با کلمات تند و زنندهای به درخواست کنراد پاسخ میدهد. بعد از آن، لاستیکهای ماشین بالدوین پنچر میشود. گلهای حیاط پشتی خانه کنراد و ایبجورگ از گلدانها بیرون کشیده میشوند. گربه اینگا ناپدید میشود. در حالی که هیچکس نمیداند چه کسی این کارها را کرده، هر دو طرف فکر میکنند طرف مقابل مرتکب این اعمال شده است. در همین حال، اتلی بهطور فزایندهای تلاش میکند هم ازدواجش را نجات دهد و هم دخترش را ببیند، و خودش را در میان این جنگ وحشیانه و رو به رشد بین همسایهها مییابد.
درباره این موارد گفتگو کنید
- خانوادهها میتوانند در مورد فیلمهای تاریک صحبت کنند. چطور این فیلم از طنز سیاه برای روایت داستان استفاده کرد؟ آیا مثالهای دیگری از کمدیهای تاریک وجود دارد؟
- بر اساس نظر ارسطو، کمدی انسانها را در نسخههای ضعیفتر از آنچه در زندگی واقعی هستند، نشان میدهد، و تراژدی انسانها را در نسخههای بهتر از آنچه در زندگی واقعی هستند، به تصویر میکشد. با این تفاسیر، آیا فکر میکنید این فیلم کمدی است، یا درام، یا ترکیبی از هر دو؟
- چگونه فیلم از اغراقگویی برای تبدیل اتفاقات معمولی زندگی واقعی (همسایههای پرخاشگر، طلاق و غیره) به یک داستان استفاده کرد؟
آنچه والدین باید بدانند
ویرایشوالدین باید بدانند که فیلم «زیر درخت» یک کمدی سیاه ایسلندی محصول ۲۰۱۷ است که در آن مشاجرات بین همسایهها به رفتارهای عجیب و خشونتآمیز فزایندهای تبدیل میشود. زنی شوهرش را در حال خودارضایی با ویدیویی از رابطه جنسی او با دوستدختر سابقش میبیند. سینههای برهنه نشان داده میشوند. (هشدار: اسپویلر.) در صحنه اوج فیلم، دو همسایه با هم دعوا میکنند و از اسلحه میخکوبکن، چاقوی برقی، آچار و چنگک استفاده میکنند. آنها به هم مشت و لگد میزنند، سپس همدیگر را میبرند و میزنند تا جایی که خونریزی میکنند و بعد میمیرند. مردی با ارهبرقی به درختی حمله میکند تا آن را بیندازد، اما بهطور تصادفی روی چادری میافتد که مردی در آن خوابیده است؛ آن مرد کشته میشود. زنی سگ همسایهاش را میدزدد، او را میخواباند، بعد آن را به تاکسیدرمیست میدهد و بدن سگ را در ورودی خانه همسایهاش قرار میدهد. مقداری فحش و ناسزا، از جمله کلمه لعنتی دو بار استفاده شده است. سیگار کشیدن، وپینگ. نوشیدن شراب و ویسکی. همچنین، یکی از داستانهای فیلم درباره زوجی است که از هم جدا میشوند و این جدایی برای آنها و فرزندشان بسیار دشوار است. برای اینکه از فیلمهای مشابه بیشتر باخبر شوید، میتوانید برای دریافت ایمیلهای هفتگی شب فیلم خانوادگی ثبتنام کنید.
این فیلم چه نکات مثبتی دارد
در سایه درخت، هم یک طنز سیاه از نزاعهای کوچک محلهای است و هم یک درام تاریک که نشان میدهد چطور یک تراژدی میتواند باعث ایجاد تراژدیهای بیشتر شود. ریشه هر دو داستان، پسر بزرگسال (که هرگز دیده نمیشود) است که ناپدید شده و تصور میشود به دلیل خودکشی مرده است. برادر کوچکترش اتلی در یک رخوت فرو رفته و در نهایت توسط همسرش گیر میافتد که او را در حال تماشای رابطه جنسی خودش با دوستدختر سابقش میبیند، احتمالا در زمانی خوشحالتر از زندگیاش. مادرش، اینگا، تمام روز سیگار میکشد و شراب مینوشد و ناامیدی سرکوبشدهاش را روی همسایهاش کنراد و همسر دوم و بسیار جوانترش، ایبیورگ، خالی میکند. در حالی که اتلی از خانه بیرون انداخته میشود و سعی میکند راهی برای دیدن دختر کوچک و احتمالا نجات ازدواجش پیدا کند، اینگا و همسرش بالدوین وارد یک جنگ فزاینده خشونتآمیز و عجیب با همسایهها میشوند. این شخصیتها به جای ایجاد خنده، با شگفتی شوکهکنندهای به دلیل تلاشهای زیادشان برای حل مشکلاتشان، مخاطب را تحت تاثیر قرار میدهند.این نوع داستانهای آرام، خاکستری و کمسروصدای حومهنشینان که بهدرستی از کنترل خارج شدهاند، بهنوعی بهانهای برای وجود داشتن سینماها و تئاترهای هنری است. علاوه بر این، قرار دادن داستان فیلم در حومه شهر ریکیاویک، نوعی طنز "همهچیز در بهشت خوب نیست" را به وجود میآورد که در گذشته مختص حومه شهرهای آمریکا در دهه 1950 بود. این موضوع به نظر مناسب برای دهه دوم قرن بیست و یکم است: در حالی که نتیجه قطعی این است که آمریکا دیگر آن "مکان شاد" نیست که قبلاً تصور میشد، منطقیتر است که تنشهای پنهان زیر ظاهر خوشبختی حومهنشینی را در اسکاندیناوی به تمسخر بگیریم، جایی که شادترین مردم دنیا در حال حاضر در آنجا زندگی میکنند. بهطور کلی، فیلم "زیر درخت" یک فیلم عالی و فراموشنشدنی است با پیچشهای غیرمنتظره و تاریکی که غیرقابل تصور است.
دیدگاههای کاربران
دیدگاهی ثبت نشده است.










































