درباره فیلم
داستان هیجانانگیز و احساسی کایجو مرگ و نابودی گسترده را به تصویر میکشد.
تصاویر فیلم
پیشنهادهای مشابه
نمایش همهنقد و بررسی
معتبر: این تحلیلها بهترین و دقیقترین نتایج رو دارن! ما دادههای کافی و باکیفیت داشتیم و هوش مصنوعی ما نتایج مناسبی رو برای این دسته از فیلمها بهمون داده.
خشونت: زیاد
ترس: زیاد
ناهنجاری اجتماعی: زیاد
الگوی مثبت: زیاد
پیام مثبت: زیاد
خلاصه فیلم
ویرایشدر فیلم "خدزیلا منهای یک"، شیکیشیما (با بازی ریونوسوکه کامیکی) یک خلبان کامیکاز در روزهای پایانی جنگ جهانی دوم است. او هواپیمای خود را در جزیره اودو به زمین مینشاند و وانمود میکند که به تعمیرات نیاز دارد. در حالی که در آن جزیره است، یک موجود غولپیکر که محلیها آن را "گودزیلا" مینامند، حمله میکند. شیکیشیما سوار جنگنده خود میشود تا هیولا را هدف قرار دهد، اما دچار انجماد میشود. همه کشته میشوند به جز مکانیک تاچibana (مونئتاکا آئوچی) که شیکیشیما را مقصر مرگ آنها میداند. شیکیشیما که به عنوان یک بزدل شناخته میشود، با احساس گناه به توکیو ویرانشده بازمیگردد و در آنجا با نوریکو (مینامی هامابه) آشنا میشود که یک نوزاد یتیم به نام آکیکو را نجات داده است. شیکیشیما به خاطر قلب رئوف خود، به آنها اجازه میدهد در کلبهاش بمانند. زمان میگذرد و او کار خود را در بازیابی معادن از کف اقیانوس پیدا میکند. او به سرعت با همکاران خود، کاپیتان آکیتسو (کورانوسوکه ساکاساکی)، دانشمند نودا (هیدتاکا یوشیوکا) و تازهکار میزوشیما (یوکو یامادا) دوست میشود. گودزیلا که اکنون بسیار بزرگتر شده است، دوباره حمله میکند و چهار نفر آنها موفق میشوند آن را دفع کنند. پس از اینکه هیولا بخشی از توکیو را با یک انفجار اتمی نابود میکند، نودا طرح شکست دادن هیولا را برای همیشه میریزد. شیکیشیما درمییابد که باید دوباره به هوا برود - تا به عنوان طعمه عمل کند و وجدان خود را پاک کند.
درباره این موارد گفتگو کنید
- خانوادهها میتوانند در مورد خشونت موجود در فیلم «گودزیلا منهای یک» صحبت کنند. این موضوع چه حسی در شما ایجاد کرد؟ آیا هیجانانگیز یا شوکهکننده بود؟ فیلم چه صحنههایی را نشان داد یا نشان نداد تا این اثر را ایجاد کند؟ چرا این موضوع مهم است؟
- این فیلم چه دیدگاهی درباره جنگ و پیامدهایش دارد؟ چه فیلمهای دیگری درباره تاثیر جنگ دیدهاید؟
- معمولاً فیلمهای گودزیلا دربارهٔ چه چیزی هستند؟ این فیلم چگونه با سایر فیلمهای این سری مقایسه میشود؟
- چگونه نوشیدن الکل و کشیدن سیگار به تصویر کشیده شدهاند؟ آیا آنها را جذاب و دلربا نشان دادهاند؟ آیا پیامدهایی وجود دارد؟ چرا این موضوع اهمیت دارد؟
آنچه والدین باید بدانند
ویرایشوالدین باید بدانند که "گودزیلا منهای یک" یک فیلم هیولای غولپیکر/کایجو است که در ژاپن پس از جنگ جهانی دوم جریان دارد. انتظار میرود خشونت اکشن زیادی وجود داشته باشد، از جمله استفاده از اسلحه و تیراندازی، اجساد، انفجارها، زخمهای خونین، کتک زدن، ضربه زدن با اشیای تیز، کشیدن مو و غیره. یک هیولای غولپیکر با یک پرتو اتمی شهر را ویران میکند و با پا و دم خود چیزها را خرد میکند، انسانها را میبلعد و قطارها و هواپیما را به سمت آنها پرتاب میکند. همچنین دیالوگی درباره مرگ وجود دارد و یک نوزاد یتیم میشود. یک ارتباط عاشقانه محتاطانه بین دو شخصیت وجود دارد که تا پایان فیلم محقق نمیشود. الفاظ ملایم مانند "احمق" و "ابله" نیز استفاده شده است. شخصیتها هنگام شام ساکی مینوشند؛ یکی از شخصیتها زمانی که ناراحت است بیشتر مینوشد و به یکی از شخصیتها اتهام مستی زده میشود. همچنین سیگار کشیدن در پسزمینه دیده میشود. این فیلم یکی از بهترین فیلمهای مجموعه گودزیلا است که مضامین ارزش انسانی و احساس گناه بازمانده را بررسی میکند و از لحاظ احساسی غافلگیرکننده است.
این فیلم چه نکات مثبتی دارد
این فیلم زیبا، هیجانانگیز و احساسی به شکلی غافلگیرکننده، با قرار دادن داستان در ژاپن پس از جنگ جهانی دوم، توانسته است قدرت خود را به نمایش بگذارد و همزمان ناامیدی قلبشکسته و امید تازهیافته را به تصویر بکشد. اکثر 36 فیلم گودزیلا که پیش از این ساخته شده بودند یا کمی کلیشهای بودند یا در نسخههای آمریکایی بیش از حد پرطمطراق. اما گودزیلا منهای یک توانسته است لحن جدید و جذابی پیدا کند. کارگردانی تاکاشی یامازاکی در صحنههای اکشن کایجو ماهرانه و روان است و گاهی بسیار تاثیرگذار است؛ ویرانی شهر توسط انفجار اتمی گودزیلا واقعا شوکهکننده است.این فیلم دارای جلوههای ویژه بسیار خوب و چشمگیری است -- اولین حضور گودزیلا در یک ساحل تاریک که ناگهان توسط یک نورافکن روشن میشود، صحنهای نفسگیر است -- اما تمرکز فیلم به طور کامل بر روی شخصیتها است. این تمایزی ساده است، چرا که هدف اصلی این فیلمها در طول تاریخ، ارائه یک پیام زیستمحیطی بوده است. اما با قرار دادن فیلم گودزیلا منهای یک بر روی تمهای گناه و ترس، دوستی و نوعدوستی، بینندگان ممکن است خود را بیشتر درگیر داستان حس کنند. یامازاکی با رویکردی صمیمی و صادقانه، بدون اینکه اجازه دهد چیزی بیش از حد احساسی یا هیستریک شود، این موضوع را مدیریت میکند. حتی سومیکو (ساکورا آندو)، همسایه توکیو که در ابتدا قوی ظاهر میشود و شیکیشیما را به خاطر شکستهایش مورد حمله قرار میدهد، در نهایت به یک شخصیت ظریفتر و پیچیدهتری تبدیل میشود. این حس همدردی باعث میشود که گودزیلا منهای یک به راحتی یکی از بهترین فیلمهای این مجموعه و قطعا در یک رده با کلاسیک اصلی سال 1954 قرار گیرد.
دیدگاههای کاربران
دیدگاهی ثبت نشده است.