درباره فیلم
انیمههای عرفانی مضامین عمیقی دارند، گاهی با خطراتی همراه است.
تصاویر فیلم
پیشنهادهای مشابه
نمایش همهنقد و بررسی
معتبر: این تحلیلها بهترین و دقیقترین نتایج رو دارن! ما دادههای کافی و باکیفیت داشتیم و هوش مصنوعی ما نتایج مناسبی رو برای این دسته از فیلمها بهمون داده.
خشونت: متوسط
ترس: متوسط
ناهنجاری اجتماعی: کم
الگوی مثبت: متوسط
پیام مثبت: متوسط
خلاصه فیلم
ویرایشدر دنیای روحانی که زمان و آب و هوای دنیای انسان را کنترل میکند، ماهی بزرگ و گل بگونیا اتفاق میافتد. اینجا همچنین جایی است که روح انسانها بعد از مرگ تا زمانی که دوباره به صورت ماهی (اگر "خوب" باشند) یا موش (اگر "بد" باشند) تناسخ پیدا کنند، نگهداری و محافظت میشوند. در حالی که در مراسم گذار برای زندگی به مدت یک هفته به عنوان دلفین در زمین شرکت میکند، چان شانزده ساله (با صدای استفانی شه) با یک نوجوان خوشقیافه (تاد هابرن) ارتباط برقرار میکند. در حالی که چان برای بازگشت به خانه ترک میکند، او در توری نزدیک گرداب گیر میکند و پسر در حالی که او را نجات میدهد، غرق میشود. او نمیتواند این فکر را تحمل کند که جان پسر را گرفته است، بنابراین با نگهبان روح معامله میکند: او نصف عمرش را میدهد تا پسر به دنیای انسان بازگردد. در حالی که چان روح کوچک را بزرگ میکند، خشم دهکدهاش را نیز برمیانگیزد، زیرا مشخص میشود که او نه فقط قوانین جامعه، بلکه قوانین طبیعت را نیز نادیده گرفته است، که به آرامی دنیایش را در هرج و مرج قرار میدهد، زیرا سعی میکند تعادل را برقرار کند.
درباره این موارد گفتگو کنید
- خانوادهها میتوانند در مورد باورهای خود در مورد زندگی پس از مرگ صحبت کنند. فیلم بیگ فیش و بگونیا این ایده را مطرح میکند که وقتی انسانها میمیرند، روحشان به شکل ماهی در اقیانوس به زندگی بازمیگردد. آیا از این ایده خوشتان میآید؟ آیا فکر میکنید زندگی پس از مرگ ادامه دارد؟
- آیا فکر میکنید اقدامات چون برای احیای زندگی کن از سر سپاسگزاری، دلسوزی، یا احساس گناه است؟ آیا رفتار فداکارانه واقعاً میتواند انتخاب اشتباهی باشد؟
- ما کی هستیم؟ هدف ما از بودن در اینجا چیست؟ و به کجا میرویم؟ اینها سؤالهای آغازین گفتگو هستند. شما چگونه به این سؤالها پاسخ میدهید؟
- آیا ایشان چن یک الگوی مثبت است؟ چرا بله یا خیر؟
- آیا بخشهایی از فیلم برای شما ترسناک بود؟ اگر اینطور است، کدام قسمتها و چرا؟
آنچه والدین باید بدانند
ویرایشوالدین باید بدانند که بیگ فیش اند بگونیا انیمه فانتزی عمیقی است که اساطیر چینی را با مضامین بزرگ، از جمله زندگی، مرگ، عشق و فداکاری، ترکیب میکند. شخصیتها اغلب در خطر هستند و صحنههای ترسناک و ناراحتکنندهای وجود دارد. در حالی که داستان مرگ را به عنوان «توقفی در مسیر ابدیت» نشان میدهد، شخصیتها تا حد افراط برای نجات جان دیگران تلاش میکنند، حتی تا جایی که جان خود را فدا میکنند. برخی از شخصیتها میگویند که جوانان ارزش زندگی را درک نمیکنند، اما کسانی که جان خود را فدا میکنند، به عنوان افرادی فداکار، نجیب و شجاع به تصویر کشیده میشوند. این موضوع نگرانکننده است که شخصیت اصلی انتخاب میکند سالها از زندگی خود را فدا کند به جای زیباییاش. فیلم ایده عواقب ناخواسته را مطرح میکند اما به طور واضح آن را بررسی نمیکند. یک شخصیت کلیدی قوانین طبیعت را نادیده میگیرد تا جوانی زیبا و غریبهای را که در نجات جان او جان خود را از دست داده بود، زنده کند؛ و در این فرایند، شرایطی را به وجود میآورد که منجر به مرگ دیگران میشود. در حالی که فیلم از زبان یا رفتار تند و زننده اجتناب میکند، صحنهای وجود دارد که اسب روی سر یکی از شخصیتها مدفوع میکند. این فیلم تاثیر زیادی در انیمه داشته است: یکی از پرفروشترین انیمیشنهای چینی در تمام دوران. برای اطلاع از فیلمهای مشابه بیشتر، میتوانید برای دریافت ایمیلهای هفتگی شب فیلم خانوادگی ثبتنام کنید.
این فیلم چه نکات مثبتی دارد
انیمیشن این فیلم شعر بصری است: زیبا، روان و هوشمند. فیلم بیگ فیش و بگونیا میتواند به راحتی به یکی از فیلمهای مورد علاقه طرفداران انیمه نوجوان تبدیل شود، به خصوص به خاطر کاوش در عشق و شجاعت در میان جوانان با قدرتهای خاص. خلاقیت در این فیلم بیپایان است و جهانی هیجانانگیز را به تصویر میکشد که در میان آسمان و زمین قرار دارد، جهانی که در آن حیوانات میتوانند پرواز کنند و مادربزرگها میتوانند به پرندگان عظیمی تبدیل شوند.با این حال، ممکن است فیلمنامه چینی برای مخاطبان غربی تنظیم شده باشد، که منجر به داستانی گیجکننده با پیامهای متناقض، بهویژه برای غربیها شده است. در فرهنگهای غربی، پیشگیری از خودکشی نوجوانان یک نگرانی اصلی است، در حالی که سنتها و فرهنگهای برخی از کشورها گاهی اوقات اجازه دادن به مرگ خود برای زنده ماندن دیگری را شجاعانه میدانند. فیلمنامه سعی میکند هر دو طرف را راضی کند و با اظهارات گذرا سعی در تعادل دو فلسفه دارد. فراتر از آن، داستان به نظر میرسد که فیلمسازان کتاب فلسفه چینی قدیمی را خواندهاند، فقط دو سوم آن را درک کردهاند، و سپس سعی کردهاند آن را برای کسانی که نخواندهاند توضیح دهند. در نهایت، این فیلم بیشتر بر جلوههای بصری تمرکز دارد تا داستانگویی.
دیدگاههای کاربران
دیدگاهی ثبت نشده است.