درباره فیلم
زمانی که لوئیس بلوم، یک دزد خره¬پای ناامید از کار، اتفاقی وارد دنیای خبرنگاری جنایی میشود، در ثبت فیلم از اتفاقات جنایی و حوادث، مرز بین ناظر و عامل حادثه را محو میکند تا در کاری که شروع کرده بهترین باشد. این فیلم که درباره فضای حاکم بر رسانه¬ها و تولید اخبار جعلی به دست آن¬ها است و بازنمایی رسانه از اخبار و حوادث را نشان می¬دهد، در ژانر تریلر روانشناختی ساخته شده که به دلیل خشونت و ناهنجاری بالا مناسب تماشا برای افراد زیر 15 سال نیست.
تصاویر فیلم
پیشنهادهای مشابه
نمایش همهنقد و بررسی
معتبر: این تحلیلها بهترین و دقیقترین نتایج رو دارن! ما دادههای کافی و باکیفیت داشتیم و هوش مصنوعی ما نتایج مناسبی رو برای این دسته از فیلمها بهمون داده.
خشونت: متوسط
ترس: خیلی کم
ناهنجاری اجتماعی: کم
الگوی مثبت: ندارد
پیام مثبت: ندارد
خلاصه فیلم
ویرایشداستان اثر: لوییس بلوم دزد خردهپا و خونسردی است که با سرقت اموال عمومی, روزگار میگذراند؛ او سخت به دنبال شغلی پردرآمدتر است. شبی به طور اتفاقی با صحنه تصادفی مواجه میشود و میبیند علاوه بر پلیس و نیروهای امدادی، عدهای فیلمبردار نیز بر سر صحنه حاضر هستند که فیلمهای خود را به مبالغ هنگفتی به شبکههای تلوزیونی میفروشند. لو نیز با شنود مکالمات پلیس خود را به صحنههای حوادث میرساند و فیلم آنها را به یکی از شبکههای تلوزیونی میفروشد. لو بعد از مدتی یک دستیار استخدام میکند و به یک کارگردان اخبار حوادث پیشنهاد میدهد در برابر بالابردن موقعیت کاریاش با او همکاری کند. رفته رفته عطش او برای فیلمبرداری از حوادث زیاد میشود تا حدی که در برخی از آنها جزئیات صحنه را برای فیلمبرداری بهتر تغییر میدهد. یک شب وقتی لو و دستیارش در حال گشتزنی هستند از بیسیم پلیس گزارش تیراندازی در یک خانه را میشنوند و خود را زودتر از پلیس به محل میرسانند؛ لو به داخل خانه میرود از افرادی که تیر خوردهاند فیلمبرداری میکند. بعد از پخش فیلم از اخبار، لو به دروغ به پلیس که پیگیر ماجرا است میگوید که از ضاربان فیلمی ندارد و آنها را به طور واضح ندیده است. لو به سراغ ضاربان میرود و بعد از پیدا کردن آنها به پلیس گزارش میدهد و در محل حاضر میشود تا از ماجرا فیلمبرداری کند. لو بلافاصله بعد از ماجرا فیلم را به نینا میرساند. پلیس به دفتر میآیند و از نینا میخواهند فیلم پخش نشود ولی نینا میگوید کارش مخالف قانون نیست و فیلم را پخش میکند . لو به اداره پلیس میرود و داوطلبانه به سوالات آنها پاسخ میدهد و هر گونه دست داشتن در ماجرا را تکذیب میکند و میگوید اتفاقی خودرو ضاربین را در نزدیکی خانه خود دیده است. در آخرین سکانس فیلم لو را میبینیم که تیم جدیدی جمع کرده و با ابزار و وسایل پیشرفته به سراغ ادامه کار خود میرود.
درباره این موارد گفتگو کنید
- پیشرفت و موفقیت در کار و زندگی تا چه حد ارزشمند است و برای رسیدن به آنها میتوانیم تا چه حدودی پیش برویم؟ آیا تمام چیزهایی که در اخبار و رسانهها وجود دارد درست است؟ چطور میتوانیم آنها را ارزیابی کنیم؟ خلاصه: در خصوص رفتارهایی که لو و دیگر شخصیتهای فیلم نشان میدادند و همچنین اثرات رفتارها و کار آنها در زندگی دیگران بهتر است با فرزندان خود گفتوگو کنید .
آنچه والدین باید بدانند
ویرایشخشونت، ناهنجاری اجتماعی و فضای تاریک سه شاخص اصلی سازنده این فیلم است از آنجایی که تقریبا هیچ یک از اعمال شخصیتهای اصلی فیلم مورد مجازات و پیگرد جدی قرار نمیگیرد و در آخر شخصیت اصلی با وجود تمامیبیرحمیها، بیاخلاقیهایی که به خرج داده بود در کار خود موفق میشود و به همین خاطر ممکن است شخصیت جذابی از او در ذهن مخاطب شکل بگیرد یا در برخی موارد مخاطبی که در سنین نوجوانی است ترغیب به الگوگیری از او شود. حتی تماشای نسخه پالایش شده این فیلم نیز برای کودکان و نوجوانان زیر 15 سال توصیه نمیشود .
نکتهای که در خصوص این فیلم میتواند بسیار قابل توجه باشد، پرداخت آن به مسئله رسانهها و تولیدات آنها با نگاهی انتقادی است. فیلم در این زمینه به نکات حائز اهمیتی اشاره کرده و دید تازه و متفاوتی از دنیای خبرنگاری و رسانه به نوجوان میدهد.
پیشنهاد میکنیم این فیلم را با فرزندان خود ببینید و در خصوص پیامهای آن با آنها گفتوگو کنید. حتی میتوانید تجربیاتی که خود شما از این فضای رسانهها دارید با آنها در میان بگذارید و نظر آنها را جویا شوید.
خلاصه: این فیلم یک اثر با سطح خشونت نبستا بالا است که میتوانید در مورد عادی و غیرقابل پیگیری و مجازات بودن آن و همچنین نقش رسانهها در بازنمایی غیرواقعی اخبار حوادث و جریانات، با فرزند خود گفتوگو کنید.
این فیلم چه نکات مثبتی دارد
برادر تونی گیلروی فیلمساز (مایکل کلیتون)، فیلمنامهنویس دن گیلروی (استیل واقعی، میراث بورن) با فیلم شبگرد، اولین کارگردانی پویای خود را ارائه میدهد. او دنیای بیرحم اخبار تلویزیونی را به تصویر میکشد—که امروزه به نظر میرسد بیشتر به نمایش و رتبهبندی (اگر خون بریزد، پیشتاز است) علاقهمند است تا اطلاعات واقعی—به روشی شگفتانگیز و نه خشمگین یا موعظهگر. این فیلم سینمایی با سرعت بالا در شب است، سرگرم ماشینها و خیابانها، نورها و دوربینها.گیلنهال دلیل بزرگی برای حال و هوای برقآسای فیلم است. او لاغر و عجیب است، اما شدید و تند—مثل یک سوزن زیرپوستی. چشمهایش از جمجمهاش بیرون زدهاند، مثل خنجر میدرخشند، و تا وقتی که حرفش را نزند، عقب نمینشیند. شما مطمئن نیستید که چطور موجودی مثل این به وجود آمده، اما تماشای کارش خیلی جذاب است. وقتی پسزمینه شهر جعلی را پشت میز مجریان اخبار تلویزیونی میبیند، میگوید «در تلویزیون خیلی واقعی به نظر میرسد.» اما همهاش سرگرمی است.
دیدگاههای کاربران
دیدگاهی ثبت نشده است.