درباره فیلم
داستان بهروزشده پیتر پن از جلوههای بصری خیرهکننده و داستانی ناهمگون برخوردار است.
تصاویر فیلم
پیشنهادهای مشابه
نمایش همهنقد و بررسی
معتبر: این تحلیلها بهترین و دقیقترین نتایج رو دارن! ما دادههای کافی و باکیفیت داشتیم و هوش مصنوعی ما نتایج مناسبی رو برای این دسته از فیلمها بهمون داده.
خشونت: زیاد
ترس: زیاد
ناهنجاری اجتماعی: متوسط
الگوی مثبت: متوسط
پیام مثبت: متوسط
خلاصه فیلم
ویرایشوندی بازگویی مجدد داستان پیتر پن است از کارگردان بهن زتلین (حیوانات وحشی جنوب وحشی). این فیلم بر وندی دارلینگ جوان (دِوین فرانس) تمرکز دارد، دختر صاحب یک رستوران در لوئیزیانا که با پریدن به قطار به همراه برادران دوقلوی بزرگترش، داگلاس (گیج ناکوین) و جیمز (گاوین ناکوین) به ناکجا آباد میرسد. ناکجا آباد جزیرهای پر از پسران گمشده (و دختران) است، اما همچنین خانه یک پیرمرد مرموز است که ظاهراً او هم زمانی یک پسر گمشده بوده است. در این نسخه، پیتر (یاشوا مک) جذاب، شیطان و بومی جزیره است و او و پسران گمشده به طور ابدی جوان میمانند توسط یک "مادر" جادویی، یک موجود افسانهای دریایی که به نظر میرسد از آنها در چشمه جوانی محافظت میکند. بعد از یک تراژدی غیرمنتظره که خانواده دارلینگ را تحت تاثیر قرار میدهد، وندی متوجه میشود که جنبههای تاریکی در ایده "هرگز بزرگ نشدن" وجود دارد.
درباره این موارد گفتگو کنید
- خانوادهها میتوانند در مورد خشونت در وندی صحبت کنند. آیا فکر میکنید این موضوع برای داستان ضروری است؟ به نظر شما مخاطب اصلی این اثر چه کسانی هستند؟ چگونه میتوان این موضوع را تشخیص داد؟
- در این فیلم چه کسی الگوی مناسبی است؟ چه ویژگیهای شخصیتی مثبتی به نمایش گذاشته میشود؟
- وندی چگونه با سختیهای زندگی خود کنار میآید؟ آیا او از این سختیها آگاه است؟ او در مقایسه با دختران دیگر فیلمها چگونه است؟
- درباره پیتر پن روایتهای مختلفی وجود داشته است. این روایت چطور با روایتهای دیگری که میشناسید مقایسه میشود؟ کدام نسخه را بیشتر میپسندید؟
- آیا با نظر فیلم در مورد بزرگ شدن موافقید؟ آیا ترسناک است؟ آیا یک ماجراجویی است؟
آنچه والدین باید بدانند
ویرایشوالدین باید بدانند که وندی بازگویی امروزی و متغیر داستان پیتر پن اثر جی.ام. باری است که بر وندی دارلینگ جوان (دِوین فرانس) تمرکز دارد. در اینجا، وندی در لوئیزیانای طبقه کارگر زندگی میکند و با فرار از خانه و پریدن به قطار به سرزمین هرگز میرسد، جایی که او و برادران دوقلویش با پیتر ملاقات میکنند. در سرزمین هرگز، زندگی عالی است تا اینکه فاجعهای رخ میدهد و منجر به پیامدهای غیرمنتظرهای میشود. انتظار زبان تند گاهبهگاه («لعنتی»، «جهنم»، «احمق» و یک مورد «کثافت») و چند صحنه خطر و خشونت را داشته باشید، از جمله یک دنباله شدید که در آن دست یک پسر قطع میشود و لحظات غمانگیزی که به نظر میرسد یک شخصیت کلیدی مرده است. اسپویلر! بعداً، یک موجود محبوب پس از شکار شدن میمیرد. شخصیتها از دست دادنهای تروماتیک را تجربه کردهاند و یک آتشفشان وجود دارد که غرش میکند و خاکستر میپاشد. برخلاف دیگر اقتباسهای پیتر پن، این فیلم کمتر بر اساس داستان است و ریتم کندتری دارد و بیشتر تأملی است به روشی که ممکن است برای بینندگان جوان دشوار باشد. همچنین به شدت بر اهمیت مادری تمرکز دارد، که میتواند برای کودکانی که مادر ندارند یا رابطه پیچیدهای با مادرانشان دارند، دشوار باشد. اما به موضوعات جهانی پیتر پن در مورد شگفتی، وحشیگری و بیخیالی بیگناه کودکی و ارزش یادگیری قدردانی از خانواده و زیبایی بزرگ شدن اشاره میکند. برای آگاهی از فیلمهای بیشتر از این دست، میتوانید برای دریافت ایمیلهای هفتگی شب فیلم خانوادگی ثبت نام کنید.
این فیلم چه نکات مثبتی دارد
این بازگویی بصری و تاثیرگذار پیتر پن بر روی وندی تمرکز دارد اما از یک خط داستانی قوی فراتر از شگفتی آشفته کودکی که به نظر میرسد هرگز به پایان نمیرسد، بیبهره است. بخشهایی از فیلم دوستداشتنی و بهیادماندنی است و از نظر فیلمبرداری، موسیقی و طراحی تولید، فیلم تاثیرگذار است. اما طرح و گفتگو سوالات بیشتری را مطرح میکنند تا اینکه پاسخ دهند و پیچشهای ناراحتکنندهای وجود دارد که بینندگان را ناراضی و ناامید میگذارد، با توجه به منبع اصلی.فرانسه یک بازیگر جوان پرشور است و درست مثل بروکلین پرنس در فیلم پروژه فلوریدا، او میتواند خیلی چیزها را منتقل کند. در واقع، بیشتر بازیگران جوان آماتور کارشان را خوب انجام میدهند، اگرچه بیشتر فقط باید بازی کنند، بدوند و با شادی فریاد بزنند (فریادهای زیادی وجود دارد). تأکید بر محیط و عناصر تمثیلی داستان ممکن است برای بینندگان جوان جذاب نباشد، اما تماشاگران مسنتر ممکن است کنجکاو شوند تا بفهمند زایتلین چه چیزی را در مورد کودکی، بزرگسالی و آنچه در ماجراجویی بزرگ شدن از دست میرود و به دست میآید، میخواهد بگوید. داستان یک شخصیت بهخصوص به افسانه پِن میخورد، اما بهشدت ناراحتکننده است تا جایی که یک عیب بخشیدنی نیست. در این بررسی آرام و متفکرانه پیتر پن، چیزهای زیادی برای کشف وجود دارد، اما فیلم از عظمت مورد انتظار بهعنوان دنباله فیلم وحشیهای جنوب فاصله دارد.
دیدگاههای کاربران
دیدگاهی ثبت نشده است.