دختر بزرگ
Belle
دختر بزرگ
Belle
درام مهم، تأثیرگذار و جذاب برای تویین و بالاتر.
کلمات خشن به یک زن مسابقه مختلط هدایت می شوند. بعداً، مردی در حالی که او را تهدید می کند، او را خیلی محکم می گرفت. با زنان و اقلیت ها با تسلیت و تعصب برخورد می شود.
کلمات خشن به یک زن مسابقه مختلط هدایت می شوند. بعداً، مردی در حالی که او را تهدید می کند، او را خیلی محکم می گرفت. با زنان و اقلیت ها با تسلیت و تعصب برخورد می شود.
نوشیدن اجتماعی؛ برخی از سیگار کشیدن (دقیق برای دوره زمانی).مقداری معاشقه؛ یک بوسه.شخصیت ها از کلمه "negro" به عنوان توهین استفاده می کنند، یک "لعنتی" و دو استفاده از "پروردگار خوب" وجود دارد.
در دوره زمانی که در آن Belle اتفاق می افتد، سیب های بد زیادی وجود دارد، اما افراد زیادی نیز دوست داشتنی و دلسوز هستند. Dido (AKA Belle) کنجکاو، شجاع و دنباله دار است. جان داوینیر از اقتدار به روش صحیح سؤال می کند، و به روش صحیح تغییر می کند، و لرد منسفیلد یک پدر متفکرانه و دلسوز پدر و قاضی است.
پیام های قوی به نفع فعال سازی - یعنی مهم است که اگر به دیگران آسیب برساند، با وضع موجود مبارزه کنید، حتی اگر این به معنای آسیب پذیری خود باشد. مبارزه با برده داری یک موضوع اصلی فیلم است. موضوعات مربوط به نژاد و برابری جنسیتی با حساسیت و لطف رفتار می شود.
خلاصه فیلم
ویرایشپس از درگذشت مادر هندی غربی خود، ماریا بل، جوان Dido الیزابت بل (که به عنوان یک زن توسط گوگو مبهاتا-راو بازی شده بود) توسط پدر سفیدپوست خود، کاپیتان جان لیندسی (متیو گود) به انگلستان منتقل شد، که می خواهد او باشد در میان اشرافیت بزرگ شده است. از آنجا که پدرش باید به دریا بازگردد، Dido توسط عموی خود، ارل منسفیلد ویلیام موری (تام ویلکینسون)، یک نگهبان محکم اما مهربان و یک قاضی بسیار مهم و همسرش لیدی مانسفیلد (امیلی واتسون) بزرگ شده است. Dido مورد علاقه خانواده اش، از جمله پسر عموی جوان خود، الیزابت (سارا گادون) است که با استانداردهای تحمیل شده در اواخر دهه 1700 به زنان می پردازد - یعنی به نظر می رسد که برای یک مرد یک مسابقه خوب است، با توجه به این که آیا کمی توجه دارد او ممکن است ازدواج با او را مطلوب پیدا کند. اما دیدو با یک مبارزه حتی بزرگتر روبرو است. او نه تنها یک زن در یک جامعه مردسالاری است، به دلیل پیشینه نژاد مختلط، تقریباً همه افراد خارج از خانه خود به عنوان نامرئی (یا بدتر) رفتار می شود. هنگامی که از عموی بزرگ وی خواسته می شود پرونده ای را که می تواند پایه و اساس از بین بردن برده داری را ایجاد کند، تصمیم بگیرد، Dido با کمک جان داوینیر (سام رید)، پسر فعال یک روحانی، صدای خود را پیدا می کند.
درباره این موارد گفتگو کنید
- خانواده ها می توانند در مورد پیام های Belle صحبت کنند. آیا ایستادن در برابر آنچه درست است آسان است؟ چرا انجام این کار مهم است، حتی وقتی به نظر می رسد همه چیز علیه شما باشد؟ آیا می توانید با موازی با آنچه در فیلم پوشانده شده است، به موقعیت های مدرن فکر کنید؟
- Belleis بر اساس یک داستان واقعی. به نظر شما 100 ٪ دقیق است؟ چرا ممکن است فیلمسازان تصمیم به تغییر یا تنظیم واقعیت تاریخی بگیرند؟ چگونه می توانید درباره افراد واقعی درگیر در داستان اطلاعات بیشتری کسب کنید؟
- چگونه Dido در طول فیلم تغییر می کند؟ به چه چیزی رشد او را نسبت می دهید؟ آیا او یک الگوی نقش مثبت است؟
آنچه والدین باید بدانند
ویرایشوالدین باید بدانند که Belle یک درام عمیقاً تأثیرگذار و جذاب است که داستانی واقعی را در مورد یک زن مسابقه مختلط-دختر نامشروع یک دریاسالار انگلیس در اواخر دهه 1700-که به یک فعال تبدیل می شود (و یک نقش ارزشمند تبدیل می شود، به نمایش می گذارد. مدل!) با آموزش خود و عموی خود در مورد خطرات تجارت برده. اگرچه این فیلم هیچ کلمه ای نفرین و هیچ موقعیت جنسی کاملاً جنسی ندارد (یک بوسه وجود دارد)، موضوع برای بچه های بسیار جوان پیچیده و شاید خیلی سنگین است. اما بچه های بزرگتر، تویین و نوجوانان برای دیدن آن خوب عمل می کنند، زیرا این موضوع به بررسی مسائل مربوط به نژاد و برابری جنسیتی با حساسیت و لطف می پردازد. در اینجا چیزهای زیادی برای یادگیری از مبارزات انگلستان قرن 18 وجود دارد که امروزه هنوز هم درسهای لازم است. برای ماندن در حلقه در فیلم های بیشتر مانند این، می توانید برای ایمیل های شبانه فیلم خانوادگی در هفته ثبت نام کنید.
این فیلم چه نکات مثبتی دارد
Belle یک فیلم مهم، جذاب و فوق العاده تأثیرگذار است. این یک داستان را روشن می کند-بر اساس وقایع واقعی هرچند که در اینجا داستانی در اینجا تخیلی شده است-که می توانست در کتاب ها و پایان نامه های تاریخ و اگر نه برای کارگردان Amma Asante و بازیگر نقش اول زن Mbatha-Raw، که آن را به واقعیت سینمایی تبدیل کرده اند، کمرنگ شود. بشر این به بهترین وجه پیچیده است. بینندگان مدت ها پس از مشاهده، خود را در مورد مسائل مربوط به نژاد، کلاس و برابری جنسیتی می بینند. در صحنه بعد از صحنه، Asante لایه های تعصب و ظلم را که جامعه انگلیس را در اواخر دهه 1700 پوشانده است، باز می کند. و گرچه صدها پیش صدها پیش زندگی می کرد، اما مبارزات او برای تعریف هویت و مبارزه با تبعیض، در اندیشه، گفتار و اقدامات، هنوز هم در دنیای امروز مرتبط است.گرچه این کمک می کند که فیلمنامه نویس Misan Sagay گاهی اوقات دردهای بزرگی را انجام دهد تا بینندگان درک کنند که در اینجا چه چیزی در معرض خطر است - که تصمیمی که لرد منسفیلد در مورد آن قرار دارد، می تواند اولین گام اصلی برای لغو تجارت برده های انگلیس باشد - ممکن است چند مورد وجود داشته باشد چرخش های زیادی در فیلمنامه. ارتباطی که باید تأکید شود پیچیده و بسیار قابل توجه، درست است، اما گفتگو بسیار کوچک است، با این اهمیت که بارها تکرار می شود، که به بینندگان اجازه نمی دهد خود نقاط شفاف را به هم وصل کنند. این نوشتار همچنین گاهی اوقات شوخ طبعی را برای آموزش فدا می کند. اما خوب بسیار زیاد از بد (چیزهای کوچک) بد است، به خصوص وقتی صحبت از گروه برجسته بازیگران است. ویلکینسون و واتسون به عنوان لرد و لیدی مانسفیلد عالی هستند، به خودی خود Renegades و Mbatha-Raw با دقت و ظرافت بسیار به نقش خود نزدیک می شود. او و گادون مانند کل فیلم از تماشای هم لذت می برند.