درباره فیلم
فیلم «ورود» محصول ۲۰۱۶ و در ژانر علمی-تخیّلی است که مخاطب آن بزرگسال میباشد. در این اثر شاهد همکاریِ ارتش با یک زبانشناس (لوییس) و یک فیزیکدان (ایوان) برای ارتباطگیری با بیگانگانی که به زمین آمدهاند هستیم. ترس و همچنین پیام/الگو مثبتِ این فیلم قابل توجه است.
تصاویر فیلم
پیشنهادهای مشابه
نمایش همهنقد و بررسی
معتبر: این تحلیلها بهترین و دقیقترین نتایج رو دارن! ما دادههای کافی و باکیفیت داشتیم و هوش مصنوعی ما نتایج مناسبی رو برای این دسته از فیلمها بهمون داده.
خشونت: کم
ترس: متوسط
ناهنجاری اجتماعی: کم
الگوی مثبت: متوسط
پیام مثبت: متوسط
خلاصه فیلم
ویرایشلوییس که متخصص زبانشناسی بوده و در دانشگاه مشغول تدریس است، با خبری ناگهانی متوجه میشود که در سراسر جهان اتفاقاتی درحال رخدادن است و اشیائی ناشناخته وارد کرهی زمین شدهاند.
با بررسیهای انجامشده نتیجهگیری میشود که بیگانگان فضایی در قالب ۱۲ سفینه و در کشورهای مختلف فرود آمدهاند. ارتش آمریکا با جمعکردنِ نیروهای مختلف ازجمله لوییس که دانش زبانشناسی داشته و ایوان که یک فیزیکدان است، سعی بر ارتباطگیری با بیگانگان و فهم قصد آنها از ورود به زمین دارند.
هر یک از کشورها به شیوهی خود به ارتباطگیری با بیگانگان پرداخته و آمریکا نیز با استفاده از زبانشناسیِ بیگانگان و تفسیر مفاهیمِ بیانشده، به پیشرفتی نسبی میرسند. با ترس و کارشکنیِ تعدادی از سربازانِ ارتش، سفینهی بیگانگان دچار انفجار شده و موجب بیاعتمادیِ بیگانگان و فاصله گرفتنِ آنها از زمینیها میشود.
با تلاشِ کشورهای دیگر به رهبریِ چین نسبت به مقابله با بیگانگان و اخراج آنها از زمین، لوییس دچار نگرانی شده و به دنبال چاره میگردد. لوییس که به عدمِ تخاصمِ بیگانگان معتقد است، سعی بر رفع کدورت و ارتباطگیری مجدد با بیگانگان دارد و در ملاقاتِ تکیِ خود با آنها، متوجه مفاهیم عمیقی درمورد زبان و ارتباطگیری و «زمان» میشود.
همچنین او متوجه میشود که دارای تواناییِ دیدنِ آیندهی خود است و همسر و فرزند و بیماری/مرگ فرزندِ خود را مشاهده میکند. لوییس با یادآوریِ آینده راهحلی یافته و در تماس با رییسجمهور چین و بیان نکاتی از گفتوگوی شخصیِ وی با همسرش، نظر او را تغییر داده و از تقابلِ چین و به دنبالِ آن دیگر کشورها با بیگانگان جلوگیری میکند. در انتها و هرچند لوییس از وضعیتِ آیندهی خود (ترکشدن توسط همسرش و مرگ فرزند) آگاه است، با ایوان ارتباط گرفته و درکنارِهم به تعامل با بیگانگان و همچنین تشکیل خانواده میپردازند.
درباره این موارد گفتگو کنید
- از مهمترین نکاتی که باید مورد توجه والدین قرار گیرد میتوان به «خشونت» و «ترس» موجود در فیلم با توجه به حساسیت کودکان نسبت به این موارد اشاره کرد. کودکان در سنین ۱۰ الی ۱۲ سال دارای تفکر انتزاعیتر بوده و درعینِحال که میتوانند با مواردِ تخیّلی و ترسناکِ بیانشده در فیلم کنار بیایند، همچنان از برخی صحنهها ترسیده و ممکن است منجر به کابوس دیدن آنها شود. والدین با توجه به شناختی که از روحیهی فرزند خود دارند و همچنین با نظارت مستقیم بر تماشای فیلم، از این مواردِ مخرّب جلوگیری نمایند. نظارت بر ناهنجاریهای موجود در فیلم نیز توصیه شده و والدین با بیان دلایل شرعی و علمی کافی و با زبانی ساده، ناهنجاریهای موجود را تقبیح نموده و نتایج مخرب آنها را گوشزد کنند. ضمناً والدین میتوانند با بیان نمونههای ساده، موارد علمیِ تشریح شده در فیلم را برای فرزند خود مقایسه کرده و تحریفی یا اغراقآمیز بودنِ آنها را برای او متذکر شوند. ازجمله سوالاتی که برای چالشیترکردنِ بحث با فرزندتان میتوانید داشته باشید، به موارد زیر اشاره میکنیم: - به نظرت دلیل بیاعتمادی زمینیها به بیگانگان چه بود؟ - کدام ویژگیِ لوییس را خیلی دوست داشتی؟ - به نظرت چرا کشورها با یکدیگر متحد نشدند و اطلاعاتِ مربوط به بیگانگان را اشتراکگذاری نکردند؟ - اگر یکی از عزیزانت مانند «هانا» دچار بیماریِ سختی شود، واکنش تو چه خواهد بود؟ - به کدام بخش از علوم بیشتر علاقه داری؟ دوست داری در آینده در چه رشته و شغلی فعالیت داشته باشی؟ خلاصه: نظارت بر ترسِ موجود در فیلم به دلیل حساسیت کودکان نسبت به صحنههای ترسناک و موجودات ناشناخته و همچنین مقایسه و شرح دلایل علمی و اشاره به عدم تطابق محتوای فیلم با واقعیت.
آنچه والدین باید بدانند
ویرایشفیلم «ورود» محصول ۲۰۱۶ و در ژانر علمی-تخیلی میباشد که مخاطب آن بزرگسال است. این فیلم موفقیتهای چشمگیری داشته و برنده و نامزد جوایز مختلف در گلدنگلوب و اسکار بوده است.
تمرکز فیلم بر فضاییها و ارتباط میان زمینیها با بیگانگان است. میزان خشونت فیلم در حد کمی بوده و بیشتر شامل سکانسهای مربوط به تقابل زمینیها و بیگانگان و تلاش انسانها برای آسیبزدن و اخراج فضاییها از زمین میشود.
همچنین صحنههایی از شلیککردن، انفجار، پرتابشدن و همچنین شورش و غارتگری توسط مردم را شاهد هستیم. والدین محترم میتوانند در حد لزوم و با زبانی ساده، علل تظاهرات مردم و اعتراض آنها به وضع موجود را برای فرزند خود توضیح داده و روشهای مسالمتآمیزِ بیان دیدگاه و اعتراض را برای او شرح دهند.
میزان ترس فیلم در حد متوسطی بوده و و اصولاً مربوط به نمایش موجودات و اشیای ناشناخته (بیگانگان و سفینه) میشود؛ ضمناً نگرانیها و ترس شخصیت اصلی (لوئیس) نسبت به بیماری و مرگ فرزند خود و همچنین حضور بیگانگان در زمین، قابل ذکر میباشد.
والدین عزیز توجه داشته باشند که با عنایت به موضوع حساسیت کودکان نسبت به ترس و نگرانیها به ویژه دوری از خانواده و از دست دادن عزیزان (با تمرکز بر بیماری و مرگ هانا در فیلم) لزوم ابراز محبت و همدردی نسبت به فرزند وجود دارد.
همچنین توصیه میشود که والدین با زبانی ساده و با بیان استدلالهای علمی و منطقی، فرزند خود را نسبت به موارد ناشناخته و تخیلیِ بیان شده در فیلم به درستی آگاه ساخته و عدم تطابقِ موردیِ محتوای فیلم با واقعیتِ موجود را برای او شرح دهند.
میزان ناهنجاری دینی فیلم اندک بوده و به مواردی چون نمایش و مصرف مشروبات الکلی، پوشش نامناسب خانمها، روابط محرم و نامحرم بین شخصیتهای اصلی (لوییس و ایوان) محدود میگردد.
ناهنجاری اجتماعی با موارد ناهنجاری دینی همپوشانی داشته و علاوهبر آنها شامل مواردی چون آسیبزدن زمینیها به بیگانگان و بیاعتمادی موجود و همچنین عدم اتحاد کشورها در اشتراکگذاری اطلاعات میشود.
والدین محترم ضمن تقبیح ناهنجاریها و با ارائه دلایل شرعی و علمی مناسب برای تشریح آنها، رفتارهای مناسبِ جایگزین را برای فرزند خود شرح دهند؛ بیان علل بیاعتمادیها و عدم اتحادها و اشاره به نتایج مخرّبِ آنها نیز میتواند مفید واقع شود.
نکات آموزشی مطرحشده در فیلم بسیار اندک بوده و محدود به نکاتی در حوزههای زبانشناسی و فیزیک میباشد که اکثراً به شکلی غلط و یا تخیلگونه مطرح میگردند.
توصیه میشود که والدین ضمن اشاره به غلط بودنِ برخی نکات و گوشزد کردن این نکته به فرزندان که همهی نکاتِ مطرح شده در فیلمها حتی در حوزهی علوم و تکنولوژی نمیتوانند صحیح باشند، فرزند خود را نسبت به کشف و فهم مطالب از منابع صحیح تشویق نمایند.
پیام و الگوی مثبتِ مطرحشده در فیلم قابلتوجه بوده و ذکر مواردی چون پشتکارداشتن شخصیت اصلی (لوییس) برای انجام امور و رسیدن به اهداف خود، لزوم اعتمادکردن و اتحادداشتن (اتحاد کشورها، اعتماد میان زمینیها و بیگانگان)، ابراز علاقه و حمایت و تشویق نسبت به اطرافیان (لوییس نسبت به هانا، ایوان نسبت به لوییس) ازجمله مصادیقِ آن میباشد.
والدین عزیز ضمن تشویق فرزند خود نسبت به الگوگیری از این پیامهای مثبت، با ابراز محبت و حمایت نسبت به فرزند خود و همچنین بیان نتایج مثبت اعتمادکردن و اتحادداشتن، حس همدلی و آرامشخاطرِ لازم را به فرزند خود القا کرد و همچنین الگوی مناسبی را برای فرزند خود ارائه کنند.
خلاصه: ابراز علاقه و حمایت نسبت به فرزند به دلیل وجود ترس و نگرانیِ قابلتوجه در فیلم و همچنین تمرکز بر پیام/الگو مثبت ارائهشده بهویژه پشتکارداشتن و اعتمادکردن.
این فیلم چه نکات مثبتی دارد
این فیلم علمی تخیلی عمیقا متفکر و بهشدت دلسوز، واقعگرایی را با حسی از شگفتی بهخوبی در هم میآمیزد. رازهایش را در پس پرده نگه میدارد و بهطور شگفتانگیزی، هنگامی که همه چیز آشکار میشود، ناامیدکننده نیست. کارگردان فرانسوی-کانادایی دنی ویلنوو (زندانیان، دشمن، سیسارو) در حال تبدیل شدن به یکی از بهترین و باهوشترین قصهگویان سینمایی در جهان است، راههای جدیدی برای عقب کشیدن دوربین و مشاهده پیدا میکند، اندکی زمان اضافهتر صرف میکند تا احساسات را بیابد و فضا و صداها را کاوش کند (صدای جیکجیک پرنده بهویژه تاثیرگذار است). فیلمبرداری توسط بردفورد یانگ (سلما) نفسگیر و مسحورکننده است، بدون تکیه بر اکشن یا آدرنالین، ثابت و صبور است.فیلم آرایوال با ساخت و پرداخت طولانی و دقیق خود، به همان اندازه که فیلمهای اخیر توانستهاند، بیننده را شگفتزده و مبهوت میکند. بیشتر فیلمهایی که با راز و رمز شروع میشوند، در نهایت همهچیز را فاش میکنند، و معمولاً هم خیلی زود، که باعث میشود فیلم به ضدحال برسد. اما، همانطور که اریک هیزر (نویسنده فیلم خاموشی) نوشته است، و بر اساس داستان کوتاهی از تد چیانگ، معماها و راهحلهای عمیق و تفکربرانگیز در آرایوال، تنها کیفیت فراتر از حد فیلم را غنیتر میکنند؛ ما با پاسخهای رضایتبخشی مواجه میشویم، اما همچنین با سوالاتی شگفتانگیز.
دیدگاههای کاربران
دیدگاهی ثبت نشده است.











































