درباره فیلم
درام
عاشقانه
جنگی
وقتی یک عکاس خبری نیوزویک در یوگسلاوی جنگزده ناپدید میشود، همسرش به اروپا سفر میکند تا او را پیدا کند.
پیشنهادهای مشابه
نمایش همهنقد و بررسی
ارزیابی اولیه: این دسته شامل تحلیلهای اولیه هست! ما تلاش کردیم تا اطلاعات اولیهای رو در اختیار شما قرار بدیم، حتی اگر کامل نباشن.
خشونت: خیلی زیاد
ما بهطور خلاصه برخی تصاویر خبری را میبینیم که نشاندهنده شلیک توپخانه در یک کشور خارجی است، درحالیکه چند عکس سیاه و سفید از مردی را نیز میبینیم که اسلحهای را بسیار نزدیک به سر فرد دیگری گرفته و سپس او را بهگلوله میبندد، تصاویری از تلویزیون از مردان مسلح در حال تیراندازی در نبرد، و عکسهایی از مردگان، برخی از آنها خونین و/یا با خون اطرافشان. ما تصاویر بیشتری از تلویزیون از مردان مسلح در حال تیراندازی در نبرد میبینیم، و همچنین مردی که در حال مصاحبه است و اطراف چشمش بریدگیهای خونین دارد. انفجاری ناگهانی در کنار خودرویی که سارا در یوگسلاوی رانندگی میکند رخ میدهد، و باعث از دست رفتن کنترل خودرو توسط او میشود درحالیکه انفجارهای دیگری در نزدیکی رخ میدهد و گلولهها از اطراف میگذرند. درحالیکه او و سرنشینش تلاش میکنند از خودرو خارج شوند، تانکی از روی عقب خودرو او رد میشود و سربازان آنها را بیرون میکشند و با اسلحه به آنها اشاره میکنند. درحالیکه آنها سرنشین سارا را بازجویی میکنند، او تلاش میکند مداخله کند، که باعث میشود یکی از آنها دو بار با پشت دست به او سیلی بزند و صورتش خونین شود. سپس آن سرباز سرنشین سارا را از پیشانی بهگلوله میبندد و به سرباز دیگری اجازه میدهد تا تلاش کند سارا را مورد تجاوز قرار دهد (او سارا را روی کاپوت خودرو پرتاب میکند و بین پاهایش قرار میگیرد، اما انفجارهای بیشتر در نزدیکی و/یا صورت خونین سارا باعث میشود او دو بار فکر کند و دست از کار بکشد). سپس او سارا را به سمت پایین خودرو هل میدهد و دور میشود. انفجارهای مختلفی در ساختمانی که عکاسان در آن هستند رخ میدهد. انفجارهای بیشتری رخ میدهد و درحالیکه عکاسان برای گرفتن عکس به بیرون میدوند (جایی که انفجارهای بیشتر در نزدیکی باعث میشود برخی افراد به زمین بیفتند)، گلولهها از بالای سرشان عبور میکند. کایل با لگد در را باز میکند تا سارا را نجات دهد درحالیکه انفجارهای بیشتری قسمت بالایی آن ساختمان را از هم میدرند. انفجارهای بیشتری افراد مختلف را از هوا به زمین میاندازد. درست در زمانی که استیونسون از خودرو خارج میشود و به اندازه کافی از آن دور میشود تا آسیب نبیند، خودرو منفجر میشود. سارا، کایل و استیونسون تلاش میکنند به یک ایست بازرسی نزدیک شوند درحالیکه سربازان مختلف سلاحهای زیادی را به سمت آنها نشانه میروند. با این حال، به جز شلیک یک گلوله هشدار در جهت آنها، آنها بهخوبی از آن عبور میکنند. سارا با تلی از اجساد خونین پشت یک ساختمان مواجه میشود. سه نفر آنها برای یک رانندگی سریع در حدود یک مایل جاده آماده میشوند، جایی که احتمال شلیک تکتیراندازها به سمت آنها وجود دارد. درحالیکه آنها این کار را انجام میدهند و فکر میکنند موفق شدهاند، گلولهها به خودرو آنها اصابت میکند و انفجارهایی در اطرافشان رخ میدهد. درحالیکه آنها از خودرو خارج میشوند و به داخل ساختمانی میدوند، انفجارهای بیشتری آن را تکان میدهد. زنی مجروح داخل آن ساختمان، با خونی که از دهانش خارج میشود، جان میدهد. سپس تانکها و نیروهای مسلح از کنار آن ساختمان عبور میکنند و به سمت دیگران شلیک میکنند، درحالیکه بسیاری از نیروهایشان نیز مورد اصابت گلوله قرار میگیرند و به زمین میافتند (اما بدون خون قابل توجه). انفجارهای بیشتری در نزدیکی سارا، کایل و مارک رخ میدهد، درحالیکه جتها از بالای سرشان عبور میکنند و ظاهراً چند بمب میاندازند. کایل، سارا و مارک با اتوبوسی مواجه میشوند که سرنشینان آن به قتل رسیدهاند. بنابراین، ما اجساد خونین زیادی را میبینیم، از جمله کودکان و یک دختر جوان که ظاهراً مورد تجاوز قرار گرفته و سپس از پیشانی بهگلوله بسته شده است (مارک با انزجار در مورد آن اظهار نظر میکند). سه نفر آنها اجساد خونین بیشتری را میبینند. ما اجساد خونین بیشتری را میبینیم که خون روی دیوار بالای آنهاست. بعد از لحظاتی پرتنش که یک تکتیرانداز تقریباً سارا را میبیند که تلاش میکند از کنار او مخفیانه عبور کند، او فرار میکند درحالیکه تکتیرانداز به سمت پست خود بازمیگردد، اما سپس توسط تکتیرانداز دیگری مورد اصابت گلوله قرار میگیرد و از روی تپهای به پایین میافتد (اما در غیر این صورت آسیبی نمیبیند). ییگر، کایل، سارا و مارک بهآرامی از شهری بمبارانشده عبور میکنند، جایی که چند نفر را میبینند که از پاهایشان آویزان شده و مردهاند، و اجسادی که در همه جا روی زمین افتادهاند. سپس شخصی بیرون میدود و دو نفر را از پشت بهگلوله میبندد. آنها سپس میبینند که مرد دیگری زنی را بیرون میآورد و از پیشانی بهگلوله میبندد. شخصی با اسلحهای خودکار به فرد دیگری شلیک میکند. گروهی از افراد، از جمله کودکان، به داخل ساختمانی هدایت میشوند، جایی که مردی یک نارنجک یا چیزی شبیه به آن را پرتاب میکند، که منجر به انفجاری مرگبار میشود (ما فقط این صحنه را از بیرون میبینیم و نتایج فوری آن را نمیبینیم). فرد دیگری مورد اصابت گلوله قرار میگیرد و کشته میشود. تکتیرانداز به سینه مردی شلیک میکند و او را بهشدت مجروح میکند. سارا و دیگران درحالیکه انفجارهایی در اطرافشان رخ میدهد، از خیابان عبور میکنند.
ترس: زیاد
صحنههایی که در دستهبندی "خشونت" و/یا "خون/خشونت" قرار میگیرند ممکن است برای بینندگان ناراحتکننده، پرتنش یا پرهیجان باشند. ما چند عکس سیاه و سفید از مردی را میبینیم که اسلحهای را بسیار نزدیک به سر فرد دیگری گرفته و سپس به او شلیک میکند. وقتی سارا به محل کارش میرسد، همه به او به صورت عجیب، گیج و دلسوزانه نگاه میکنند و ما میدانیم که او قرار است خبر بدی درباره هریسون بشنود. انفجاری ناگهانی در کنار خودرویی که سارا در یوگسلاوی رانندگی میکند رخ میدهد و باعث میشود کنترل خودرو را از دست بدهد، در حالی که انفجارهای دیگری در نزدیکی رخ میدهد و گلولهها از کنارش عبور میکنند. وقتی سارا و سرنشینش تلاش میکنند از خودرو خارج شوند، تانکی از روی عقب خودرو عبور میکند و سربازان آن دو را بیرون میکشند و با اسلحه به سمت آنها نشانه میروند. وقتی آنها سرنشین سارا را بازجویی میکنند، او تلاش میکند مداخله کند، که باعث میشود یکی از مردان دوبار با پشت دست به او سیلی بزند و صورتش خونین شود. سپس سرباز به سرنشین سارا شلیک میکند و به سرباز دیگری اجازه میدهد تا سارا را مورد آزار قرار دهد (او سارا را روی کاپوت خودرو پرتاب میکند و بین پاهایش قرار میگیرد، اما انفجارهای نزدیک و/یا صورت خونین سارا باعث میشود دو بار فکر کند و دست از کار بکشد). سپس او سارا را به سمت پایین خودرو هل میدهد و آنجا را ترک میکند، و سارا را تنها در میان منطقهای جنگزده رها میکند، بدون خودرویی برای فرار. سارا، کایل و استیونسون تلاش میکنند به یک پست بازرسی نزدیک شوند، در حالی که سربازان مختلف سلاحهای زیادی را به سمت آنها نشانه میروند. با این حال، به جز شلیک یک گلوله هشدار در جهت آنها و برخی لحظات پرتنش و پرهیجان، آنها به سلامت از آن عبور میکنند. سه نفر برای رانندگی سریع در حدود یک مایل جاده آماده میشوند، جایی که احتمال شلیک تکتیراندازها به سمت آنها وجود دارد. وقتی آنها این کار را میکنند و فکر میکنند موفق شدهاند، گلولهها به خودرو آنها اصابت میکند و انفجارهایی در اطرافشان رخ میدهد. وقتی از خودرو خارج میشوند و به داخل ساختمانی میدوند، انفجارهای بیشتری رخ میدهد. کایل، سارا و مارک با اتوبوسی مواجه میشوند که سرنشینان آن به قتل رسیدهاند. بنابراین، ما شاهد اجساد زیادی هستیم که خونین و بیجان هستند، از جمله کودکان و یک دختر جوان که ظاهراً مورد آزار قرار گرفته و سپس به سرش شلیک شده است (مارک با انزجار در مورد آن اظهار نظر میکند). اکنون که ییگر به آنها پیوسته است، کایل، سارا و مارک آماده میشوند تا به صورت مخفیانه از یک مزرعه پرچمن و بوته عبور کنند - در حالی که به شدت استتار شدهاند - و تلاش میکنند از دید تکتیراندازها پنهان بمانند. وقتی آنها این کار را میکنند، سارا باید روی زمین یخ بزند، زیرا خود را در یک پاسگاه مییابد، جایی که تکتیرانداز برای کشیدن سیگار و تخلیه ادرار در حال پایین آمدن است، فقط چند قدم با سارا فاصله دارد. بعد از لحظاتی پرتنش که تقریباً سارا را میبیند، او فرار میکند، در حالی که تکتیرانداز به سمت پست خود برمیگردد، اما توسط تکتیرانداز دیگری مورد اصابت گلوله قرار میگیرد و از تپهای پایین میافتد (اما در غیر این صورت آسیبی نمیبیند). سپس آن چهار نفر به آرامی از میان گروهی بزرگ از سربازان مسلح عبور میکنند. در نهایت، آنها وارد یک شهر جنگزده میشوند، جایی که شاهد اعدام سیستماتیک مردم محلی توسط سربازان هستند و گاهی اوقات آنها را تهدید میکنند در حالی که از این صحنهها عکس میگیرند. استیونسون شروع به وحشت میکند، در نهایت سر و صدای زیادی ایجاد میکند و به خیابان میدود و خود را در معرض خطر قرار میدهد. یکی از عکاسان به سینهاش شلیک میشود. سارا از میان بیمارستانی عبور میکند که بمباران و تخلیه میشود، تلاش میکند ببیند آیا هیچیک از بیماران هریسون هستند یا خیر، و مردی نابینا را در صندلی چرخدار میبیند که تلاش میکند از میان آوار و هرج و مرج راه خود را پیدا کند.
ناهنجاری اجتماعی: زیاد
در این فیلم، هیچ صحنهای از خودکشی، فکر کردن به خودکشی، تلاش برای خودکشی، نمایش افرادی که به دلیل خودکشی مردهاند، تهدید به خودکشی یا موضوعات مرتبط با خودکشی وجود ندارد.
این فیلم حاوی کلمات ناسزا، توهین آمیز، دروغ، غیبت، فحش، نفرین، تهمت، تمسخر، تحقیر، نفرت و تبعیض است. این فیلم همچنین به طور دقیق خشونت های جنگ در یوگسلاوی سابق را به تصویر می کشد، از جمله اعدام های تصادفی سربازان و غیر نظامیان، تجاوز، تک تیراندازان، عدم قطعیت در مورد مکان و هویت دشمن و غیره.
در این فیلم، صحنههایی وجود دارد که نشان میدهد شخصیتها دچار افسردگی و ناامیدی هستند. برای مثال، سارا، همسر هریسون، پس از شنیدن خبر ناپدید شدن او، دچار شوک و افسردگی میشود. همچنین، کایل، عکاس خبری، از مصرف مواد مخدر و الکل برای مقابله با ناامیدی و افسردگی خود استفاده میکند. در کل، این فیلم به طور متوسط حاوی صحنههایی از افسردگی و ناامیدی است.
در این فیلم، صحنههایی وجود دارد که نشان میدهد شخصیتها نوشیدنیهای الکلی مصرف میکنند. برای مثال، در یک صحنه، سام از هریسون میپرسد که آیا میخواهد آبجو بنوشد. هریسون پاسخ میدهد که قصد دارد از این کار دست بکشد. در صحنهای دیگر، کایل در حمام کوکائین مصرف میکند. او همچنین میگوید که حاضر است برای یک نوشیدنی هر کاری بکند. در کل، مصرف الکل در این فیلم به طور متوسط وجود دارد.
در این فیلم، هیچ صحنهای از قمار، کازینو، بازی پوکر یا کارتبازی، شرطبندی بر روی اسبها، بختآزمایی، بلیط بختآزمایی یا قماربازان وجود ندارد.
این فیلم حاوی صحنه های برهنگی، تحریک جنسی، حرکات جنسی، روابط نامشروع و لباس های جنسی است. این فیلم همچنین به طور دقیق خشونت های جنگ در یوگسلاوی سابق را به تصویر می کشد، از جمله اعدام های تصادفی سربازان و غیر نظامیان، تجاوز، تک تیراندازان، عدم قطعیت در مورد مکان و هویت دشمن و غیره.
این فیلم حاوی صحنه های مصرف سیگار، مواد مخدر، حالت مستی، توهم زا، قارچ های جادویی، متامفتامین و غیره است. این فیلم همچنین به طور دقیق خشونت های جنگ در یوگسلاوی سابق را به تصویر می کشد، از جمله اعدام های تصادفی سربازان و غیر نظامیان، تجاوز، تک تیراندازان، عدم قطعیت در مورد مکان و هویت دشمن و غیره.
در این فیلم، صحنههایی وجود دارد که نشان میدهد شخصیتها در حال ارتکاب جرم، نقض قانون، استفاده از سلاح، شورش، فساد اقتصادی، فرار از دست پلیس، دزدی، سرقت، جاسوسی، گروههای مافیایی، پولشویی یا موضوعات مرتبط با جرم و فساد هستند. برای مثال، در صحنهای، سربازان صرب، شهروندان غیرنظامی را اعدام میکنند و به آنها تجاوز میکنند. در صحنهای دیگر، کایل، عکاس خبری، از مواد مخدر و الکل برای مقابله با ناامیدی و افسردگی خود استفاده میکند. در کل، این فیلم به طور متوسط تا زیاد حاوی صحنههایی از جرم و فساد است.
الگوی مثبت: متوسط
در این فیلم، شخصیتهای مثبت و منفی وجود دارند. برای مثال، سارا، همسر هریسون، برای پیدا کردن او به اروپا سفر میکند و به ارزشهای اخلاقی مانند وفاداری، صداقت و شجاعت پایبند است. همچنین، کایل، عکاس خبری، از مواد مخدر و الکل برای مقابله با ناامیدی و افسردگی خود استفاده میکند و این موضوع میتواند به عنوان یک درس اخلاقی در نظر گرفته شود. در مقابل، سربازان صرب، شهروندان غیرنظامی را اعدام میکنند و به آنها تجاوز میکنند. در کل، این فیلم به طور متوسط حاوی شخصیتهای مثبت و منفی است.
پیام مثبت: متوسط
در این فیلم، صحنههایی وجود دارد که نشان میدهد شخصیتها به دنبال ترویج پیامهای مثبت و اخلاقی هستند. برای مثال، سارا، همسر هریسون، برای پیدا کردن او به اروپا سفر میکند و به ارزشهای اخلاقی مانند وفاداری، صداقت و شجاعت پایبند است. همچنین، کایل، عکاس خبری، از مواد مخدر و الکل برای مقابله با ناامیدی و افسردگی خود استفاده میکند و این موضوع میتواند به عنوان یک درس اخلاقی در نظر گرفته شود. در کل، این فیلم به طور متوسط حاوی صحنههایی از پیامهای مثبت است.
خلاصه فیلم
ویرایشوقتی یک عکاس خبری نیوزویک در یوگسلاوی جنگزده ناپدید میشود، همسرش به اروپا سفر میکند تا او را پیدا کند.
دیدگاههای کاربران
دیدگاهی ثبت نشده است.