تصاویر فیلم
پیشنهادهای مشابه
نمایش همهنقد و بررسی
معتبر: این تحلیلها بهترین و دقیقترین نتایج رو دارن! ما دادههای کافی و باکیفیت داشتیم و هوش مصنوعی ما نتایج مناسبی رو برای این دسته از فیلمها بهمون داده.
خشونت: متوسط
ترس: متوسط
ناهنجاری اجتماعی: متوسط
الگوی مثبت: متوسط
پیام مثبت: متوسط
خلاصه فیلم
ویرایشسام کریچینسکی (آرمان مولر-استال) و خانوادهاش در مرکز فیلم آوالون قرار دارند، که در چهارم ژوئیه ۱۹۱۴ به ایالات متحده مهاجرت کردند. همانطور که او در سالهای بعد تعریف میکند، سام فکر میکرد آتشبازی تعطیلات برای اوست، استقبالی شخصی از زیباترین جایی که تا به حال دیده بود. خاطرات نشان میدهند که سام و چهار برادرش چگونه در کشور جدیدشان با نصب کاغذ دیواری امرار معاش میکنند، اگرچه همه آنها موسیقیدان هستند. فرزندان متولد آمریکا بلندپرواز و جاهطلب هستند و از عادات و اصول نسلهای قدیمی دور میشوند. تلویزیون و ارزشهای مدرن به تدریج وارد زندگی آنها میشود و باعث میشود در مورد اهمیت خانواده و آنچه که یک فرد را قوی میکند، سؤال کنند.
درباره این موارد گفتگو کنید
- خانوادهها میتوانند در مورد تاریخچه خود بر اساس رویکردی که آوالون در مورد خانواده کریچینسکی دارد، صحبت کنند. از این فیلم به عنوان نقطه شروع برای بحث در مورد داستانهای خانوادگی و عزیزانی که دیگر در کنار شما نیستند، استفاده کنید.
- آیا آوالون پایانی خوشحال یا ناراحت دارد؟ چه چیزی باعث میشود شما اینطور فکر کنید؟ آیا میتواند همزمان هر دو باشد؟
- آیا زنانی که در فیلم هستند قوی به نظر میرسند؟ چرا یا چرا نه؟ آیا آنها با شخصیتهای مرد در فیلم برابرند؟
آنچه والدین باید بدانند
ویرایشوالدین باید بدانند که آوالون سومین فیلم نیمه خودزندگینامهای از مجموعه چهارگانه بری لوینسون، نویسنده و کارگردان، است که در زادگاه او بالتیمور اتفاق میافتد. در این فیلم، بینندگان یک خانواده مهاجر یهودی لهستانی را در ایالات متحده در اواسط قرن بیستم دنبال میکنند و موضوعاتی مانند اردوگاههای کار اجباری، اردوگاههای پناهندگان در لهستان، و ظهور تلویزیون و خردهفروشی مدرن، همگی به عنوان پسزمینه تاریخی به تصویر کشیده میشوند. تمهای جدی آوالون ممکن است برای نوجوانان و بزرگسالان مناسبتر باشد: یک کودک فکر میکند مسئول آتشسوزی است که کسبوکار پدرش را نابود میکند، اعضای خانواده بحث میکنند و کینه به دل میگیرند، و پدربزرگها و مادربزرگها میمیرند یا دچار زوال عقل میشوند. بزرگسالان به طور مداوم سیگار میکشند و الکل مینوشند. موقعیتهای خطرناک شامل بازی کودکان با مواد منفجره مانند ترقه، فشفشه و آتشبازی است. یک ساختمان بزرگ آتش میگیرد و دود میشود، با آژیرهای بلند و حضور آتشنشانان. پیامهای مثبت تابآوری و پشتکار وارد داستان میشوند، که بیشتر آن از دید مایکل جوان (الیجاه وود در یکی از اولین نقشهایش) دیده میشود. این فیلم عمدتاً شیرین و نوستالژیک است، هرچند اندکی غمگین، و به طور عمیق آمریکاییهای یهودی و مهاجران را انسانوار نشان میدهد، اگرچه این موضوع شامل بومیان آمریکایی نمیشود، که نامرئی هستند مگر به عنوان ماسکوتها یا بادکنکهای مصور دیده شده در تلویزیون. برای آگاهی از فیلمهای مشابه بیشتر، میتوانید برای دریافت ایمیلهای هفتگی شب فیلم خانوادگی ثبتنام کنید.
این فیلم چه نکات مثبتی دارد
این درام آهسته و اندیشمندانه با تعداد زیادی از نزاعهای خانوادگی، فضایی اندکی آزاردهنده دارد. این فیلم با بازی ستارگانی همچون جوئن پلاورایت، ایدن کوئین، الیزابت پرکینز و کوین پولاک، از بازیگرانی تاثیرگذار بهره میبرد. نویسنده و کارگردان، باری لوینسون، در این فیلم همان کاری را میکند که در آن تبحر دارد: کاوش در ریشههای خود و بازآفرینی دوران شکلگیری شخصیتش در بالتیمور، درست همانند سه فیلم دیگرش: داینر، مردان قلعی و بلندیهای آزادی.در این فیلم خنده و لحظات شاد وجود دارد اما لحن کلی آن حسرت و افسوس است. این تلخی میتواند مانع لذت بردن از فیلم شود. کودکان کوچکتر ممکن است با ریتم آهسته فیلم بیحوصله شوند اما کودکان بزرگتر ممکن است با دیدن فیلم درک بهتری از خودشان پیدا کنند و کنجکاوتر شوند تا بدانند از کجا آمدهاند. حتی ممکن است تمایل پیدا کنند تا بنشینند و به داستانهای والدینشان گوش دهند.
دیدگاههای کاربران
دیدگاهی ثبت نشده است.